کلیسای مسیح، فیلادلفیا

مختصات: ۳۹°۵۷′۰۳″ شمالی ۷۵°۸′۳۸″ غربی / ۳۹٫۹۵۰۸۳°شمالی ۷۵٫۱۴۳۸۹°غربی / 39.95083; -75.14389
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کلیسای مسیح
نشانگر تاریخی ایالت پنسیلوانیا
موقعیتخیابان دوم شمالی ۲۲–۲۶
فیلادلفیا، پنسیلوانیا، ایالات متحده
مختصات۳۹°۵۷′۰۳″ شمالی ۷۵°۸′۳۸″ غربی / ۳۹٫۹۵۰۸۳°شمالی ۷۵٫۱۴۳۸۹°غربی / 39.95083; -75.14389
ساخت۱۷۲۷–۱۷۴۴
معمارجان کرسلی (سرپرست)[۲]
سبک معماریجرجی
ش. منبع ثبت ملی70000553[۱]
تاریخ‌های مهم
افزوده‌شده به
فهرست ملی
۱۵ آوریل، ۱۹۷۰
ثبت در NHL۱۵ آوریل، ۱۹۷۰
ثبت در PHMC۱۷ دسامبر، ۱۹۵۴[۳]

کلیسای مسیح یک کلیسای اسقفی در محله شهر قدیمی فیلادلفیا است. این کلیسا که در سال ۱۶۹۵ به عنوان یکی از کلیساهای کلیسای انگلستان تأسیس شد و نقش مهمی در تأسیس کلیسای اسقفی پروتستان در ایالات متحده داشت. در سال ۱۷۸۵، رئیس آن ویلیام وایت اولین اسقف رئیس کلیسای اسقفی شد.

از سال ۱۷۵۴ تا ۱۸۱۰، کلیسا ۱۹۶-فوت (۶۰-متر) برج و برج بلندترین سازه در سیزده مستعمره و بعدها بلندترین سازه در ایالات متحده بود.[نیازمند منبع]

تاریخ[ویرایش]

نمای داخلی کلیسا در سال ۲۰۱۲

کلیسای مسیح در سال ۱۶۹۵ توسط اعضای کلیسای انگلستان تأسیس شد که تا سال بعد یک کلیسای چوبی کوچک در این مکان ساختند. در سال ۱۷۰۰ ایوان ایوانز از ولز سفر کرد تا رئیس آنها شود.[۴]

هنگامی که جماعت از ساختمان اصلی بیست سال پس از ساخت آن بزرگتر شد، تصمیم گرفتند کلیسای جدیدی بنا کنند، مجلل‌ترین کلیسای مستعمرات بدنه اصلی کلیسا بین سال‌های ۱۷۲۸ تا ۱۷۴۴ ساخته شد و در سال ۱۷۵۴ به آن اضافه شد و آن را به بلندترین ساختمان در ایالات متحده آمریکا در آینده با ۱۹۶ فوت (۶۰ متر) تبدیل کرد.[۵] کلیسای مسیح به عنوان یکی از زیباترین بناهای کشور در قرن هجدهم، یادبودی از صنایع دستی استعماری و نمونه‌ای زیبا از معماری جرجی در نظر گرفته می‌شود. با الگوبرداری از کار کریستوفر رن در لندن نمای متقارن و کلاسیک با پنجره‌های قوسی شکل و یک فضای داخلی ساده و در عین حال زیبا با ستون‌های فلوت دار و میله‌های چوبی دارد. اگرچه معمار کلیسا ناشناخته است، ساخت آن توسط جان کرسلی، یک پزشک که احتمالاً با جان هریسون، مسئول طراحی نیز بوده، نظارت داشته‌است. این کلیسا در سال ۱۷۷۷ توسط رابرت اسمیت بازسازی شد و فضای داخلی آن در سال ۱۸۸۳ توسط توماس اوستیک والتر تغییر یافت.[۶]

حوضچه تعمید که در آن ویلیام پن غسل تعمید داده شد هنوز در کلیسای مسیح استفاده می‌شود. در سال ۱۶۹۷ از کلیسای تمام مذهبی در کنار برج در لندن به فیلادلفیا فرستاده شد. یک قلم غسل تعمید و میز عشای ربانی توسط جاناتان گوستلو، کابینت‌ساز فیلادلفیا، که در دهه ۱۷۹۰ در قفسه خانه خدمت می‌کرد، ساخته شد.

جمعیت کلیسای مسیح شامل ۱۵ امضاکننده اعلامیه استقلال بود. رهبران جنگ انقلابی آمریکا که در کلیسای مسیح شرکت کردند عبارتند از جورج واشینگتن، رابرت موریس، بنجامین فرانکلین و بتسی راس (پس از اینکه او را از خانه جلسه کواکر که به دلیل ازدواج با جان راس، پسر دستیار رئیس در کلیسای کریستس به آن تعلق داشت، خوانده شد). پلاک‌های برنجی جایگاه‌هایی را که این افراد زمانی می‌نشستند، نشان می‌دهند. در تشکیل نخستین کنگره قاره‌ای در سپتامبر ۱۷۷۴ رئیس ژاکوب دوش به تالار نجار احضار شد تا نماز افتتاحیه را رهبری کند. در طول جنگ، کشیش ویلیام وایت (۱۷۴۸–۱۸۳۶)، پیشوای کلیسای مسیح، به عنوان کشیش هم در کنگره قاره و هم در مجلس سنای ایالات متحده خدمت کرد.

در سپتامبر ۱۷۸۵ نمایندگان روحانی و غیرروحانی از چندین ایالت در کلیسای مسیح گرد هم آمدند و به عنوان یک همایش عمومی سازماندهی کردند که وایت به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد. او پیش‌نویس قانون اساسی کلیسا و همچنین خطابی به اسقف اعظم و اسقف‌های کلیسای انگلستان تهیه کرد و از آنها درخواست اسقف‌نشینی کرد. وایت همچنین تا حد زیادی مسئول عبادت و دفاتر اولین کتاب نمازنامه عام آمریکایی (منتشر شده در سال ۱۷۸۹) بود که قرار بود به مقامات کلیسای انگلستان ارسال شود. در گردهمایی اسقف‌نشین پنسیلوانیا در سال ۱۷۸۶ او به عنوان اولین اسقف آن انتخاب شد و به همراه دکتر ساموئل پرووست از نیویورک به انگلستان رفت و به دنبال تقدیس بود. پس از تصویب قانون توانمندسازی ویژه توسط پارلمان، وایت و پروووست در اوایل سال ۱۷۸۷ توسط اسقف اعظم کانتربری و یورک تقدیس شدند. اسقف وایت یکشنبه عید پاک به فیلادلفیا بازگشت. در سال ۱۷۸۹ تحت هدایت وایت اولین جلسه خانه اسقف‌ها در کلیسای مسیح برگزار شد، که اولین کنوانسیون عمومی واقعی کلیسای اسقفی در ایالات متحده آمریکا را رقم زد. وایت اولین اسقف اسقفی پنسیلوانیا بود و چندین دهه به جماعت کلیسای مسیح و کلیسای سنت پیتر خدمت کرد. سفید در کلیسا به خاک سپرده شده‌است.

کلیسای مسیح یک نقطه عطف تاریخی ملی و یک مکان تاریخی منحصر به فرد است که به عملکرد اصلی خود به عنوان کلیسای اسقفی ادامه می‌دهد. سالانه بیش از ۲۵۰۰۰۰ گردشگر از این کلیسا دیدن می‌کنند.

تشییع جنازه‌های مهم[ویرایش]

چندین نفر از افراد برجسته در کلیسا و حیاط مجاور آن دفن شده‌اند، از جمله:

بسیاری از افراد برجسته دیگر در نزدیکی محل دفن کلیسای مسیح از جمله بنجامین فرانکلین و چهار امضاکننده دیگر اعلامیه استقلال دفن شده‌اند.

وقایع قابل توجه دیگر[ویرایش]

جان اینگلیس در سپتامبر ۱۷۴۴ در اینجا غسل تعمید داده شد.

منابع[ویرایش]

  1. سازمان پارک‌های ملی (۲۰۰۷-۰۱-۲۳). "National Register Information System". National Register of Historic Places. National Park Service.
  2. الگو:Cite philarch, p. 22
  3. "PHMC Historical Markers". Historical Marker Database. Pennsylvania Historical & Museum Commission. Archived from the original on December 7, 2013. Retrieved December 10, 2013.
  4. Robert Thomas Jenkins. "Evans Evan; (1671-1721), cleric and missioner in Pennsylvania". Dictionary of Welsh Biography. National Library of Wales. Retrieved 28 November 2020.
  5. A historical account of Christ Church, Philadelphia, by Benjamin Dorr, Swords, Stanford & Co. , N.Y. , 1841.
  6. الگو:Cite philarchmit, p.40
  7. ۷٫۰ ۷٫۱ ۷٫۲ ۷٫۳ ۷٫۴ ۷٫۵ ۷٫۶ "Christ Church Burial Grounds: Notable-burials". www.christchurchphila.org. Philadelphia, Pennsylvania: Christ Church. Retrieved June 5, 2018.
  8. Gen.