پرش به محتوا

بحث:هایده

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۳ سال پیش توسط Mohammadzadeh amir در مبحث سبک اصلی و حرفه ای هایده
نامزد پیشین مقالهٔ خوبهایده یکی از نامزدهای مقاله‌های خوب موسیقی بوده است، اما در آن موفق به برآوردن معیارهای مقاله‌های خوب نشده است. در زیر پیشنهادهایی برای بهبود مقاله وجود دارد. پس از حل شدن این مشکلات می‌توان مقاله را نامزد کرد. در صورتی که ویرایشگران معتقد باشند تصمیم قبلی درست نبوده است، می‌توانند درخواست بازبینی دهند.
رخدادهای برجستهٔ مقاله
تاریخفرایندنتیجه
۱۰ دسامبر ۲۰۲۱نامزدی برای مقالهٔ خوبخوب نشد

حق تکثیر

مطالب این نوشتار تقریبا تماما از مقاله پژمان اکبرزاده در بی بی سی فارسی کپی شده است http://www.bbc.co.uk/persian/arts/story/2006/01/060120_7thday_bs_hayedeh.shtml

باید فکری برای اصلاح این مطلب کرد --Pejman7 ۲۱:۲۶، ۲۲ ژوئیه ۲۰۰۷ (UTC)

اگر کپی شده برچسپ حق تکثیر بزنید. ◄-- سپهرنوش/بحث (۱۵:۴۹) ۱ مرداد ۱۳۸۶

سایت رسمی + محل تولد هایده

دوستان گرامی، برخی از کاربران اینترنتی که چند وبلاگ هم درباره هایده درست کرده‌اند، علاقه فراوانی دارند که این خواننده را متولد کرمانشاه معرفی کنند. در صفحه ویکیپدیای هایده هم بارها - بدون نام کاربری - نام محل تولد را از تهران به کرمانشاه تغییر داده‌اند. لطفا این موضوع را در نظر داشته باشید. هایده بر اساس اطلاعاتی مستند موجود، اعم از آنچه در مستند «سخن از هایده» (بر اساس تحقیقات کامل) و همچنین دانشنامه ایرانیکا و دیگر منابع، مطرح شده در تهران متولد شد. ترانه کردی کرمانشاهی «شیرین شیرین» را در دهه 1350 خواند که عاشق یدالله بهزاد کرمانشاهی (معروف به یدی) شاعر معاصر ایران شده بود.

مورد دوم در مورد سایت www.hayedehmusic.com این سایت را یکی از دوستداران هایده خارج از آمریکا طراحی کرده است. این سایت نه ارتباطی با خانواده هایده دارد و نه با صاحبان آثار او. ولی به دلایل نامشخص عنوان "سایت رسمی هایده" را بر خود دارد. اطلاعات موجود در این سایت نیز هیچگونه اطلاعات انحصاری نیست و همانطور که منابع در همان سایت هم آمده، برداشت از سایت‌های دیگر است. لطفا از معرفی آن به عنوان "سایت رسمی هایده" خودداری فرمایید. با سپاس. --Pejman7 ‏۱۸ سپتامبر ۲۰۱۰، ساعت ۱۹:۲۷ (UTC)پاسخ

لازم به ذکر است که سایت فوق الذکر عنوان سایت رسمی هایده را بر خود ندارد. سایت دیگری بنام www.hayedehdocumentary.com به وضوح ذکر کرده:

Official Website of HAYEDEH: LEGENDARY PERSIAN DIVA

که باید در نظر داشت هایده هیچ وب سایت رسمی ندارد

_______________________________ >>>>> در مورد سایت hayedehdocumentary.com لطفا دقت کنید که این سایت عنوان "رسمی" را برای "مستند" به کار برده، نه برای هایده: HAYEDEH: LEGENDARY PERSIAN DIVA: Official Website of the Documentary

هر فیلمی یک سایت رسمی برای خود دارد.

--89.250.190.68 ‏۱۶ مهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۲۸ (UTC)پاسخ

سلام،یدالله لباف شخصی بود که مورد علاقه ی خانم هایده بود،از ثروتمندان کرمانشاه.نه آقای يدالله بهزاد!با توجه به همان مستندي که از آن یاد کردید و منابع کثیر دیگر! Queen Hayedeh (بحث) ‏۲۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۱۰:۵۹ (UTC)پاسخ

پیشنهاد محافظت صفحه هایده

پیشنهاد می‌کنم صفحه هایده "محافظت" شود برای افراد بدون نام کاربری در ویکیپدیای فارسی. این صفحه مرتباَ توسط آی پی های ناشناس از بابت محل تولد هایده و همچنین سایت مربوط به او تغییر داده می‌شود و اطلاعات نادرست در آن وارد می‌شود. با سپاس --Shayan7 (بحث) ‏۱۸ مهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۳۴ (UTC)پاسخ

عدم وجود منبع معتبر فارسی

متاسفانه در مورد هایده منابع فارسی معتبری وجود ندارد، به جز سایت های "بی بی سی فارسی" و سایت "رادیو زمانه" و برخی از اطلاعات ذکر شده در مورد هایده با استناد به این سایت ها قابل تایید نیست. بر همین پایه من پیشنهاد می کنم که از منابع انگلیسی معتبر مثل وبسایت "دانشنامه ایرانیکا" در این زمینه بهره ببریم.
مثلا در زمینه اسم اصلی هایده "معصومه دده بالا" به این سایت می شود استناد کرد.
http://www.iranicaonline.org/articles/hayeda
Ahmadrknowledge (بحث) ‏۷ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۰۴ (UTC)پاسخ

تصحیح پیوندها در منابع

آدرس منبع شماره یک در این صفحه تغییر کرده است و آدرس قبل دیگر معتبر نیست. آدرس درست این است:
http://zamaaneh.com/music/2007/01/post_105.html
البته این دامنه قدیم سایت رادیو زمانه است که دیگر به روز نمی شود ولی همچنان معتبر است و می شود از آن به عنوان منبع استفاده کرد.
و البته در مورد اسم اصلی هایده به صورت اشتباه به این آدرس ارجاع داده شده است. صفحه مرجع شامل این اطلاعات در مورد هایده نمی شود. لطفا تصحیح کنید.
Ahmadrknowledge (بحث) ‏۷ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۱۹ (UTC)پاسخ

پیوندهای خارجی اصلاح شدند (سپتامبر ۲۰۱۹)

سلام همکاران ویرایشگر.

من به‌تازگی ۱ پیوند خارجی موجود در هایده را اصلاح کردم. لطفاً ویرایشم را بازبینی کنید. اگر پرسشی دارید یا می‌خواهید ربات پیوندها یا چند صفحه را نادیده بگیرد، لطفاً این راهنمای ساده را برای دریافت اطلاعات بیشتر ببینید. من تغییرات زیر را انجام دادم:

لطفاً برای اصلاح خطاهای ربات به راهنما مراجعه کنید.

با احترام.—InternetArchiveBot (گزارش اشکال) ‏۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۴۲ (UTC)پاسخ

پیوندهای خارجی اصلاح شدند (اکتبر ۲۰۱۹)

سلام همکاران ویرایشگر.

من به‌تازگی ۳ پیوند خارجی موجود در هایده را اصلاح کردم. لطفاً ویرایشم را بازبینی کنید. اگر پرسشی دارید یا می‌خواهید ربات پیوندها یا چند صفحه را نادیده بگیرد، لطفاً این راهنمای ساده را برای دریافت اطلاعات بیشتر ببینید. من تغییرات زیر را انجام دادم:

لطفاً برای اصلاح خطاهای ربات به راهنما مراجعه کنید.

با احترام.—InternetArchiveBot (گزارش اشکال) ‏۳۱ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۳۶ (UTC)پاسخ

سبک اصلی و حرفه ای هایده

همانطور که همه میدانید خانم هایده در بیشتر آثار خود بر سبک پاپ و یا تلفیقی تکیه کردند. هیچوقت ایشان را نمیشود خواننده موسیقی اصیل دانست؛ به دو دلیل:

اولا خواننده موسیقی اصیل کسی است که به تمام گوشه ها و ردیف موسیقی اصیل آشنایی کامل داشته باشد.

ثانیا در اکثر آثار خود موسیقی اصیل اجرا کرده باشد. حال آنکه خانم هایده از این دو خارج هستند. خواهش میکنم خواننده اصیل را به خواننده موسیقی تلفیقی تغییر دهید و از ویرایش ناصحیح و ناآگاهانه جلوگیری بعمل آید. Mohammadzadeh amir (بحث) ‏۱ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۸:۱۶ (UTC)پاسخ