ان‌سی‌تی دریم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ان‌سی‌تی دریم
ان‌سی‌تی دریم در اوت ۲۰۱۹ (از چپ: چنلو، جنو، جه‌مین، جیسونگ، هه‌چان و رنجون)
اطلاعات پس‌زمینه
خاستگاهسئول، کرهٔ جنوبی
ژانر
سال‌های فعالیت۲۰۱۶–اکنون
ناشر(ان)
همکاری‌های مرتبط
اعضا
وبگاه

اِن‌سی تی دریم (به انگلیسی: NCT Dream) یک گروه موسیقی کره‌ای و سومین زیرمجموعهٔ گروه ان‌سی‌تی است. این گروه در سال ۲۰۱۶ و زیرنظر اس‌ام اینترتینمنت و به‌عنوان زیرمجموعهٔ نوجوان ان‌سی‌تی شروع به‌کار کرد و از سال ۲۰۲۰ به‌دنبال بزرگسال شدن اعضا، با رویکردی جدید به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

تاریخچه[ویرایش]

ان‌سی‌تی دریم در ۲۵ اوت ۲۰۱۶، با تک‌آهنگ «آدامس» (به انگلیسی: Chewing Gum) و با هفت عضو خود، مارک، رنجون، جنو، هه‌چان، جه‌مین، چنلو و جیسونگ، آغاز به‌کار کرد. در آن هنگام میانگین سنی اعضا ۱۵/۶ سال بود. این گروه به دلیل موسیقی خود که حاوی مضامین جوانی و بلوغ بود، درمیان هنرمندان نوجوان زمان خود، در سطح جهانی موردتوجه واقع شده‌است. قطعات موسیقی آن‌ها روایتگر مراحل مختلف نوجوانی، از معصومیت تا طغیان و رشد بوده‌است.[۲] ان‌سی‌تی دریم تاکنون چهار آلبوم چندآهنگه، شش تک‌آهنگ و یک تور آسیایی داشته‌است. موفقیت تجاری آلبوم چندآهنگهٔ ۲۰۱۹ این گروه، ما می‌غریم، آن را به یکی از ۱۰ آلبوم پرفروش کرهٔ جنوبی در سال ۲۰۱۹ تبدیل کرد و جوایز بونسانگ را در ۳۴امین جوایز گلدن دیسک و جوایز موسیقی سئول ۲۰۲۰، برای آن‌ها به ارمغان آورد.[۳][۴][۵]

هرچند ان‌سی‌تی دریم در ابتدا بر مبنای سیستم سنی و فارغ‌التحصیلی اعضا تشکیل شد، به‌طوریکه هر عضو پس از ۱۹ سالگی می‌بایست به یکی دیگر از زیرمجموعه‌های ان‌سی‌تی منتقل می‌شد، اما اس‌ام اینترتینمنت در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که این روند متوقف خواهد شد و مارک نیز که پیش‌تر از گروه فارغ‌التحصیل شده‌بود، به گروه باز خواهد گشت و این گروه با هفت عضو و سبک‌های متنوع به فعالیت خود ادامه خواهد داد. به‌دنبال این خبر، بیش از نیم میلیون پیش‌فروش از چهارمین آلبوم چندآهنگه آن‌ها، ری‌لود، انجام گرفت. این آلبوم در آوریل ۲۰۲۰ منتشر شد و تغییر در سبک کلی گروه را نمایان کرد.[۶][۷]

ان‌سی‌تی دریم اولین و تنها هنرمند آسیایی است که دو نوبت، در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، در فهرست «۲۱ زیر ۲۱» بیلبورد، به ترتیب در رتبه‌های ۲۰ و ۱۳ حضور داشته‌است. این انتخاب براساس تأثیر گروه در صنعت موسیقی، به‌صورت فروش، دانلود و حضور در شبکه‌های اجتماعی، صورت گرفت. در ۲۰۱۸، تمامی اعضای ان‌سی‌تی دریم در فهرست «۲۵ هنرمند نوجوان تأثیرگذار» تایم قرار گرفتند. آن‌ها تنها هنرمندان کره‌ای بودند که در این دو فهرست حضور داشته‌اند.[۲]

اعضا[ویرایش]

ترانه‌شناسی[ویرایش]

آلبوم‌های چندآهنگه[ویرایش]

آلبوم‌های استودیویی[ویرایش]

شوها و کنسرت‌ها[ویرایش]

اصلی[ویرایش]

تورهای مشترک[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "NCT(エヌシーティー) Website". nct-jp.net.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ "TIME's 25 Most Influential Teens". TIME. December 10, 2018.
  3. "[2020 골든디스크]방탄소년단, 음원+음반 대상 동시 석권…"공정한 2020년 기대"(종합)". entertain.naver.com (به کره‌ای). January 5, 2020. Retrieved May 15, 2020.
  4. "'서울가요대상' 달라진 대상 시스템…방탄소년단 앨범대상→태연 음원대상". entertain.naver.com (به کره‌ای). January 30, 2020. Retrieved May 15, 2020.
  5. 2019년 Album Chart [2019 Album Chart]. Gaon Music Chart (به کره‌ای). Retrieved May 15, 2020.
  6. Lee, Seung-hoon (August 19, 2016). "NCT DREAM, 졸업無→'마크 포함' 7명 'NCT U'로 활동..29일 컴백 [공식]". Osen. Retrieved May 15, 2020.
  7. Jeon, Hyojin (April 29, 2020). ‘컴백’ NCT DREAM, ‘Reload’ 선주문량 50만장…자체 최고치 ['Comeback' NCT DREAM, 'Reload' Pre-order 500,000 copies… Self peak]. Sports Donga (به کره‌ای). Retrieved May 15, 2020 – via Naver.
  8. "NCT DREAM, Music Variety Show 'NCT DREAM SHOW' held in September". SM Entertainment. September 7, 2018. Archived from the original on 4 January 2019. Retrieved 14 May 2020.
  9. "SM 측 "NCT DREAM, 11월 첫 단독 콘서트 개최"(공식)". Naver. October 1, 2019.