سلاح سرد: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز v1.43b - پروژهٔ چک‌ویکی (زیربخش‌های پررنگ شده)
برچسب: WPCleaner
Bokon bokon (بحث | مشارکت‌ها)
←‏معرفی سلاح های سرد: اصلاحات فرزی
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۱۹: خط ۱۹:
[[رده:سلاح‌های سرد|سلاح‌های سرد]]
[[رده:سلاح‌های سرد|سلاح‌های سرد]]
[[رده:واژه‌های ابداع‌شده در دهه ۱۹۸۰ (میلادی)]]
[[رده:واژه‌های ابداع‌شده در دهه ۱۹۸۰ (میلادی)]]
دَیلَدو: وسیله ای به رنگ های متناوع و مناسب تمام سنین

نسخهٔ ‏۲۹ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۰۹

سلاح سرد به هر نوع سلاحی که برای دفاع یا تهاجم مورد استفاده قرار بگیرد و از حیطهٔ باروت، شلیک و انفجار گلوله خارج باشد، سلاح سرد می‌گویند.

انواع چاقو، زنجیر، پنجه بوکس، قمه،قداره،انواع افشانه‌های اشک‌آور، خواب‌آور و بیهوش‌کننده و شوکرهای الکتریکی، تفنگ و کلت بادی شبیه سلاح گرم، انواع پرتاب‌کننده‌های سوزن‌های سمّی و آغشته به مواد شیمیایی و بیولوژیکی و سلاح‌های بی‌حس‌کنندهٔ جانوران سلاح سرد محسوب می‌شوند.

سلاح‌های سرد ژاپنی، مربوط به حدود سال‌های ۱۸۹۲–۱۸۹۵

معرفی سلاح های سرد

  • چاقو:این نوع سلاح انواع متفاوتی دارد که از این موارد میتوان به چاقوی ضامن دار،چاقوی کشویی و چاقوی معمولی(کارد) اشاره داشت.چاقو‌ها معمولا از یک تیغه برّنده و یک قسمت دسته که از جنس پلاستیک،فلز یا چوب میباشد تشکیل شده‌اند.
  • زنجیر:این نوع سلاح نیز انوع مختلفی دارد از جمله زنجیر اسپرینگ،زنجیر نینجا(ووشو) و.... زنجیر اسپرینگ که یکی از معروف‌ترین سلاح‌های سرد میباشد عموما به صورت دستی درست شده و استفاده می‌شود؛این سلاح از یک دسته چرمی و واشر‌های فنری درست شده‌است و دو نوع برّنده و معمولی دارد.زنجیر نینجا نیز از قطعات آهنی و چوبی تشکیل شده است؛این زنجیر از یک دسته چوبی یا فلزی و زنجیر های به هم بافته شده تشکیل شده و یک تیغه فلزی برّان در انتهای خود دارد.به صورت عمده این سلاح در ورزش ووشو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • پنجه بوکس:این نوع سلاح که مورد استفاده در نزاع خیابانی می‌باشد در داخل انگشتان قرار می‌گیرد و نوک تیز یا پخ دارد و اکثرا از فلزی سخت تشکیل می‌شود.
  • قمه:نوعی سلاح‌سرد می‌باشد که مانند شمشیر ولی با طول کمتر.این سلاح از یک دسته عموما چوبی و یا تیغه فلزی تشکیل شده‌است.
  • قداره:این سلاح بسیار شبیه به قمه با طولی بین ۳۴ تا ۴۱ سانتی متر می‌باشد و از یک تیغه فلزی و یک دسته چوبی یا فلزی تشکیل شده‌است.
  • افشانه اشک آور(اسپری فلفل):نوعی سلاح سرد است که به صورت عمده در استفاده نیروی انتظامی و نیروهای ضدشورش میباشد و برای آرام کردن نزاعهای دسته جمعی مورد استفاده پلیس قرار می‌گیرد.
  • شوکر الکتریکی:نوعی سلاح‌سرد می‌باشد که عموما از طرف پلیس در برابر مجرمان مورد استفاده قرار می‌‌گیرد و دارای انواع متفاوت با ولتاژهای متفاوت می‌باشد.استفاده از این سلاح نیازمند آموزش ‌های خواص می‌باشد و استفاده ناشیانه از این سلاح می‌تواند نتایج زیان‌باری به همراه داشته باشد.
  • تفنگ و کلت‌های بادی:این نوع از سلاح‌ها با وجود اینکه در رده تفنگ‌ها قرار می‌گیرند اما به دلیل نبود انفجار و مورد استفاده قرار نگرفتن باروت در هنگام شلیک گلوله(ساچمه) در رده سلاح‌های سرد طبقه‌بندی می‌شوند.

دَیلَدو: وسیله ای به رنگ های متناوع و مناسب تمام سنین