کرلی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کرلی
کرلی حین اجرا در جشنواره آیدنتیتی در هیوستون در اوت سال ۲۰۱۲
نام هنگام تولدکرلی کیوف
زادهٔ۷ فوریهٔ ۱۹۸۷ ‏(۳۷ سال)
الوا، استونی
ملیتاستونیایی
پیشه
  • خواننده
  • ترانه‌سرا
وبگاه
پیشه موسیقی
ژانر
ساز(ها)
  • وکال
  • پیانو
سال‌های فعالیت۲۰۰۲–اکنون
ناشر(ان)
امضاء

کرلی کیوف (به استونیایی: Kerli Kõiv) (/ˈkerli ˈkɤ.iv/) (زادهٔ ۷ فوریهٔ ۱۹۸۷) که بیشتر با نام کرلی شناخته می‌شود خواننده و ترانه‌پرداز استونیایی است.

از آثار معروف وی می‌توان به ترانه میهمانی چای اشاره کرد که مربوط به فیلم آلیس در سرزمین عجایب بود.

زندگی شخصی[ویرایش]

کرلی در ۱۵ سالگی از مادرش درخواست خال‌کوبی با کلمه «موسیقی» در چینی («音乐») کرد و مادرش مشکوک به او گفت که اگر «همه کتاب‌های موجود در این شهر» درباره چین بخواند و بعد گزارشی درباره آن‌ها تهیه کند به وی اجازه خال‌کوبی کردن را خواهد داد و کرلی طبق خواستهٔ وی عمل کرد و مادرش یک روز قبل از تولد ۱۶ سالگی‌اش وی را برای خال‌کوبی کردن برد.[۱] کرلی سه خال‌کوبی بر روی بازویش دارد که یکی از آن‌ها پروانه‌ایست که نماد «هر روز را جوری زندگی میکنم که انگار روز آخرم است» و اینکه وی هرگز «کسی را که دوست دارد بدون متوجه شدن آن فرد ترک نمی‌کند»‌ می‌باشد، بعدی نماد الهه سه‌گانه و دیگری «Amicus Humani Generis» به لاتین می‌باشد که کرلی معنی این خال‌کوبی را اینگونه شرح داده است «دوستی از نژاد انسانی»، کرلی یک تتوی لاتین دیگرهم روی بازوی چپش دارد که «آگنوس دی» خوانده می‌شود.[۲] روی پای چپ کرلی حرف «E» خال‌کوبی شده و حرف اول نام فردی‌است که «قلب وی را شکسته».[۳] وی در سال ۲۰۱۷ کناره‌های مچ‌دستش مار خال‌کوبی کرد.

در حالی که کرلی به هیچ دینی اعتقاد ندارد و خودرا فردی مذهبی نمی‌نامد، به تناسخ و نیز سایر اشکال زندگی پس از مرگ،[۴][۵] پری‌ها[۶] (کرلی همچنین از پری‌ها به‌عنوان عنصری بزرگ از زندگی خود یاد کرده است)،[۷] فرشته‌ها و شیاطین معتقد می‌باشد و زمانی این‌هارا به‌ترتیب به‌عنوان «بازتاب» «نور درونی» و «تاریکی درون» افراد توصیف کرد.[۸] با این وجود، وی در لاینر نوت‌های عشق مرده علاوه بر تشکر کردن از فرشتگان نگهبان خود، همچنین اظهار داشته که احساس می‌کند فرشته‌ها هم موجودات زنده هستند و از «کارت‌های فرشته» هم استفاده می‌کند.[۹]

ترانه‌شناسی[ویرایش]

آلبوم‌های استودیویی[ویرایش]

ئی‌پی‌ها[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Music Artist Kerli, Interview with Kiwibox Part 2, retrieved 2023-11-26
  2. Music Artist Kerli, Interview with Kiwibox Part 2, retrieved 2023-11-26
  3. KERLI talks Tattoos with Eric Blair 2008, retrieved 2023-11-26
  4. «when you are reborn why cant you remember your past life? | Formspring». web.archive.org. 2012-10-02. بایگانی‌شده از اصلی در ۲ اكتبر ۲۰۱۲. دریافت‌شده در 2023-11-26. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  5. «Do you believe in life after death? | Formspring». web.archive.org. 2012-10-02. بایگانی‌شده از اصلی در ۲ اكتبر ۲۰۱۲. دریافت‌شده در 2023-11-26. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  6. «lolum, I'm really obsessed with fairies and you really pulled off the whole fairy look in your super cool army of love music video!Do you beleive in fairies?Because you're very fairy-like.I was wondering if you could do a fairy outfit tutorial? | Formspring». web.archive.org. 2012-10-02. بایگانی‌شده از اصلی در ۲ اكتبر ۲۰۱۲. دریافت‌شده در 2023-11-26. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  7. «New Music Mix: Lollapalooza and Kerli | People, Celebrities, Actors & Profiles Of Gay & Bisexual Men In Movies, TV Shows & Music | AfterElton.com». web.archive.org. ۲۰۱۱-۰۹-۲۹. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۱۱-۲۶.
  8. «I saw Angels a few times before, the ones I see look like human but very bright and comepletely white, but I've never seen a fairy... how can I see them? And do you believe demons exist? | Formspring». web.archive.org. 2012-10-02. بایگانی‌شده از اصلی در ۲ اكتبر ۲۰۱۲. دریافت‌شده در 2023-11-26. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  9. «Kerli 03/31/11 05:17PM, Kerli 03/31/11 05:17PM kerlimusic on USTREAM. Pop». web.archive.org. ۲۰۱۱-۰۵-۲۰. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰ مه ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۱۱-۲۶.

پیوند به بیرون[ویرایش]