متال گیر سالید ۲: پسران آزادی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
متال گیر سالید ۲: پسران آزادی
جلد نسخه آمریکای شمالی
توسعه‌دهنده(ها)کوجیما پروداکشنز و ساکسس[پ ۱] (رایانه)
ناشر(ها)کونامی
کارگردان(ـان)هیدئو کوجیما
تهیه‌کننده(ها)هیدئو کوجیما
طراح(ـان)هیدئو کوجیما
هنرمند(ان)یوجی شینکاوا
نویسنده(ها)هیدئو کوجیما
آهنگساز(ان)هری گرگسون-ویلیامز
نوریهیکو هیبینو[پ ۲]
ریکا موراناکا[پ ۳]
سریمتال گیر
سکو(ها)پلی‌استیشن ۲
اکس‌باکس (سابستنس)
مایکروسافت ویندوز (سابستنس)
پلی‌استیشن ۳ (اچ‌دی)
اکس‌باکس ۳۶۰ (اچ‌دی)
پلی‌استیشن ویتا (اچ‌دی)
تاریخ(های) انتشارپلی‌استیشن ۲

اکس‌باکس (سابستنس)
پلی‌استیشن ۲ (سابستنس)
مایکروسافت ویندوز

پلی‌استیشن ویتا
ژانر(ها)اکشن-ماجراجویی، مخفی‌کاری
حالت(ها)تک‌نفره
رسانهدی‌وی‌دی
گروه سنیBBFC: 15
CERO: 15+
ESRB: M
OFLC: MA15+
OFLC: R16
PEGI: ۱۶+

متال گیر سالید ۲: پسران آزادی (به ژاپنی: メタルギアソリッド2 サンズ・オブ・リバティ، به انگلیسی: Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty) یا به اختصار MGS2، یک بازی ویدئویی در سبک اکشن-ماجراجویی و مخفی‌کاری از مجموعه بازی‌های متال گیر به نویسندگی و کارگردانی هیدئو کوجیما است که توسط کوجیما پروداکشنز توسعه یافته و به وسیلهٔ شرکت کونامی در ۱۳ نوامبر ۲۰۰۱، برای کنسول پلی‌استیشن ۲ عرضه شد. این بازی مستقیماً دنبالهٔ متال گیر سالید (۱۹۹۸) به‌شمار می‌رود. نسخه‌ای گسترده از این بازی تحت عنوان متال گیر سالید ۲: سابستنس در سال بعد برای اکس‌باکس و مایکروسافت ویندوز بعلاوه پلی‌استیشن ۲ منتشر شد.[۲]

داستان[ویرایش]

داستان بازی، ۲ سال پس از ماجرای جزیره شادوموزز آغاز می‌شود. اسنیک و آتاکان هنوز به دنبال کشف متال گیرهای جدید هستند و می‌خواهند با تولید این سلاح‌های مرگبار مبارزه کنند. آنها به یک ناو نیروی دریایی آمریکایی مشکوک هستند. به همین دلیل اسنیک مخفیانه وارد آن می‌شود تا مدارکی را مربوط به وجود متال گیر در آن پیدا کند؛ ولی او با یک گروه کماندوهای روسی مواجه می‌شود که به ناو حمله می‌کنند و کنترل آن را به دست می‌گیرند. روس‌ها به دنبال دزدیدن متال گیر جدید هستند. پس از این که متال گیر به‌طور موفقیت‌آمیز به وسیله روس‌ها دزدیده شد، ناو غرق و اسنیک ناپدید می‌شود؛ ولی در محل غرق شدن ناو که در نزدیکی ساحل شهر نیویورک است، آلودگی شیمیایی خطرناکی ایجاد می‌شود که برای از میان بردن آن به سرعت سکوهایی در دنیا ساخته می‌شود تا با آلودگی‌ها مبارزه کند. داستان اصلی بازی، ۲ سال پس از این جریان و زمانی که دریا تقریباً از آلودگی پاک شده‌است ولی یک گروه تروریستی به نام فرزندان آزادی (Sons of Liberty) موفق می‌شوند با کمک کماندوهای روسی، سکو را تحت اختیار خود بگیرند و دولت را تهدید می‌کنند که سکو را منفجر و آلودگی‌های دریا را چند برابر می‌کنند. آنها رئیس‌جمهور را که در حال بازدید از سکو بوده، گروگان می‌گیرند و در قبال آزادی او پول درخواست می‌کنند. این بار هم به وسیله دولت، یک کماندو مزدور به سکو فرستاده می‌شود که رایدن نام دارد و شخصیت اصلی بازی است. در ادامه رایدن متوجه می‌شود که هیچ‌کدام از این داستان‌ها حقیقت ندارد و سکو اصلاً برای هدفی غیر از برطرف کردن آلودگی دریا، به وسیله دولت ساخته شده و تروریست‌ها با گروگان گرفتن رئیس‌جمهور هدف دیگری را دنبال می‌کنند.[۳]

بازتاب‌ها[ویرایش]

معادل‌های انگلیسی[ویرایش]

  1. Success
  2. Norihiko Hibino
  3. Rika Muranaka

منابع[ویرایش]

  1. SCEE, SCEE 2002 - Key facts and figures (به انگلیسی) (SCEE Press Room ed.), archived from the original on 6 June 2012, retrieved 24 اكتبر 2009 {{citation}}: Check date values in: |access-date= (help); External link in |ویرایش= (help) Retrieved on 2006-11-25.
  2. "Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty" (به انگلیسی). ویکی‌پدیای انگلیسی. Retrieved October 24، 2009. {{cite web}}: Check date values in: |تاریخ بازدید= (help)
  3. "Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty". Metal Gear Wiki (به انگلیسی). Retrieved 2020-06-12.
  4. «Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty PS2 Video Game, Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty Game for PS2». بایگانی‌شده از اصلی در ۷ ژوئن ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۲۴ اكتبر ۲۰۰۹. تاریخ وارد شده در |بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  5. «Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty Review for PlayStation 2 - GameSpot». بایگانی‌شده از اصلی در ۳۰ اكتبر ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۲۴ اكتبر ۲۰۰۹. تاریخ وارد شده در |بازبینی=،|archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  6. «GameSpy.com - Reviews: Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (PS2)». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۲۴ اكتبر ۲۰۰۹. تاریخ وارد شده در |بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  7. Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty - PlayStation 2 Review at IGN
  8. «Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (ps2) reviews at Metacritic.com». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۹ اوت ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۲۴ اكتبر ۲۰۰۹. تاریخ وارد شده در |بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  9. Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty for PlayStation 2 - GameRankings

پوند به بیرون[ویرایش]