پائولو کاناوارو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پائولو کاناوارو
پائولو کاناوارو
اطلاعات شخصی
نام کامل پائولو کاناوارو
زادروز ۲۶ ژوئن ۱۹۸۱ ‏(۴۲ سال)
زادگاه ناپل، ایتالیا
قد 1.85 m
پست مدافع عقب
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۵-۱۹۹۸ ناپولی
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۹۹۸-۱۹۹۹ ناپولی ۲ (0)
۱۹۹۹-۲۰۰۶ پارما ۹۲ (۴)
۲۰۰۱–۲۰۰۲ورونا (قرضی) ۲۴ (۱)
۲۰۰۶–۲۰۱۴ ناپولی ۲۳۶ (۸)
۲۰۱۴ساسوئولو (قرضی) ۱۶ (۰)
۲۰۱۴–۲۰۱۷ ساسوئولو ۹۴ (۱)
مجموع ۴۶۴ (۱۴)
تیم ملی
۱۹۹۶ تیم ملی فوتبال زیر ۱۶ سال ایتالیا[۱] ۲ (0)
۱۹۹۶ تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال ایتالیا[۱] ۳ (0)
۱۹۹۹–۲۰۰۰ تیم ملی فوتبال زیر ۱۹ سال ایتالیا[۱] ۶ (0)
۲۰۰۱ تیم ملی فوتبال زیر ۲۰ سال ایتالیا[۱] ۱ (0)
۲۰۰۲–۲۰۰۴ تیم ملی فوتبال زیر ۲۱ سال ایتالیا[۱] ۱۸ (0)
دوران مربیگری
۲۰۱۸– گوانگ‌ژو اورگراند (دستیار)
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ 30 December 2017.
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ 21 April 2015

پائولو کاناوارو یک فوتبالیست بازنشسته حرفه ای ایتالیایی است که به عنوان مدافع عقب بازی می‌کرد. وی پس از شروع کار خود با ناپولی، در سال ۱۹۹۹به پارما نقل مکان کرد و در کنار برادر بزرگتر خود فابیو بازی کرد. پائولو علاوه برفتح جام با ورونا در طول فصل 2001-2002، به مدت هفت فصل در این باشگاه ماند و به باشگاه کمک کرد تا به نیمه نهایی جام یوفا در سال 2005 برسد. وی در سال 2006، او به ناپولی بازگشت، جایی که در نهایت به عنوان کاپیتان این باشگاه انتخاب شد و در احیای این باشگاه نیز سهم داشت. وی در این فصل به تیم کمک کرد تا در سری اول موقعیت بهتری کسب کند و متعاقباً از جایگاه خودش برای کمک به صعود تیمش به جام یوفا استفاده کرد. او با تیمش در سال ۲۰۰۸و در سال ۲۰۱۱در لیگ قهرمانان اروپا چند امتیاز کسب کرد اما در سال ۲۰۱۲ کاپا ایتالیا را بدست آورید این اولین عنوان این باشگاه در طی ۲۰سال اخیر است. وی پس از هشت فصل با ناپولی، در سال ۲۰۱۴به ساسولو رفت و در آنجا تا زمان بازنشستگی در سال ۲۰۱۷باقی ماند. وی پس از نتیجه‌گیری در فوتبال حرفه ای خود، به عنوان عضوی از کادر مربیگری تیم به برادر خود در گوانگژو چین پیوست.

بازی‌های باشگاهی[ویرایش]

در آغاز کار[ویرایش]

کاناوارو اولین بازی حرفه‌ای خود در فصل ۱۹۹۹–۱۹۹۸ و زمانی که ۱۷ ساله بود، برای تیم زادگاهش، ناپولی در سری ب انجام داد، فصل بعد با پارما قراردادی امضا کرد و در اولین فصل حضورش در آن باشگاه در کنار برادر بزرگترش فابیو کاناوارو بازی کرد. اولین بازی پائولو برای پارما مقابل تیم لچه بود. در آن بازی که با پیروزی ۴–۱ پارما به‌پایان رسید کاناوارو با برادرش تعویض شد.

پارما و ورونا[ویرایش]

کاناوارو طی فصل ۲۰۰۱–۲۰۰۲ به صورت قرضی برای ورونا بازی کرد. او برای این باشگاه ۲۵ بار گلزنی کرد و اولین گل حرفه ای خود را هم آن‌جا به ثمر رساند. سال بعد به پارما بازگشت و در آنجا برای دو فصل بیشتر اوقات به‌عنوان بازیکن ذخیره نیمکت‌نشین بود. در فصل بعدی کاناوارو برای پارما ۲۴ بازی انجام داد، ۴ گل به ثمر رساند و تیم را یاری کرد تا به مرحلهٔ نیمه‌نهایی جام یوفا در فصل ۲۰۰۵–۲۰۰۴ برسد.

ناپولی[ویرایش]

کاناوارو با ناپولی در سال ۲۰۰۹

بازی‌های ملی[ویرایش]

کاناوارو بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ در ۱۸ بازی برای تیم ملی فوتبال زیر ۲۱ سال ایتالیا حضور داشت و در سال ۲۰۰۲ در مسابقات قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا، به همراه آن تیم تا مرحلهٔ نیمه‌نهایی صعود کرد.[۲][۳]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ ۱٫۴ "Cannavaro, Paolo" (به ایتالیایی). FIGC. Archived from the original on 22 December 2017. Retrieved 8 September 2018.
  2. "Cannavaro Jr thanks Napoli". Channel4.com. 15 October 2007.
  3. Filippo Cagno (13 October 2007). "Paolo Cannavaro convocato in Nazionale" (به ایتالیایی). TuttoNapoli.net. Retrieved 30 December 2017.

پیوند به بیرون[ویرایش]