شیم چانگمین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مکس چانگمین
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدشیم چانگمین
زاده۱۸ فوریهٔ ۱۹۸۸ ‏(۳۶ سال)
سئول، کره جنوبی
ژانرپاپ، آر اند بی، موسیقی رقص
سال‌های فعالیت۲۰۰۳ – اکنون
ناشر(ان)اس‌ام، اوکس تی رکس
همکاری‌های مرتبطتی‌وی‌ایکس‌کیو، اس‌ام تاون

شیم چانگمین ( به کره ای: 심창민، متولد ۱۸ فوریهٔ ۱۹۸۸ )، بیشتر با اسم مستعار مکس و چوی کانگ چانگ مین ( 최강창민 ، 最强昌珉 ) در کره جنوبی، چانگمین ( チャンミン ) در ژاپن و شِن چانگمین ( 沈昌珉 ) در چین و تایوان شناخته می‌شود. وی خواننده و آهنگساز کره ایست و گهگاهی به حرفهٔ بازیگری می‌پردازد.

چانگمین کوچکترین عضو گروه پسرانهٔ تی‌وی‌ایکس‌کیو و چهارمین عضوی بود که به گروه ملحق شد. پس از جدایی سه تن از اعضای گروه،به همراه یونهو ( رهبر گروه )، تحت همین نام - تی وی ایکس کیو - و تحت کمپانی‌های اس ام در کره و اوکس در ژاپن به فعالیت خود ادامه داد.

اوایل زندگی[ویرایش]

چانگمین در سئول به دنیا آمد و در همانجا پرورش یافت. وی اولین فرزند والدینی بود که هر دو معلم بودند / هستند. دو خواهر کوچکتر او شیم سو یون و شیم جی یون نام دارند.
از همان ابتدای کودکی رویای گویندگی برنامه‌های تلویزیونی و گزارش‌های ورزشی را در سر می پروراند. پس از موفقیت در ششمین دورهٔ رقابت‌های سالیانهٔ جوانان اس ام، جایزهٔ بهترین خواننده و بهترین هنرمند را از آن خود کرد.[۱]

پس از دو سال تحصیل در آکادمی موسیقی اس ام، به عضویت گروه تی وی ایکس کیو درآمد. در سال ۲۰۰۳، با اجرای آهنگ «آغوش» در ویژه برنامهٔ بوآ و بریتنی اسپیرز، که از شبکهٔ اس‌بی‌اس به نمایش درآمد، شروع بکار کرد.[۲]

در ابتدا آموزش‌های لازم برای تک خوانی را گذراند. اسم هنری مکس ( خلاصه شدهٔ ماکسیمم، به کره ای: چویکانگ ) به معنی «بهترین» یا «قدرتمندترین» می‌باشد .

حرفهٔ خوانندگی[ویرایش]

تی وی ایکس کیوی سابق[ویرایش]

در سال ۲۰۰۳، به عنوان کوچکترین عضو، به گروه تی‌وی‌ایکس‌کیو پیوست.

چانگمین توانایی بالایی در ارائهٔ نت‌های بالا دارد. وی علاوه بر همکاری در فعالیت‌های تی وی ایکس کیو، در پروژه‌های تکی نیز شرکت داشت. در سال ۲۰۰۷، متن آهنگ «همیشه سبز» را نوشت، این آهنگ در آلبوم گردآوری شدهٔ زمستانی سال ۲۰۰۷ اس‌ام تاون، «تنها عشق»، گنجانده شد.[۳][۴] در سال ۲۰۰۸، متن کره ای آهنگ «عشق در یخ» را برای چهارمین آلبوم کره ای گروه، «میروتیک»، سرود.

تی وی ایکس کیوی فعلی[ویرایش]

در ۳ آوریل ۲۰۱۰، اوکس تعلیق فعالیت‌های ژاپنی گروه را اعلام کرد، و حمایت از فعالیت‌های انفرادی اعضا را جزو برنامه‌های خود قرار داد.[۵]

از ماه اوت تا سپتامبر ۲۰۱۰، یونهو و چانگمین به عنوان دو عضو باقی‌ماندهٔ تی‌وی‌ایکس‌کیو در «دهمین تور جهانی اس‌ام تاون» حضور یافتند و با ارائهٔ تک آهنگ جدید «ماکسیمم» و «چرا»، در سئول و لس آنجلس و شانگهای حضور یافتند.[۶]

در ۲۳ نوامبر ۲۰۱۰، بازگشت تی‌وی‌ایکس‌کیو، در اوایل سال ۲۰۱۱ و بهمراه دو عضو، قطعی شد.[۷]

در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۰، کمپانی اوکس و اس ام ژاپن، قرار داد خود را با تمام زیر مجموعه‌های اس‌ام تمدید کردند، که تی‌وی‌ایکس‌کیو نیز جزوی از آن بود.[۸]

چانگمین در ژانویهٔ ۲۰۱۱، آهنگ «اعتراف» را نوشت که جزوی از آلبوم «سرت رو پایین نگه دار» و همچنین آهنگ‌های متن سریال «مزرعۀ بهشتی» بود.

حرفهٔ بازیگری[ویرایش]

در سال ۲۰۰۶، به همراه دیگر اعضای تی‌وی‌ایکس‌کیو، در سریال چند قسمتی «تعطیلات» به ایفای نقش پرداخت، این سریال پخش ویژه ای در سالن کنفرانس دانشگاه یونسِی داشت.[۹]
وی همچنین در چند قسمت از «بانجون دراما»، سریال کوتاه پخش شده از شبکهٔ اس‌بی‌اس، حضور داشت.[۱۰][۱۱]
چانگمین همچنین اولین فرد مورد نظر برای بازی در سریال «شکوفه های برفی» بود، به دلیل برنامهٔ فشردهٔ گروه، در نهایت کیم کی بوم جایگزین وی شد.
در سال ۲۰۰۹، در سریال «مزرعۀ بهشتی» به ایفای نقش پرداخت.[۱۲] هنگام پخش این سریال در ژاپن، دوبلهٔ ژاپنی این نقش را نیز بر عهده داشت.
همچنین در پنج قسمت انتهایی سریال «آتنا: الهۀ جنگ» حضوری افتخاری یافت.

زندگی شخصی[ویرایش]

تحصیلات[ویرایش]

چانگمین در سال ۲۰۰۶، از دبیرستان گِپو فارغ التحصیل شد، و به دنبال آن در دانشگاه کیونگ هی سئول پذیرفته شد.[۱۳] در سال ۲۰۰۹، به عنوان دانشجوی موسیقی پست مدرن وارد این دانشگاه شد. از سال ۲۰۱۱ برای اخذ دومین مدرک خود، در دانشگاه کُن کوک مشغول به تحصیل است.[۱۴]

کمک های داوطلبانه[ویرایش]

در ژانویهٔ ۲۰۰۸، به همراه پدرش برای پاکسازی سواحل ته‌آن داوطلب شد، این کار بدنبال وسیع‌ترین نشت نفتی تاریخ کشور کره صورت گرفت. سفر وی به این منطقه حین تعطیلات و استراحت ابتدای سال گروه انجام گرفت و مقرر بود کسی از آن مطلع نشود، پس از ارسال عکس‌های چانگمین به یکی از سایت‌های طرفداران، رسانه ها و عموم از این امر مطلع شدند. این واقعه بعدها توسط یکی از عوامل مرتبط به تی‌وی‌ایکس‌کیو تأیید شد.[۱۵]

فیلم شناسی[ویرایش]

سال
#
عنوان نقش
۲۰۰۶ تئاتر بانجون خودش
تعطیلات خودش
۲۰۱۰ آتنا: الهۀ جنگ چوی ته هیون
(میهمان، ۵ قسمت)
۲۰۱۱ مزرعۀ بهشتی هان دونگ جو
مرد دونده میهمان
قسمت ۲۷
۲۰۱۲ فرار با طلا مومو
۲۰۱۴ می‌می هان مین-وو
۲۰۱۵ دانشمند شب‌گرد ولیعهد لی یون

جوایز[ویرایش]

  • ۶امین رقابت های سالانهٔ کمپانی اس‌ام: بهترین خواننده
  • ۶امین رقابت های سالانهٔ کمپانی اس‌ام: بهترین هنرمند

منابع[ویرایش]

  1. (کره‌ای) «SBS Person Profile - Choikang Changmin». SBS. دریافت‌شده در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲.
  2. (کره‌ای) «TVXQ, "Can't Believe It Has Been 3 Years Since Our Debut"». mydaily News. ۲۶ دسامبر ۲۰۰۶. دریافت‌شده در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲.
  3. (کره‌ای) «2007 Winter SMTown Only Love Album Introduce». S.M. Entertainment Co., Ltd. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۱ مه ۲۰۰۹.
  4. (کره‌ای) «'07 Winter SMTown - TVXQ to Participate in Composition». DongA Ilbo Co. ۴ دسامبر ۲۰۰۷. بایگانی‌شده از اصلی در ۸ ژوئن ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲.
  5. "東方神起の活動休止を発表...今後はソロ活動へ". Sankei Shimbun (به ژاپنی). Sanspo. ۳ آوریل ۲۰۱۰. Archived from the original on 6 April 2010. Retrieved 12 September 2012.
  6. «S.M. Entertainment to launch world tour». koreatimes.co.kr. The Korea Times. ۲ ژوئیۀ ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  7. «동방신기, 2011년부터 2인조 체제 활동 "미래 가능성.."». Nate News. Newsen. ۲۳ نوامبر ۲۰۱۲. بایگانی‌شده از اصلی در ۷ ژانویه ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲.
  8. "S.M.ENTERTAINMENT JAPAN Inc.とavex group との提携について" (PDF) (به ژاپنی). Avex Group. ۲۴ نوامبر ۲۰۱۰. Archived from the original (PDF) on 19 April 2012. Retrieved 12 September 2012.
  9. (کره‌ای) «2000 Fans Invited to TVXQ's Vacation Screening». mydaily News. دریافت‌شده در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲.
  10. (کره‌ای) «All About Dong Bang Shin Ki Season 2 DVD Releases in 12 Days». DongA Ilbo Co. ۲۰ سپتامبر ۲۰۰۷. بایگانی‌شده از اصلی در ۸ ژوئن ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲.
  11. (کره‌ای) «TVXQ Banjun Theatre Dangerous Love». SBS. ۱۴ فوریۀ ۲۰۰۷. بایگانی‌شده از اصلی در 25 فوریه 2012. دریافت‌شده در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  12. «Boy band members move from stage to the screen». Joongang Daily. ۳۰ ژوئیۀ ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  13. (کره‌ای) «Choikang Changmin, Kim Hyung Jun and Moon Geun Young All Graduate High School in a Row». CBS. ۷ فوریۀ ۲۰۰۶. دریافت‌شده در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  14. «Changmin enters Konkuk with B2st`s Dongwoon». Baidu. ۱۸ مارس ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲.
  15. (کره‌ای) «Choikang Changmin Found Secretly Working at Taean». Newsis News Agency. ۳ ژانویۀ ۲۰۰۸. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)

پیوند به بیرون[ویرایش]