بانو یوها: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
خنثی‌سازی ویرایش 33386340 از 89.196.230.63 (بحث)
برچسب‌ها: خنثی‌سازی ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه ویرایش پیشرفتهٔ همراه
خنثی‌سازی ویرایش 33386335 از 89.196.230.63 (بحث)
برچسب‌ها: خنثی‌سازی ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه ویرایش پیشرفتهٔ همراه
خط ۱: خط ۱:
{{برای|دیدن سریالی در رابطه با او|افسانه جومونگ}}
{{برای|دیدن سریالی در رابطه با او|افسانه جومونگ}}
'''یوهوا''' یا '''یوها''' ([[هانگول]]: 유화부인) ([[هانجا]]:柳花夫人) به معنی دختر خدای رودخانه هابک (به معنای درست تر دختر رییس قبیله هابیک) بود. در سال 61 قبل از میلاد قبیله هابیک توسط هان [[کشتار جمعی|قتل عام]] شد و هنوز مورخین دلیل این قتل عام را نمی دانند. تنها '''''یوهوا''''' زنده ماند و به [[دانگ بویو]] رفت و با [[هائه موسو]] در هنگام حمام کردن آشنا شد و با یکدیگر ازدواج کردند،و همسو بانو یوها را گایید و لذت برد، اما طولی نکشید که هائه موسو مرد در حالیکه یوهوا که از او باردار بود. در سال 59 قبل از میلاد [[دانگمیونگ|دانگ میونگ]] ([[جومونگ]]) به دنیا آمد در این زمان یوهوا مورد توجه [[گوموا]] [[ولیعهد]] [[بویو]] قرار گرفت و بعد از اینکه [[گوموا]] [[امپراتور]] بویو شد '''یوها''' را صیغه سلطنتی خود کرد و جومونگ را مانند پسر خود بزرگ کرد. در سال 34 میلادی یوهوا در قصر بویو در گذشت. گوموا مراسمی در حد یک ملکه برای او گرفت و [[جومونگ]] فرستاده‌هایی برای تشکر از سخاوت های گوموا فرستاد.گویا پس از این واقعه روابط گوگوریو و بویو نسبتاً دوستانه شد.
'''یوهوا''' یا '''یوها''' ([[هانگول]]: 유화부인) ([[هانجا]]:柳花夫人) به معنی دختر خدای رودخانه هابک (به معنای درست تر دختر رییس قبیله هابیک) بود. در سال 61 قبل از میلاد قبیله هابیک توسط هان [[کشتار جمعی|قتل عام]] شد و هنوز مورخین دلیل این قتل عام را نمی دانند. تنها '''''یوهوا''''' زنده ماند و به [[دانگ بویو]] رفت و با [[هائه موسو]] در هنگام حمام کردن آشنا شد و با یکدیگر ازدواج کردند، اما طولی نکشید که هائه موسو مرد در حالیکه یوهوا که از او باردار بود. در سال 59 قبل از میلاد [[دانگمیونگ|دانگ میونگ]] ([[جومونگ]]) به دنیا آمد در این زمان یوهوا مورد توجه [[گوموا]] [[ولیعهد]] [[بویو]] قرار گرفت و بعد از اینکه [[گوموا]] [[امپراتور]] بویو شد '''یوها''' را صیغه سلطنتی خود کرد و جومونگ را مانند پسر خود بزرگ کرد. در سال 34 میلادی یوهوا در قصر بویو در گذشت. گوموا مراسمی در حد یک ملکه برای او گرفت و [[جومونگ]] فرستاده‌هایی برای تشکر از سخاوت های گوموا فرستاد.گویا پس از این واقعه روابط گوگوریو و بویو نسبتاً دوستانه شد.


== منبع ==
== منبع ==

نسخهٔ ‏۲۶ دسامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۸:۴۲

یوهوا یا یوها (هانگول: 유화부인) (هانجا:柳花夫人) به معنی دختر خدای رودخانه هابک (به معنای درست تر دختر رییس قبیله هابیک) بود. در سال 61 قبل از میلاد قبیله هابیک توسط هان قتل عام شد و هنوز مورخین دلیل این قتل عام را نمی دانند. تنها یوهوا زنده ماند و به دانگ بویو رفت و با هائه موسو در هنگام حمام کردن آشنا شد و با یکدیگر ازدواج کردند، اما طولی نکشید که هائه موسو مرد در حالیکه یوهوا که از او باردار بود. در سال 59 قبل از میلاد دانگ میونگ (جومونگ) به دنیا آمد در این زمان یوهوا مورد توجه گوموا ولیعهد بویو قرار گرفت و بعد از اینکه گوموا امپراتور بویو شد یوها را صیغه سلطنتی خود کرد و جومونگ را مانند پسر خود بزرگ کرد. در سال 34 میلادی یوهوا در قصر بویو در گذشت. گوموا مراسمی در حد یک ملکه برای او گرفت و جومونگ فرستاده‌هایی برای تشکر از سخاوت های گوموا فرستاد.گویا پس از این واقعه روابط گوگوریو و بویو نسبتاً دوستانه شد.

منبع

ویکیپدیای انگلیسی