مارین هاروست

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مارین هاروست
نوعشرکت سهامی عام
ISINNO0003054108 ویرایش در ویکی‌داده
صنعتخوراک دریایی
بنا نهاده۲۰۰۶
دفتر مرکزینروژ برگن، نروژ
محدودهٔ فعالیتجهانی
مدیر عامل اجراییالف-هلگ آرسکوگ
رئیس هیئت مدیرهاولف اریک لروی
محصولاتماهی آزاد
ماهی قزل‌آلا
توزیع محصولات دریایی
درآمدافزایش ۱۶٫۱ NOK میلیارد کرون (۲۰۱۱)[۱]
سود خالصافزایش ۱٫۱ NOK میلیارد کرون (۲۰۱۱)[۱]
مجموع داراییافزایش ۲۲٫۷ NOK میلیارد کرون (۲۰۱۱)[۱]
تعداد کارکنان۶٫۳۰۰ نفر (۲۰۱۱)[۲]
وبگاه

مارین هاروست (به نروژی: Marine Harvest) که تا ۶ فوریه ۲۰۰۷ با نام پَن فیش شناخته می‌شد،[۳] شرکت خوراک دریایی نروژی است، که محصولات خود را در بسیاری از کشورهای جهان ارائه می‌کند.

شرکت مارین هاروست در زمینه پرورش و توزیع ماهی سالمون (یا ماهی آزاد پرورشی) فعالیت گسترده‌ای دارد. این شرکت دارای عملیات در کشورهای نروژ، اسکاتلند، کانادا، جزایر فارو، جزیره ایرلند و شیلی می‌باشد. مارین هاروست در حدود ۳۰ درصد از بازار فروش بین‌المللی ماهی آزاد را در اختیار دارد.[۴][۵] این شرکت به‌عنوان بزرگترین توزیع‌کننده ماهی قزل‌آلا و سالمون در جهان محسوب می‌شود.[۶]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ «Annual Results 2010» (PDF). Marine Harvest. بایگانی‌شده از اصلی (PDF) در ۲۱ فوریه ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۰ فوریه ۲۰۱۱.
  2. «Marine Harvest in brief». Marine Harvest. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۹ آوریل ۲۰۱۰. دریافت‌شده در ۴ آوریل ۲۰۱۰.
  3. «MHG - New name and ticker today». Stocklink. ۲۰۰۷-۰۲-۰۶. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۵ آوریل ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۲۰۰۷-۰۸-۱۵.
  4. «Annual Report 2006» (PDF). Marine Harvest. دریافت‌شده در ۲۰۰۷-۰۸-۱۵.
  5. Stepek، John (۲۰۰۶-۰۷-۱۰). «What do oil, salmon and plastic bags have in common?». Money Week. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ دسامبر ۲۰۰۸. دریافت‌شده در ۸ اکتبر ۲۰۱۰. بیش از یک پارامتر |عنوان= و |title= داده‌شده است (کمک); بیش از یک پارامتر |پیوند بایگانی= و |archiveurl= داده‌شده است (کمک); بیش از یک پارامتر |تاریخ بایگانی= و |archivedate= داده‌شده است (کمک); بیش از یک پارامتر |تاریخ بازبینی= و |accessdate= داده‌شده است (کمک)
  6. «Chefs and food critics treated to Norwegian halibut». Norway - the official site in the UK. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۴ ژوئیه ۲۰۰۷. دریافت‌شده در ۲۰۰۷-۰۸-۱۵.

پیوند به بیرون[ویرایش]