ویکی‌پدیا:خودآموز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آشنایی با ویکی‌پدیا
اجزای یک مقاله

خودآموز ویرایش ویکی‌پدیا

درود! به ویکی‌پدیا خوش آمدید.

ویکی‌پدیا یک دانشنامهٔ برخط است که همگان می‌توانند با یا بدون حساب کاربری مقاله‌های آن را بنویسند و ویرایش کنند. شما هم می‌توانید در نوشتن مقاله‌های آن مشارکت کنید. این خودآموز به شما کمک می‌کند تا ویکی‌پدیایی شوید.

این یک خودآموز پایه است و نه یک راهنمای جامع. اگر به دنبال جزئیات بیشتری هستید، در این خودآموز پیوندهایی به صفحه‌های دیگر هست که اطلاعات بیشتری دربردارند.

لطفاً برای یادگیری اصول کار و ویرایش در ویکی‌پدیا، ویدیوهای آموزشی ما را دنبال کنید. برای ادامه آموزش‌ها می‌توانید از سربرگ‌های بالا استفاده کنید.

در صفحهٔ تمرین می‌توانید آنچه را می‌آموزید تمرین کنید. هرچه را دوست دارید امتحان کنید و آسوده باشید! اگر چیزی را در این محل‌های تمرین خراب کنید، کسی دل‌گیر نخواهد شد.

نکته: پس از باز کردن ویدیوها، با کلیک روی علامت چرخدنده (پایین و سمت راست ویدیوهای درحال پخش) می‌توانید کیفیت ویدیو را افزایش یا کاهش دهید.
ساختار حداقل‌های یک مقاله استاندارد
مجموعه اسلایدهایی برای معرفی ویکی‌پدیا به صورت سریع و مختصر

یادآوری: در این خودآموز فرض شده‌است که شما از لایه‌بندی پیش‌فرض استفاده می‌کنید. اگر با نام کاربری خود به سیستم وارد شده‌اید و ترجیحات خود را تغییر داده‌اید، ممکن است مکان پیوندها تغییر کند.


پیش از آغاز، درنگ کنید! آیا صفحهٔ آشنایی را دیده‌اید؟