پیر کارلو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پیرکارلو در تاج تهران
پیر کارلو
شناسنامه
نام کامل Pierre Karlow
زادروز 1920
زادگاه ورشو،  لهستان
محل مرگ کرمان،  ایران
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی
پُست دروازه‌بان
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۳۳۵–۱۳۲۴ تاج
تیم ملی
۱۳۲۶ ایران ایران ۱(۰)

پیر کارلو(به لهستانی: Pierre Karlów) دروازه‌بان لهستانی الاصل که از مهاجران لهستانی جنگ جهانی دوم در ایران بود، در دهه ۲۰ و ۳۰ پیراهن تاج را بر تن می‌کرد و اولین خارجی تاریخ تاج ایران محسوب می‌شود و همچنین وی یک بازی ملی با پیراهن ایران در مقابل تیم فوتبال ترکیه انجام داده‌است.[۱][۲][۳][۴] وی از سال ۲۴ تا ۳۵ به مدت بالای ۱۱ سال برای استقلال بازی کرد. کارلو رکورد طولانی‌ترین دوران حضور یک بازیکن خارجی در باشگاه استقلال را هم به خود اختصاص داده‌است.[۵]

افتخارات[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]

فهرست بازیکنان خارجی باشگاه فوتبال استقلال تهران

منابع[ویرایش]

  1. «مدافع کامرونی با قرارداد شش ماه به استقلال پیوست/ الونگ نوزدهمین بازیکن خارجی تاریخ استقلال - Goal.com». web.archive.org. ۲۰۱۱-۱۱-۲۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ نوامبر ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۹-۰۷.
  2. «عملکرد استقلال تهران در باشگاه‌های ایران | کانون هواداران باشگاه استقلال تهران». web.archive.org. ۲۰۱۲-۰۳-۰۴. بایگانی‌شده از اصلی در ۴ مارس ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۹-۰۷.
  3. «همه خارجی‌های استقلال تهران/ از پیر کارلو تا جپارف». ایسنا. ۲۰۱۸-۰۲-۰۶. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰۱۹-۰۹-۰۷. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۹-۰۷.
  4. «دروازه‌بان لهستانی الاصل تیم ملی فوتبال ایران/عکس». KhabarFarsi.com. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۹-۰۷.
  5. "بازیکن خارجی استقلال در فصل جدید؛ شیخ دیاباته". رسانه مجازی نیلسو (به انگلیسی). 2019-08-14. Archived from the original on 2019-09-07. Retrieved 2019-09-07.