نهاد اخترفیزیک پاریس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از نهاد اخترفيزيك پاريس)

نهاد اخترفیزیک پاریس یک نهاد پژوهشی در کنار رصدخانه پاریس در بخش ۱۴ام پاریس فرانسه است. این نهاد، بخشی از دانشگاه پیر و ماری کوری است و با مرکز ملی پژوهش‌های علمی فرانسه همکاری می‌کند.

تاریخچه[ویرایش]

نهاد اخترفیزیک پاریس در سال ۱۹۳۶ (میلادی) توسط وزیر آموزش فرانسه بنیان‌گذاری شد. آرمان آغازین آن، پردازش داده دریافت‌شده از رصدخانه اوت-پروانس بود که همزمان با نهاد اخترفیزیک پاریس بنیان‌گذاری شده بود. ساخت ساختمان نهاد اخترفیزیک پاریس در ۶ ژانویه ۱۹۳۸ (میلادی) آغاز شد. دانشمندان نهاد اخترفیزیک پاریس در آغاز در رصدخانه پاریس، و تا پیش از ساخته‌شدن ساختمان نهاد اخترفیزیک پاریس در ۱۹۴۴ (میلادی)، در اکول نرمال سوپریور کار می‌کردند. ساخت ساختمان نهاد اخترفیزیک پاریس در ۱۹۵۲ (میلادی) به پایان رسید.

پژوهش‌های کنونی[ویرایش]

نهاد اخترفیزیک پاریس ۱۶۰ پژوهش‌گر، مهندس، کاردان فنی، و سرپرست دارد. همچنین دانش‌آموزان، دانشجویان، و بازدیدکنندگان را می‌پذیرد.

زمینه‌های اصلی پژوهش نهاد اخترفیزیک پاریس:

نهاد اخترفیزیک پاریس یکی از پنج آزمایشگاه انجمن اروپایی پژوهش اخترشناسی است. این آزمایشگاه پیوند دهنده بین دو رده دانش اخترفیزیک و فیزیک نظری است. اتحادیه بین‌المللی اخترشناسی در نهاد اخترفیزیک پاریس نماینده دارد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]