سالید اسنیک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سالید اسنیک
شخصیت متال گیر (مجموعه بازی)
Solid Snake as portrayed in a promotional CGI render for متال گیر سالید ۲: پسران آزادی
نخستین حضورمتال گیر (۱۹۸۷)
آخرین حضورSuper Smash Bros. Ultimate (2018)
پدیدآورهیدئو کوجیما
طراحیوجی شینکاوا (Metal Gear Solid series)
Ikuya Nakamura (متال گیر سالید: شبح بابل)
Tsubasa Masao (متال گیر اسید series)
ایفاگرGiacomo Talamini (Metal Gear Solid: Philanthropy)
صداپیشه
ایفاگر ضبط حرکتMizuho Yoshida (Metal Gear Solid 2, The Twin Snakes)
Ryoji Okamoto (Metal Gear Solid 4)
Ian MacDougall (Metal Gear Solid 4 [facial capture])
اطلاعاتِ درون‌داستانی
نام کاملDavid (متال گیر سالید) (متال گیر سالید: زوج اسنیک)
لقبDave (متال گیر سالید) (متال گیر سالید: زوج اسنیک)
Iroquois Pliskin (متال گیر سالید ۲: پسران آزادی)
Old Snake (متال گیر سالید ۴: سلاح‌های میهن‌پرستان)
وابستگینیروهای ویژه (ارتش ایالات متحده آمریکا) (prior to series start)
FOXHOUND (Metal Gear series)
آژانس اطلاعات مرکزی (Metal Gear series)
وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا (Metal Gear Solid)
Philanthropy (Metal Gear Solid 2)
Hired assassin (Metal Gear Solid 4)
خانواده
ملیتآمریکایی‌ها

سالید اسنیک (به ژاپنی: ソリッド・スネーク) یک شخصیت ساختگی از سری بازی‌های متال گیر شرکت کونامی است. او به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی این سری به‌شمار می‌رود که توسط هیدئو کوجیما ساخته شده‌است و صداگذاری آن در ژاپنی توسط آکیو اتسوکا و در انگلیسی توسط دیوید هیتر انجام شده‌است. نام واقعی این شخصیت دیوید بوده و ملیت او آمریکایی است.

تاریخچه[ویرایش]

او یکی از پسران شبیه‌سازی (کلون) شده بیگ باس، حاصل پروژه کودکان سه‌گانه است و در سومین نسخه و اولین نسخه پی اس وان متال گیر به عنوان جوان جاسوسی قرار می‌گیرد که به آلاسکا اعزام می‌شود تا فرماندهٔ قبلی گروه «فاکس‌هاند»، یعنی گری فاکس را به دستور سرهنگ پیدا کند. درآنجا وی متوجه می‌شود که در میان کوه‌های برفی پایگاهی سری قرار دارد که مشغول به ساخت دستگاهی به نام متال گیر است که می‌تواند دنیا را به نابودی بکشاند و پشت سر همهٔ این ماجراها برادرش لیکوئید اسنیک با همکاری آسلات اقرار دارد. سایبورگ در زنزیبار دوست اسنیک بوده که در نیمه‌های راه با اسنیک مواجه می‌شود. سایبورگ نینجا که تحت تأثیر و کنترل فیزیو منتیس می‌باشد به اسنیک حمله کرده و با او مبارزه می‌کند پس از جنگ با اسنیک او می‌گریزد. اسنیک به راهش ادامه می‌دهد و در هر برهه با یک جنگ سالار لیکویید که عضو گروه فاکس هاند بودند مبارزه کند و همه شکست دهد، پس از آن بدنبال نابودی متال گیر می‌رود اما هرچه تلاش کرد تا متال گیر روشن نشود نتوانست بنابراین در نبردی سهمگین علیه متال گیر که لیکوئید سوار بر آن بود موفق می‌شود متال گیر را با کمک دوستش گری فاکس یا سایبورگ نینجا نابود کند که در انتها سایبورگ نینجا برای دفاع اسنیک کشته می‌شود. پس از نابودی متال گیر یا تانک جنگی برای نابود کردن برادرش به بالای متال گیر می‌رود و موفق به شکست دادن وی می‌گردد.

در ادامه به دلیل کلون بودن هر دو در بدنشان ویروس فاکس دای وجود دارد. لیکویید در جا می‌میرد اما سالید زنده می‌ماند ولی اثرات دارو در فاصلهٔ زمانی چند سال بعد از وقایع آلاسکا بر بدن سالید اسنیک جوان اثر می‌کند و دچار پیری زودرس می‌شود و در متال گیر ۴ بعد از وقایع از بین بردن کشتی تروریستی (متال گیر ۲) چهره‌ای بسیار پیر از وی خواهیم دید که با داشتن عمری شش‌ماهه باید برای نجات دنیا بار دیگر با روح لیکوئید که در قالب یکی از وفادارترین سربازانش که اوسلات می‌باشد و دست لیکویید بروی دست خود میوند زده و لیکوییلد می‌تواند توسط دست خود اوسلات را کنترل کند، مبارزه کند. در این بین تکنولوژی به نام «نانو ماشین» وجود دارد که قادر به کنترل سربازان در میدان‌های جنگ است. در نتیجه جنگ به یک تجارت تبدیل شده و اسنیک پیر که اعتیاد شدید به سیگار امانش را گرفته بدون داشتن خاطره‌ای خوش از جوانی و بدون اهمیت دادن به حرف‌های بازدارندهٔ دیگران سالید آی (چشمبندی که نزدیک‌ترین یار اسنیک، آتاکان آن را طراحی کرده و دارای سه قابلیت دید در شب، نرمال و نزدیک‌بینی است) خود را روشن می‌کند و قدم به میدان نبرد می‌گذارد.[۱]

منابع[ویرایش]

  1. "Solid Snake" (به انگلیسی). ویکی‌پدیای انگلیسی. Retrieved 24 October 2009.