پروتوتایپ ۲

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نمونه اولیه ۲
کاور هنری بازی
توسعه‌دهنده(ها)رادیکال اینترتینمنت[۱]
ناشر(ها)اکتیویژن[۱]
سرینمونه اولیه (سری)
موتور[۲] Titanium 2.0
سکو(ها)پلی‌استیشن ۳
ایکس‌باکس ۳۶۰
مایکروسافت ویندوز
تاریخ(های) انتشارپلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰
۲۴ آوریل ۲۰۱۲[۳]
مایکروسافت ویندوز
ژانر(ها)اکشن-ماجرایی
دنیای آزاد
حالت(ها)تک‌نفره
رسانهدیسک نوری
گروه سنیESRB: M
PEGI: +۱۸
USK: +۱۸
نسخه۲

نمونه اولیه ۲ (به انگلیسی: Prototype 2) یک بازی رایانه‌ای در سبک جهان باز و اکشن-ماجراجویی است که در ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ منتشر شده‌است. این بازی توسط استودیوی رادیکال اینترتینمنت تولید و توسط شرکت اکتیویژن منتشر شده‌است. این بازی دومین قسمت از سری بازی‌های نمونه اولیه و دنباله بازی نمونه اولیه ۱ است. نسخه مایکروسافت ویندوز بازی نیز در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۲ در آمریکای شمالی منتشر شده‌است. این بازی در سال ۲۰۱۰ در Spike VGA Awards با شعار «قاتل سازنده شما» معرفی شد.[۵]از تغییرات مهم این بازی میتوان به نوآوری یک قهرمان جدید به نام جیمز هلر (James Heller) اشاره کرد.

گیم‌پلی[ویرایش]

جیمز هلر می‌تواند با استفاده از افرادی که طعمه قرار داده است، با هویتی جعلی، همانند آن‌ها تغییر شکل دهد. تغییر شکل در این نسخه تاکتیکی‌تر شده‌است. اگر بازیکن به یک سرباز تغییر شکل دهد، مردم نسبت به جایگاه او واکنش نشان می‌دهند. هوش مصنوعی واقع گرایانه‌تر شده‌است. هلر قادر خواهد بود تا از سلاح‌ها در بازی استفاده کند، از جمله درهم شکافتن مخزن توپ تانک و استفاده از آن در برابر دشمنان. هلر همچنین می‌تواند بین دشمنان بلک‌واچ (Blackwatch) دزدکی حرکت کند و به آن‌ها ویروس بلک‌لایت تزریق کند که منجر به تبدیل شدن آن‌ها به «بایوبمب» شده و به‌صورت چشمگیری منفجر می‌شوند. هلر همچنین دارای قدرت مافوق انسانی اعم از چابکی، آسیب ناپذیری، پرواز جهش‌یافته، قدرت بدنی خارق‌العاده، سرعت افزایش یافته، و دارای حس سونار[۶] است.[۷]

خلاصه داستان[ویرایش]

جیمز هلر (James Heller) عضو ارتش آمریکا است که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ در عراق خدمت کرده‌است. او پس از بازگشت به آمریکا متوجه می‌شود که خانواده‌اش بر اثر ابتلا به ویروس بلک‌لایت (Blacklight) که سویه دومش با نام ویروس مرسر (Mercer Virus) به تازگی شیوع پیدا کرده است کشته شده‌اند. پس از آن هلر برای ماموریتی به‌همراه گروهش با تانک به منطقه قرمز (Red Zone) فرستاده می‌شوند. اعضای گروه هلر در یک انفجار کشته میشوند اما او زنده میماند. سپس هلر با الکس مرسر (Alex Mercer) قهرمان اصلی بازی پروتوتایپ ۱ روبرو میشود. هلر که الکس را مقصر مرگ خانواده‌اش میداند سعی میکند او را بکشد اما موفق نمیشود و الکس ویروس مرسر را به او منتقل میکند که باعث میشود هلر هم همانند الکس قدرت‌های فراانسانی به دست بیاورد. در ادامه...

روند توسعه[ویرایش]

توسعهٔ بازی خیلی زود پس از موفقیت سری اولش شروع شد و ۳ سال در دست ساخت بود. این بازی برای اولین بار در Spike 2010 VGA Awards در ماه دسامبر رونمایی شد.[۸] تمرکز آن بر آوریل ۲۰۱۱ در مراسم EMG بود. بازی در EMG و EGMI در ۲۰۱۱ به همراه اطلاعات جزئی در مورد داستان، شخصیت بازی و گیم‌پلی نمایش داده شد.[۹] گرافیک بازی به‌طور گسترده‌ای با ساختمان‌های بسیار جزئی‌تر و وسایل نقلیهٔ جهش یافته و تغییر شکل یافته و انسان‌های بسیار هوشمندتر به‌روز شد. تا حدودی از این بازی توسط دن جالی (Dan Jolley) نوشته شده‌است.

موسیقی متن[ویرایش]

پروتوتایپ ۲
موسیقی متن از
انتشار۲۴ آوریل ۲۰۱۲ (ن. م)
۱ مه ۲۰۱۲ (د. م)
ضبط۲۰۱۲
ژانرموسیقی متن
مدت۵۶ دقیقه
تهیه‌کنندهاکتیویژن @ ۲۰۱۲
قطعه‌موسیقی‌های پروتوتایپ ۲:
شمارهناممدت
۱.«Resurrection»۳:۱۴
۲.«Project Long Shadow»۲:۳۸
۳.«The Lab Rat»۳:۲۵
۴.«Operation Flytrap»۳:۰۹
۵.«Feeding Time»۲:۵۷
۶.«Salvation»۴:۵۰
۷.«Natural Selection»۳:۳۴
۸.«The White Light»۳:۰۷
۹.«Taking The Castle»۴:۲۰
۱۰.«A Maze Of Blood»۳:۰۳
۱۱.«A Stranger Among Us»۴:۰۱
۱۲.«A Nest Of Vipers»۲:۴۷
۱۳.«Fly In The Ointment»۳:۱۲
۱۴.«Burned From Memory»۳:۲۷
۱۵.«A Labor Of Love»۲:۴۸
۱۶.«Murder Your Maker»۵:۲۵

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع و پانویس[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Brudvig, Erik (۲۰۰۹-۰۶-۱۰). "'Prototype' Review". IGN. Retrieved 2009-06-15.
  2. Jeromin, Falk (۲۰۰۸-۰۴-۲۲). "PCGH interview with Radical Entertainment about 'Prototype'". PCGamesHardware. Archived from the original on 29 May 2016. Retrieved 2009-06-17.
  3. "Prototype 2 dated for April 2012". New Game Network. July 20, 2011. Retrieved 2011-07-20.
  4. Prototype 2 'Radnet Edition' announced; PC ed – Shacknews.com – Video Game News, Trailers, Game Videos, and Files. ShackNews.com (2012-01-31). Retrieved on 2012-02-06.
  5. "PROTOTYPE 2 Announced". ComputerAndVideoGames. December 12, 2010. Retrieved June 4, 2011.
  6. یک نوع حس فراصوت است که در زیر دریا کاربرد دارد.
  7. "Blacknet System detailed". Retrieved June 25, 2011.
  8. Falcon, Jonah. "Prototype 2 Displayed". Archived from the original on 18 March 2012. Retrieved June 4, 2011.
  9. Tarren, Jamie. "Prototype 2 EGM Review". Archived from the original on 18 March 2011. Retrieved 4 June 2011.

پیوند به بیرون[ویرایش]