جام آرزوها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جام آرزوها
لوگوی جام آرزوها
ژانرکمدی
مصاحبه
مسابقه
کارگردانمحمد پیوندی
مجریپژمان بازغی
زبان اصلیفارسی
تولید
تهیه‌کننده‌هاابوالفضل اکبری
پژمان ماندگاری
پخش
شبکهٔ اصلیشبکه نسیم
پیوندهای بیرونی
وبگاه

جام آرزوها یک برنامه تلویزیونی «تاک شو» به تهیه کنندگی ابوالفضل اکبری و پژمان ماندگاری و با اجرای پژمان بازغی و کارگردانی محمد پیوندی محصول سال ۱۴۰۲ است که در ۵۲ قسمت ۷۰ دقیقه‌ای، از شبکه نسیم و در زمان مدیریت سید محمدرضا خوشرو تولید و پخش می‌شود.[۱][۲][۳][۴][۵][۶]

برنامه تلویزیونی «جام آرزوها»  در کنار پویش «جام آرزوها» به‌عنوان اولین و بزرگترین پویش خیریه بین‌المللی ایران پخش شد. این پویش با همکاری شبکه نسیم، فدراسیون فوتبال ، و چند نهاد دیگر دولتی و خصوصی در زمستان ۱۴۰۲ تولید و همزمان با برگزاری جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر، از شبکه نسیم پخش می‌شود.

در این تاک شو که با اهداف سرگرمی و خیریه تولید شد، تامین جهیزیه هزاران زوج جوان ایرانی به عنوان هدف پویش تعیین شد و تامین هزینه‌های آن به کمک میهمانان برنامه  خرید کارت مهربانی توسط مردم تامین خواهد شد.[۷]

شیوه[ویرایش]

در تاک شو «جام آرزوها»، میهمانان ضمن حضور در استودیو و گفت‌وگو با مجری، به سوالات او پاسخ داده و چالش‌هایی را پشت سر می‌گذارند. این چالش‌ها با هدف سرگرمی و تامین هزینه خیریه برنامه طراحی شده است و میهمانان برنامه به نسبت موفقیت در هر چالش، مبلغی جایزه خواهند گرفت که تمامی آن، به نام آن میهمان و حساب صندوق خیریه واریز خواهد شد. بینندگان و مخاطبان برنامه هم می‌توانند با خرید کارت مهربانی در این برنامه مشارکت کنند.

در اجرای برنامه و در بعضی قسمت‌ها، عروسک «جناب خان» نیز به عنوان میهمان حضور داشته و در کنار مجری برنامه، اجرا خواهد کرد.[۸][۹][۱۰][۱۱][۱۲]

توپ ویژه جام آرزوها[ویرایش]

توپ فوتبال ویژه آرزوها، توپ رسمی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با نام برازوکا است که توسط بیش از ۲۰ ستاره فوتبال دنیا امضا شده و در حراجی پایانی برنامه و پویش جام آرزوها فروخته خواهد شد تا درامد ان صرف اجرای اهداف پویش و تامین جهیزیه  شود.

امضا کنندگان این توپ عبارتند از : جرزینهو، زیکو، کافو، لوتار ماتئوس، به‌به تو، رود گولیت، فابیو کاناوارو، یوری ژورکائف، کریستین کارمبئو، ماریو بولاتی، سباستیائو لازرونی، کریستین ویری، میشائل بالاک، خوان سباستین ورون، آندریاس برمه، پیرلوئیجی کولینا، مارکوس مرک، نیمار، مایکل اوون و فابیو کاپلو.

توپ ویژه جام آرزوها، در بهمن ماه ۱۴۰۲ و همزمان با جام ملت‌های آسیا با اسکورت پلیس، از ایران به قطر منتقل شد و توسط «مایکل اوون» ستاره سابق لیورپول حمل و تحویل استودیوی اختصاصی این برنامه در قطر شد.[۱۳]

این توپ توسط کنسرسیوم بزرگ شرکت‌های بیمه ایرانی، در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با مبلغ پایه ۲هزار میلیارد ریال بیمه خواهد شد.

منابع[ویرایش]

  1. «جام آرزوها». شبکه نسیم. دریافت‌شده در ۱۴ بهمن ۱۴۰۲.
  2. ««جام آرزوها» در شبکه نسیم». پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران. دریافت‌شده در ۱۴ بهمن ۱۴۰۲.
  3. ««جام آرزوها» به زودی از شبکه نسیم». پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران. دریافت‌شده در ۱۴ بهمن ۱۴۰۲.
  4. ««جام آرزوها» از شبکه نسیم». خبرگزاری صدا و سیما. دریافت‌شده در ۱۴ بهمن ۱۴۰۲.
  5. «پژمان بازغی از «جام آرزوها» سردرآورد!». قدس آنلاین. دریافت‌شده در ۱۴ بهمن ۱۴۰۲.
  6. «پژمان بازغی از «جام آرزوها» سردرآورد!». خبرگزاری تسنیم. دریافت‌شده در ۱۴ بهمن ۱۴۰۲.
  7. «جام آرزوها در دست کودکان ایران». جام جم (روزنامه). دریافت‌شده در ۱۴ بهمن ۱۴۰۲.
  8. «آنالیز | حضور کمرنگ جناب‌خان در جام آرزوها». روزنامه هفت صبح. دریافت‌شده در ۱۴ بهمن ۱۴۰۲.
  9. «گفتگوی جالب جناب خان با ستاره سابق تیم ملی فوتبال انگلیس». خبرگزاری مهر. دریافت‌شده در ۱۴ بهمن ۱۴۰۲.
  10. «جناب‌خان و هوتن شکیبا با «جام آرزوها» می‌آیند+ فیلم». خبرگزاری ایسنا. دریافت‌شده در ۱۴ بهمن ۱۴۰۲.
  11. «بازگشت جناب‌خان به تلویزیون با «جام آرزوها»». دنیای اقتصاد. دریافت‌شده در ۱۴ بهمن ۱۴۰۲.
  12. «جناب خان با «جام آرزوها» در قاب شبکه نسیم». باشگاه خبرنگاران جوان. دریافت‌شده در ۱۴ بهمن ۱۴۰۲.
  13. «توپ ویژه " جام آرزو ها " با اجرای مایکل اوون بازیکن اسبق تیم ملی انگلیس به قطر رسید». مجله ایرانیان اروپا. دریافت‌شده در ۱۴ بهمن ۱۴۰۲.

پیوند به بیرون[ویرایش]