گانگستر غمگین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«گانگستر غمگین»
ترانه مایکل جکسون
از آلبوم اکسکیپ
تاریخ پخش۹ مه ۲۰۱۴ (۲۰۱۴-05-۰۹)
فرمت
تاریخ ضبط
  • 1998 (original recording)
  • 2013–2014 (reworked)
ژانر
زمان
  • ۴:۱۷ (album version)
  • ۴:۲۴ (original version)
ناشر
ترانه‌نویس(ها)
تهیه‌کننده(ها)
موزیک ویدئو
"Blue Gangsta" در یوتیوب

«گانگستر غمگین» (به انگلیسی: Blue Gangsta) یکی از ترانه‌های مایکل جکسون است که در سال ۱۹۹۸ برای آلبوم شکست‌ناپذیر نوشته و ضبط شده بود. این آهنگ ۸ مه ۲۰۱۴ از شبکهام‌تی‌وی[۱] و ۹ مه ۲۰۱۴ در آلبوم اکسکیپ که دومین آلبوم گردآوری‌شده از ترانه‌های منتشر نشده مایکل جکسون است، منتشر شد. گانگستر غمگین ششمین آهنگ این آلبوم است. ترانه‌سرا، آهنگساز و تهیه‌کنندگان نسخه اصلی این آهنگ مایکل جکسون و دکتر فریز هستند. نسخه دوم این آهنگ در سال‌های ۲۰۱۳–۲۰۱۴ توسط تیمبلند و جروم هارمون برای آلبوم اکسکیپ تنظیم شده‌است.

پیشینه و انتشار[ویرایش]

گانگستر غمگین در سال ۱۹۹۸ برای آلبوم شکست‌ناپذیر نوشته و ضبط شده بود اما در آلبوم قرار نگرفت. آین آهنگ بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ لو رفت. اواخر سال ۲۰۰۶ رپری به نام تمپمنتال بدون اجازه از جکسون نسخه‌ای از این آهنگ را ریمیکس کرد و در صفحه‌اش در مای‌اسپیس منتشر کرد.[۲] پس از مرگ ناگهانی جکسون در سال ۲۰۰۹، قرار شد که گانگستر غمگین در آلبوم مایکل که اولین آلبوم گردآوری‌شده از ترانه‌های منتشر نشده مایکل جکسون است، منتشر شود اما این اتفاق نیفتاد با این حال نسخه‌ای که قرار بود در آلبوم مایکل منتشر شود قبل از انتشار آلبوم لو رفت. این نسخه کمی با نسخه‌ای که در آلبوم اکسکیپ منتشر شد متفاوت بود. سرانجام هم نسخه اصلی و هم نسخه جدیدی از این آهنگ ۹ مه ۲۰۱۴ در آلبوم اکسکیپ منتشر شد.

موزیک ویدئو[ویرایش]

۱۴ مه ۲۰۱۴ موزیک ویدئویی الهام گرفته از فیلم کوتاه مجرم دورو، در ویوو مایکل جکسون منتشر شد. این موزیک ویدئو به مناسبت انتشار آلبوم اکسکیپ و توسط رقصنده‌های مایکل جکسون: تور جهانی فناناپذیر برای این آهنگ ساخته شد.

جدول[ویرایش]

جدول (۲۰۱۴) بالاترین جایگاه
آهنگ‌های داغ آراندبی/هیپ-هاپآمریکا (بیلبورد)[۳] ۸
جدول آهنگ‌های هلند 77[۴]

جستارهای وابسته[ویرایش]

اکسکیپ

منابع[ویرایش]

  1. "Listen To Michael Jackson's 'Blue Gangsta' Now". MTV. 2014-05-08. Retrieved 2014-07-14.
  2. "Gangsta No Friend Of Mine Feat The Fugees". YouTube. 2009-07-04. Retrieved 2014-07-14.
  3. "Michael Jackson Album & Song Chart History". Billboard. Bubbling Under R&B/Hip-Hop Singles for Michael Jackson. Archived from the original on 24 November 2016. Retrieved July 3, 2014.
  4. Steffen Hung. "Michael Jackson - Blue Gangsta". dutchcharts.nl. Retrieved 2014-07-14.