اردوگاه کار اجباری راونسبروک: تفاوت میان نسخه‌ها

مختصات: ۱۱°۲۰′۴″ شمالی ۱۳°۱۰′۱۲″ شرقی / ۱۱٫۳۳۴۴۴°شمالی ۱۳٫۱۷۰۰۰°شرقی / 11.33444; 13.17000
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از برنامهٔ همراه ویرایش با برنامهٔ اندروید
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از برنامهٔ همراه ویرایش با برنامهٔ اندروید
خط ۹: خط ۹:


== تعداد کشته شدگان ==
== تعداد کشته شدگان ==
براساس یک تحقیق سوال بر انگیز بریتانیایی در سال 1946 تخمین زده شده است حدود 92 هزار نفر از [[یهودی]]ان، [[کولی]] ها و زنان زندانی سیاسی و زنانی که علیه رژیم نازی می‌جنگیدند، در این اردوگاه به قتل رسیدند.براساس تحقیقات جدید اما تعداد کشته‌شدگان چیزی بین 25 تا 40 هزار است و با شواهد در سال 2008 این عدد حدود 28 هزار نفر تخمین زده شده است.
براساس یک تحقیق سوال بر انگیز بریتانیایی در سال 1946 تخمین زده شده است حدود 92 هزار نفر از [[یهودی]]ان، [[کولی]] ها و زنان زندانی سیاسی و زنانی که علیه رژیم نازی می‌جنگیدند، در این اردوگاه به قتل رسیدند ولی براساس تحقیقات جدید تعداد کشته‌شدگان چیزی بین حدود 25 تا 40 هزار نفر و با شواهد در سال 2008 این عدد حدود 28 هزار نفر تخمین زده شده است.


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۲۹ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۱۶:۰۸

زنان زندانی در سال ۱۹۳۹

اردوگاه مرگ راونسبروک (به آلمانی: KZ Ravensbrück) بزرگترین اردوگاه کار اجباری مخصوص زنان و از بزرگترین اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها بود که توسط رژیم نازی در سال ۱۹۳۸ در ۹۰ کیلومتری شمال برلین در نزدیکی روستای راونسبروک ساخته و در ماه مه سال ۱۹۳۹ افتتاح شد. این اردوگاه ۳۰ اردوگاه بزرگ نیز داشت.

تعداد و ملیت زندانیان

تعدا زندانیان در این اردوگاه پس آزاد سازی توسط ارتش سرخ 132 هزار زن،20 هزار مرد و 1000 دختر جوان از 40 کشور مختلف بوده است. از ميان زنان 48 هزار نفر اهل لهستان، 28 هزار شووری، 24 هزار آلمان و اتریش، حدود 8 هزار نفر فرانسه و حتی تعداد کمی آمریکای و انگلیسی و مابقی یعنی حدود 20 هزار نفر از زنان یهودی تبار بودند. از سال 1942 تا 1945 آزمایشات تست پزشکی برای آزمایش اثربخشی سولفونامیدها روی زندانیان انجام شد.

تعداد کشته شدگان

براساس یک تحقیق سوال بر انگیز بریتانیایی در سال 1946 تخمین زده شده است حدود 92 هزار نفر از یهودیان، کولی ها و زنان زندانی سیاسی و زنانی که علیه رژیم نازی می‌جنگیدند، در این اردوگاه به قتل رسیدند ولی براساس تحقیقات جدید تعداد کشته‌شدگان چیزی بین حدود 25 تا 40 هزار نفر و با شواهد در سال 2008 این عدد حدود 28 هزار نفر تخمین زده شده است.

منابع

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Ravensbr%C3%BCck_concentration_camp». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۳.