پیش‌نویس:خدمات تایید هویت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

"این مقاله در حال ترجمه از ویکی انگلیسی است لطفا حذف نشود." لینک مقاله به انگلیسی

کسب و کارها برای اطمینان از برابری اطلاعات کاربران یا مشتریان با هویت یک شخص واقعی از سرویس تصدیق هویت استفاده می کنند. این سرویس ممکن است صحت اسناد هویتی فیزیکی مانند گواهینامه رانندگی ، گذرنامه و یا یک سند هویت ملی را از طریق تأیید اسناد، تصدیق کند. علاوه بر این، این سرویس شامل تایید اطلاعات هویتی در برابر منابع مستقل و معتبر، مانند مرکز اعتبارسنجی یا داده های اختصاصی دولت نیز می شود.

زمینه[ویرایش]

سرویس تصدیق هویت برای کمک به شرکت‌ها برای پیروی از قوانین ضد پولشویی (AML) و «مشتری خود را بشناسید » (KYC) ایجاد شده است. هم اکنون تصدیق هویت بخشی حیاتی برای اکوسیستم تراکنش‌های شرکت‌های تجارت الکترونیک، مؤسه های مالی، بازی‌های آنلاین و حتی رسانه های اجتماعی است. کسب و کار ها با به کارگیری روش‌های پیشگیری از کلاهبرداری دیجیتال می توانند به پیروی از قوانین AML و KYC دست یافته و به طور همزمان به ریسک های مرتبط با کلاهبرداری بپردازد.[۱]

در صنایع مالی اغلب توسط قوانینی به نام «مشتری خود را بشناسید » یا «برنامه شناسایی مشتری» تصدیق هویت مورد نیاز است. در ایالات متحده آمریکا، یکی از سازمان های زیادی که این قوانین را تنظیم می کند، شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) است. گروه ویژه اقدامات مالی (FATF) یک سازمان جهانی ناظر ضد پولشویی و تامین مالی تروریسم است.

در تصدیق هویت غیرمستند لازم است کاربر یا مشتری، اطلاعات شخصی هویتی را ارائه کند تا به سرویس تصدیق هویت ارسال شود. این سرویس پایگاه داده های عمومی و اختصاصی خصوصی را برای مطابقت با اطلاعات ارائه شده بررسی می کند. به صورت اختیاری، سؤالات «احراز هویت مبتنی بر دانش» را می توان به فردی ارائه داد تا از تعلق داشتن هویت به آن فرد مطمئن شد. یک "امتیاز" هویت محاسبه شده و هویت کاربر یا مشتری بر اساس امتیاز در حالت "تصدیق شده" یا نشده قرار می گیرد.

مشتریان کسب‌وکارهای مختلف، مانند تاجران خرده‌فروشی، سازمان های دولتی یا مؤسسه های مالی، در بیشتر مواقع ملزم به ارائه یک شناسه برای تکمیل یک معامله هستند. برای نمونه، یک تاجر ممکن است برای انواع گوناگون خریدها (مثلاً خرید مشروبات الکلی، بخت آزمایی یا تنباکو) یا زمانی که گونه های خاصی از پرداخت ها (مثلاً چک، کارت های اعتباری) برای پرداخت تراکنش ها ارائه می شود، نیاز به شناسایی (تعیین هویت) مشتری داشته باشد. موسسات مالی معمولاً از مشتریان می‌خواهند که برای تکمیل تراکنش برداشت یا واریز، نقد کردن چک یا افتتاح حساب جدید، یک فرم تعیین هویت ارائه دهند. سازمان های دولتی ممکن است برای ورود به مناطق امنیتی یا اهداف دیگر نیاز به تعیین هویت فرد داشته باشند. سایر مشاغل نیز ممکن است نیاز به شناسایی مشتریان داشته باشند.

هوش مصنوعی یک روش دیگر برای سرویس تصدیق هویت می باشد که در حال کسب شهرت در صنعت است. این روش بیشتر به عنوان تصدیق هویت مبتنی بر هوش مصنوعی شناخته می شود.[نیازمند منبع] تصدیق هویت از طریق وب‌کم انجام می‌شود، و نتایج بلافاصله در دسترس بوده و دقیق‌تر از افراد بدون تخصص عمل می کند. [۲] با این حال، نگرانی‌هایی در مورد سوگیری اروپامحوری در هوش مصنوعی [۳] و اینکه چگونه می‌تواند بر دقت نتایج تأثیر بگذارد، وجود دارد.

کاربرد[ویرایش]

صنایعی که از سرویس تصدیق هویت استفاده می‌کنند شامل خدمات مالی، کسب‌وکارهای دیجیتال، سفر و اوقات فراغت، کسب‌وکارهای اشتراک گذاری اقتصادی، مخابرات، فین‌تک، بازی و سرگرمی است. [۴]

سرویس های تصدیق هویت هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری برای تأیید هویت وجود دارد. این سرویس ها در صنعت خدمات مالی، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، سایت‌های شبکه‌های اجتماعی ، تالار های گفتگو اینترنتی ، سایت‌های دوستیابی ، و ویکی‌ها برای پیش گیری از زاپاس ، ثبت‌نام‌های زیر سن قانونی، ارسال هرزنامه و کارهای غیرقانونی مانند آزار و اذیت، کلاهبرداری هویتی، و پولشویی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، در بانکداری، برای افتتاح حساب بانکی ممکن است نیاز به تأیید هویت باشد.

با افزایش محبوبیت صرافی‌های رمزارز ها، درخواست های بیشتری برای تنظیم مقررات وجود دارد. در دسامبر 2020، شبکه مقابله با جرائم مالی دولت ایالات متحده (FinCEN) قوانینی را پیشنهاد کرده است که بانک ها و کسب و کارهای خدمات پولی ("MSB") مانند کیف پول های رمزارز را ملزم به ارائه گزارش، نگهداری سوابق و تأیید هویت کاربرانی می کند که تراکنش هایی را با "ارز مجازی قابل تبدیل" انجام می دهند. [۵] [۶]

همچنین ببینید[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Risk Management – Fighting Fraud with Digital Verification Tools". www.rmmagazine.com (به انگلیسی). Retrieved 2018-09-10.
  2. "How to use AI to fight identity fraud | TechBeacon". TechBeacon (به انگلیسی). Retrieved 2018-08-08.
  3. Lohr, Steve (2018-02-09). "Facial Recognition Is Accurate, if You're a White Guy". The New York Times (به انگلیسی). ISSN 0362-4331. Retrieved 2021-05-25.
  4. "The case for digital IDs" (PDF). TechUK. 1 February 2019. Retrieved 18 April 2019.
  5. "Requirements for Certain Transactions Involving Convertible Virtual Currency or Digital Assets". Federal Register. 2020-12-23. Retrieved 2021-02-09.
  6. PYMNTS (2021-02-04). "Crypto Regulations Show Need For ID Verification". www.pymnts.com (به انگلیسی). Retrieved 2021-02-09.