باغ درمانی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
باغبانی

باغ درمانی مداوای برخی بیماری‌ها با استفاده از یک فضای باغی و فضای باز است که به‌طور خاص متناسب با نیازهای جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی انسان طراحی‌شده‌است. تا با حضور نگهبانان و اعضای خانواده و دوستان در آن نوعی آرامش حاصل شود[۱] باغ‌های درمانی را می‌توان در موقعیت‌های مختلف یافت، از جمله بیمارستان‌ها، خانه‌های پرستاری، خانه‌های مراقبت، اماکن بازنشستگان، مراکز سرپایی، بیمارستان‌ها و سایر خدمات بهداشتی و مسکونی مرتبط.

طرح[ویرایش]

طبیعت یک «حواس‌پرتی مثبت» تزی است که توسط دکترای فلسفه «راجر اولریش» استاد در دانشگاه تگزاس A & M مطرح شده‌است.[۲]

طبیعت[ویرایش]

ما همه به طبیعت نوعی وابستگی و ارتباط داریم، مهم این است که این ارتباط حیاتی را برای سلامتی و رفاهمان حفظ کنیم، که در ادبیات ادوارد ایل ویلسون، «فرضیه بیوفیلیک»، توضیح داده شده‌است.[۳]

تاریخچه[ویرایش]

انجمن باغ درمانی آمریکا (AHTA)، تفاوت وضعیت و موقعیت میان یک باغ درمانی و یک باغ شفا را تعریف و ترسیم می‌کند.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. Horowitz, Sala (20 April 2012). "Therapeutic Gardens and Horticultural Therapy: Growing Roles in Health Care". Alternative and Complementary Therapies. 18 (2): 78–83. doi:10.1089/act.2012.18205.
  2. Ulrich, Roger (September 1992). "How Design Impacts Wellness". Healthcare Forum Journal.
  3. "The Biophylia Hypothesis", Stephen R. Kellert and Edwared O. Wilson. Island Press, 1003. شابک ‎۱−۵۵۹۶۳−۱۴۷−۳
  4. American Horticultural Therapy Association, Definitions & Positions (2012). "Archived copy" (PDF). Archived from the original (PDF) on 2013-09-08. Retrieved 2015-02-22.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:عنوان آرشیو به جای عنوان (link)