پرش به محتوا

بحث کاربر:Karooon: تفاوت میان نسخه‌ها

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۵ سال پیش توسط 7ramin7 در مبحث واگردانی بی مورد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جزبدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۵۳: خط ۲۵۳:
بلی، در پاسخ مطلبی که په‌راو گرامی نوشته بودند توضیحی در سه بند برای واگردانی ویرایش ایشان نوشته ام (مطلب قبل را در همین صفحه بحث ببینید). به نظر می‌رسد په‌راو نیز دلیل من را برای واگردانی ویرایشش پذیرفته باشد
بلی، در پاسخ مطلبی که په‌راو گرامی نوشته بودند توضیحی در سه بند برای واگردانی ویرایش ایشان نوشته ام (مطلب قبل را در همین صفحه بحث ببینید). به نظر می‌رسد په‌راو نیز دلیل من را برای واگردانی ویرایشش پذیرفته باشد
[[کاربر:Mmojtabaa|MO]] ([[بحث کاربر:Mmojtabaa#top|بحث]]) ‏۸ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۴۹ (UTC)
[[کاربر:Mmojtabaa|MO]] ([[بحث کاربر:Mmojtabaa#top|بحث]]) ‏۸ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۴۹ (UTC)

== واگردانی بی مورد ==

در مقاله [[مرتضی انصاری]] اقدام به خنثی سازی ویرایشی کردید که تماما بر اساس منابع مقاله است.
لطفا اگر ساکن شهر یا استانی هستید ، اقدام به ویرایشات جهت دار صفحات آن ها نکنید! [[کاربر:7ramin7|<span style="color: #ff0000">7‍</span><span style="color: #f43a7c">‍RA</span><span style="color: #ff00f0">MI</span><span style="color: #9000ff">N</span><span style="color: #0c00ff">‍7</span>]] ‏۲ آوریل ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۲۱ (UTC)

نسخهٔ ‏۲ آوریل ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۲۱


خوش‌آمدید

Can't read Persian? Read this message in English welcome or French Bienvenue

سلام «Karooon»، به ویکی‌پدیا خوش‌آمدید! از مشارکت شما سپاسگزارم. امیدوارم که از اینجا خوشتان بیاید و تصمیم به ماندن بگیرید. پیوندهای زیر صفحه‌های مفیدی هستند که خواندن آنها به کاربران جدید توصیه می‌شود:

پنج اصل بنیادی ویکی‌پدیا
پنج اصل بنیادی ویکی‌پدیا
پنج اصل بنیادی ویکی‌پدیا
آموزش پیشرفته
آموزش پیشرفته
آموزش سریع و خودآموز ویرایش در ویکی‌پدیا (کتاب قابل دانلود)
راهنمای ویکی‌پدیا
راهنمای ویکی‌پدیا
راهنمای ویکی‌پدیا
شیوه‌نامه و ساختار مقاله
شیوه‌نامه و ساختار مقاله
شیوه‌نامه و ساختار مقاله
فارسی‌نویسی
فارسی‌نویسی
فارسی‌نویسی (چگونه با حروف فارسی بنویسیم؟)
قهوه‌خانه
قهوه‌خانه
قهوه‌خانه (محلی برای گفتگو دربارهٔ مسائل فنی و سیاست‌های ویکی‌پدیا یا پرسش سئوال)
ویکی‌پدیا چه چیزی نیست
ویکی‌پدیا چه چیزی نیست
ویکی‌پدیا چه چیزی نیست
راهنمای حق تکثیر
راهنمای حق تکثیر
راهنمای حق تکثیر

توجه کنید: اگر برای نوشتن مقاله عجله دارید، لطفاً پیش از نوشتن مقاله‌های پرحجم نگاهی به نمونه‌های فهرست‌شده در ویکی‌پدیا:مقاله‌های برگزیده بیندازید تا بیشتر با چم‌وخم کار آشنا شوید. از مطالعهٔ پیوندهای معرفی‌شده غفلت مکنید.

امیدوارم از ویکی‌پدیانویس‌بودن لذت ببرید! لطفاً برای آزمایش از ویکی‌پدیا:صفحه تمرین استفاده کنید و در صورتی که سوال فنی پیرامون ویکی‌نویسی داشتید، به میز کمک بروید، یا اینکه از من در صفحهٔ بحثم بپرسید. برای کسب راهنمایی پیرامون موضوعات علمی/دانشنامه‌ای به میز مرجع بروید.

فراموش نکنید که در صفحه‌های بحث و در انتهای هر پیام که می‌نویسید نام خود را با چهار علامت مدک امضا کنید (~~~~)، تا نام شما به همراه تاریخ به عنوان امضا درج شود. لطفاً به هیچ وجه در مقاله‌ها امضا نکنید.


برای جستجوی مطالب می‌توانید از این کادر:


و برای ایجاد صفحهٔ جدید از این کادر:


نیز استفاده کنید.

باز هم خوشامد می‌گویم. شاد باشید! تیرداد بحث ‏۲۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۵۶ (UTC)پاسخ

پیشنهاد راهنمایی

منابع معتبر

درود، خوشحالم که شما در ویکی‌پدیا ویرایش می‌کنید. لطفاً به این چند مورد توجه نمایید.

  1. ویکی‌پدیا تحقیق یا تفکرات دست‌اول را چاپ نمی‌کند. هر آنچه در ویکی‌پدیا می‌آید باید توسط منابع معتبر به چاپ رسیده باشد و منبع آن ذکر شده باشد. (ویکی‌پدیا: اثبات‌پذیری و ویکی‌پدیا:منابع معتبر)
  2. مقالات نمی‌تواند شامل هرگونه تحلیل جدید یا کنار هم گذاشتن مطالب چاپ شده به گونه‌ای باشند که در کنار همدیگر دیدگاه خاصی را پیش ببرند که هیچکدام از آن منابع به تنهایی و به وضوح از آن دیدگاه حمایت نکنند. (ویکی‌پدیا:تحقیق دست‌اول ممنوع)
هر گونه سوال و ابهامی داشتید در بحث من بنویسید. ارادتمند ARASH PT  بحث  ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۰۱:۱۷ (UTC)پاسخ

درود بر شما. لطفا توضیح دهید چرا ویرایشهای بنده را واگردانی کرده اید. یا کدام تحقیقات دست اول را اضافه کرده ام؟!

  • در صفحه سازه های آبی شوشتر، اشتباها مطالب مربوط به آبشارها و آسیابهای آبی ذکر شده بود. بنابراین من مطالب را عینا و بدون تغییر از این صفحه به صفحه مجموعه آبشارها و آسیابهای آبی منتقل کرده ام. واگردانی شما مطالب را به جای غلط برگردانده است.
  • در مورد صفحه گویش شوشتری-دزفولی مطلب مطابق رفرنس مورد اشاره (ایرانیکا) اصلاح شد. (در ایرانیکا این گویش، گویشی از زبان فارسی دانسته شده اما در متن گویشی از زبان لری دانسته شده بود). بنده پس از مطالعه منبع این نقص را برطرف کردم و برایم جای سوال دارد که شما بدون مطالعه منبع ویرایش صحیح من را واگردانی کرده اید.
  • در مورد صفحه شوشتر صرفا خرابکاری کاربر Bitafarhadi توسط من واگردانی شده بود. بنده در ویرایشهای اخیر مطلبی را اضافه نکردم. ویرایشهای قدیمی من هم همگی با ذکر منبع معتبر بوده است.
  • در مورد صفحه خوزستان، به دلایل مختلف و حساسیتهای موجود در مورد زبان مردم شهرهای خوزستان، منابع بی طرف کمیاب است و بعضا هیچ منبعی یافت نمی شود. زبان مردم خوزستان در این صفحه پر از خطا نوشته شده بود که من اغلب بر اساس اطلاعات موجود در صفحه های شهرهای مورد نظر ویرایش نموده ام. اگر برای شما قابل قبول نیست می توانید برچسب نیازمند منبع بزنید.

لطفا علت واگردانی ویرایشهای صحیح بنده را که در بالا توضیح داده ام بفرمایید. ارادتمند. مجتبی Mmojtabaa (بحث) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۱۰:۰۱ (UTC)پاسخ

عضویت شما در دوره آموزشی

درود «Karooon»

شما به عنوان دانشجوی دوره آموزش اصول ویرایش در ویکی‌پدیا ثبت‌نام نموده یا کاندید شده‌اید.

  • برای ثبت‌نام در این دوره می‌توانید اینجا را کلیک کنید.
  • همچنین به منظور درج الگوی دانشجوی دوره در صفحهٔ کاربری‌تان کد {{کاربر:جعبه کاربر/دانشجوی دوره‌های آموزشی}} را در صفحهٔ کاربری خودتان جای دهید و ذخیره نمائید.
 

یافتن و خواندن نوشتار

پرسش‌های رایج خوانندگان و صفحهٔ آشنایی ما بیشترین اطلاعات رایج پسندیده دربارهٔ ویکی‌پدیا را دارا هستند.

جعبهٔ جستجویی در گوشهٔ سمت چپ هر صفحه وجود دارد که داخلش «جستجو» نوشته شده‌است. چیزی را که دنبالش هستید در آن بنویسید و سپس Enter را بفشارید. ویکی‌پدیا:جست‌وجو را برای جزئیات بیشتر ببینید.

راه‌های دیگری برای گشتن و یافتن نوشتارهای ویکی‌پدیا وجود دارد؛ بیشتر آنها را می‌توانید در درگاه:درونمایه بیابید. همچنین تکذیب‌نامهٔ ما را برای توجه به محدودیت‌های ویکی‌پدیا مطالعه کنید.

ویرایش نوشتار

مشارکت‌کردن آسان است؛ چگونگی ویرایش صفحه یا همکاری با ویکی‌پدیا را ببینید. برای چکیده‌ای دربارهٔ همکاری، راهنمای ساده و راحت را ببینید. آموزش سریع می‌تواند ویکی‌متن را در حد ساده به شما یادآوری کند. شما می‌توانید ویرایش‌کردن را در صفحهٔ تمرین تمرین و آزمایش کنید؛ یا ماجراجویی در ویکی‌پدیا را برای یادگیری ویرایش در یک ساعت بازی کنید.

در بهبود نوشتارها جسور باشید!؛ هنگام اضافه‌کردن حقایق، لطفاً منابع را ارائه کنید تا دیگران بتوانند آنها را بررسی و تأیید کنند. اگر به موضوع نوشتار وابسته هستید، لطفاً راهنمای تعارض منافع ما را ببینید.

اگر دنبال جایی برای کمک‌کردن می‌گردید، درگاه اجتماع همان جایی است که باید بروید.

 

ایجاد نوشتار تازه

نخستین نوشتارتان را برای فهمیدن اینکه آیا موضوع مورد نظرتان مناسب است بررسی کنید، سپس ابزار نوشتار شما را برای ایجاد نوشتار راهنمایی می‌کند.

زمانی که یک نوشتار ایجاد کردید، بهتر نوشتن نوشتارها را برای راهنمایی در مورد چگونگی بهبودبخشیدن نوشتار و اینکه نوشتار چه چیزی را شامل شود (مانند ارجاع به منابع) ببیند.

برای مشارکت در پرونده‌های تصویر، صدا یا ویدئو معرفی بارگذاری تصاویر را ببینید. سپس ابزار بارگذاری شما را در آن فرایند راهنمایی می‌کند.

نوشتارتان را بسازید



برای ایجادکردن نخستین نوشتارتان، لطفاً عنوان آن را در کادر بالا وارد و بر روی «ایجادکردن نوشتار» کلیک کنید. ذکر این نکته لازم است که نوشتارهای شما در زیرصفحهٔ کاربری‌تان ایجاد می‌شود تا پیش از انتشار در فضای نام اصلی، توسط اساتید دوره و ناظران برخط از نظر اصول فنی ویرایش در ویکی‌پدیا مورد بازبینی قرار گیرند.

پیوندهای مفید:
دوره‌های من - درس‌ها - داوطلبان برخط

--فلورانس (بحث) ‏۱ مارس ۲۰۱۵، ساعت ۱۸:۲۹ (UTC)پاسخ

ویرایش با توجه به برچسب مقالات

درود، خواهشمندم قبل از هر ویرایش یا تغییر در مقالات، بر چسب یا تیکت هایی را که کاربران یا مدیران گذاشته اند به دقت مطالعه فرمایید، اخیرا در مقالهُ شوش با اینکه برچسب «در دست ویرایش» درج شده بود تغییراتی اعمال نمودید، بهتر است اینگونه موارد را در صفحهُ بحث مقالات مطرح نمایید تا پیگیری و احیاناً اصلاح شود.--کامران اورفه (بحث) ‏۷ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۵:۲۲ (UTC)پاسخ

پیشنهاد حذف عبدالمحمد برجسته

بحثی دربارهٔ اینکه آیا مقالهٔ عبدالمحمد برجسته پیرو سیاست‌ها و رهنمودهای ویکی‌پدیا مناسب ماندن است یا باید حذف شود، هم اکنون در جریان است.

تا هنگامی که یک توافق عمومی بدست آید، همچنان بحث دربارهٔ این مقاله در ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/عبدالمحمد برجسته ادامه خواهد داشت. هرکسی اجازهٔ شرکت در این گفتگو را دارد. با نامزدی این مقاله، سیاست‌ها و رهنمودهای مورد نظر نیز توضیح داده خواهد شد. بحث بر روی نشانه‌های خوب بودن کیفیت، و سیاست‌ها و رهنمودهای ما متمرکز خواهد بود.

هنگامی که بحث در جریان است کاربران می‌توانند مقاله را ویرایش کنند و حتی با توجه به مسائل مورد بحث آن را پیشرفت دهند. با این حال الگوی حذف را از بالای مقاله برندارید. یاماها۵ / ب ‏۱۷ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۵:۱۵ (UTC)پاسخ

یک پیام از ربات MehrdadBot

سلام! با سپاس از مشارکت‌های اخیرتان. به نظر می‌رسد شما به‌تازگی (در ۱۵۰ روز اخیر) در مقالهٔ «شوشتر» به صفحه/صفحه‌های ابهام‌زداییِ نظامی پیوند داده‌اید. چنین پیوندهایی معمولاً مورد نظر نیستند، چراکه صفحه‌های ابهام‌زدایی تنها فهرستی از منظورهای احتمالی را در بر دارند. لطفاً صفحهٔ ابهام‌زدایی را بررسی کنید و در صورتی که مقاله‌های هدف در آن وجود دارند، ویرایش خودتان را به گونه‌ای اصلاح کنید که مستقیماً به همان اهداف پیوند زده شود. برای اینکار می‌توانید از عملگر «|» در پیوند خود استفاده کنید، به طور مثال با تبدیل [[کبک]] به [[کبک (پرنده)|کبک]] می‌توانید پیوند کبک را به کبک‌ تبدیل کنید. (بدون اینکه ظاهر مقاله تغییری کند)

همچنین با مراجعه به ویکی‌پدیا:گزارش دیتابیس/صفحات دارای ویکی‌پیوندهای مبهم، در اصلاح پیوندهای ابهام‌زدایی کمک کنید.

رده اهالی

سلام کاربر گرامی در بخش رده بندی مقالات تنها زادگاه فرد به عنوان رده:اهالی ... قید می گردد این ویرایش شما اشتباه بود با تشکرMSes T / C ‏۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۹:۰۳ (UTC)پاسخ

ویرایشهای با منبع درست

درود. ویرایشهای اخیر شما در کاروانسرای افضل با منابع مستحکمی پشتیبانی نمی شود. لطفا اگر منبعی دارید آنرا در مقاله بیفزایید در غیر اینصورت ویرایشهایتان واگردانی خواهد شد. سپاس Mahdi Mousavi (بحث) ‏۱۰ سپتامبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۲:۰۰ (UTC)پاسخ


ممنوعیت کپی‌کاری

کاربر گرامی!

لطفاً توجه کنید که در بیشتر موارد، کپی خط‌به‌خط از وب‌گاه‌ها، خبرگزاری‌ها یا کتاب‌ها خلاف سیاست حق تکثیر ویکی‌پدیاست. به جای کُپی–پیست کردن مطالب، می‌توانید آن را با انشای خودتان به طور کامل بازنویسی کنید بدون آنکه اصل موضوع تغییر کند، یا آن را خلاصه‌نویسی کنید و به منبع اصلی ارجاع دهید. آوردن مطلب با تغییر بسیار اندک، به طوری که نوشتهٔ جدید اثری منتج تلقی شود نیز هنوز در تضاد با قانون حق تکثیر است.

کپی از مطالب تحت مالکیت عمومی (همچون ۵ جلد نخست از فرهنگ فارسی معین) و استفاده از آنها به عنوان پایه در مقالات ویکی‌پدیا، کاملاً بی‌اشکال است.

مقاله‌ها و مطالب ناقض حق تکثیر به دست مدیران حذف خواهند شد. به نظر می‌آید که شما قانون را در ویرایش‌های اخیرتان زیر پا گذاشته‌اید. لطفاً «ویکی‌پدیا:کپی‌کاری»، «ویکی‌پدیا:کپی مکنید» و «ویکی‌پدیا:راهنمای حق تکثیر» را مرور کنید. اگر پس از خواندن راهنمای حق تکثیر به نظرتان رسید که قانون را زیر پا نگذاشته‌اید لطفاً در صفحهٔ بحث من یک پیام بگذارید و دلایلتان را ذکر کنید. با سپاس. Mahdi Mousavi (بحث) ‏۱۰ سپتامبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۲:۱۰ (UTC)پاسخ

هشدار نقض ۳ برگردان

به نظر می‌آید شما اخیراً در یک جنگ ویرایشی درگیر بوده‌اید و قانون را در ویرایش‌های اخیرتان زیر پا گذاشته‌اید. به یاد داشته باشید قانون سه برگردان ویرایش‌گران را از انجام بیش از ۳ واگردانی در یک بازهٔ زمانی ۲۴ ساعته منع می‌کند. در ضمن آگاه باشید کاربرانی که در مقالات فراوانی با کاربران دیگر دچار درگیری می‌شوند، ممکن است به خاطر جنگ ویرایشی از مشارکت منع بشوند، گرچه از لحاظ فنی قانون سه برگردان را نقض نکرده باشند. در صورت ادامه دادن این روند، ممکن است به طور کامل از ویرایش در ویکی‌پدیا محروم شوید. لطفاً سعی کنید ویرایش‌ها را پشت سر هم واگردانی نکنید و به جای آن بحث را به صفحهٔ بحث و مباحثهٔ کلامی در جهت کسب اجماع میان ویرایش‌گران سوق دهید. در صورت لزوم هم می‌توانید حل اختلاف را پیگیری کنید. Mahdi 28 ‏۲۹ اکتبر ۲۰۱۷، ساعت ۱۷:۲۵ (UTC)پاسخ

واگردانی ویرایش

دوست عزیز، آیا از محمدرضا درویشی در زمینۀ موسیقی محلی منبع معتبرتری می‌شناسید که به بنده معرفی کنید؟!؟ کتاب محمدرضا درویشی «ویرایش نادرست با منبع ضعیف» است؟!؟ جداً‌ تعجب می‌کنم! اگر اشتباهی در کتاب مزبور رخ داده لطفاً‌ بنده را آگاه کنید.پەڕاو (بحث) ‏۱۰ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۵۵ (UTC)پاسخ


درود بر شما په راو گرامی!

1. با توجه به دشواریهای فعالیتهای موسیقی و پژوهش آن در ایران، بسیاری از پژوهشهای موسیقی محلی در حال حاضر در مرحله جمع آوری اطلاعات با تکیه بر گزاارشهای افراد مورد اعتماد پژوهشگر هستند. در این حالت ممکن است گاهی اطلاعات نادرست به پژوهشگر منتقل شود. بنابراین نادرست بودن اطلاعات به معنای نامعتبر بودن پژوهشگر (جناب آقای درویشی) نیست.

2. شوشتری و دزفولی از لحاظ گویش بسیار به هم نزدیک هستند. اما از لحاظ موسیقی، شوشتری گوشه ای از دستگاه همایون است و از این حیث مرتبط با موسیقی دزفول نیست. از دیدگاه موسیقی محلی هم مقامهای موسیقی شوشتری، مقامهای مشخص با نامهای محله ها و روستاهای شوشتر هستند و از این حیث نیز با دزفول مشترک نیست. در مورد نغمه ها یا شعرها هم اشتراکات و تفاوتهایی هست اما با توجه به تفاوت اشعار، تا حد زیادی می توان نغمه های شوشتری و دزفولی زا از هم تمیز داد.

3. در دهه گذشته شیطنتهای زیادی برای ثبت موسیقی شوشتری به نام دزفول صورت گرفت. از جمله در سال 92 فردی در سازمان میراث فرهنگی کشور با سوء استفاده از کمبود اطلاعات در مورد موسیقی محلی، مقامهای موسیقی محلی شوشتر را که قدمت بسیار دارند به نام موسیقی محلی دزفول ثبت کرد و همین ثبت موجب اشتباه بسیاری از پژوهشگران شد. مدتی بعد سازمان میراث فرهنگی متوجه اشتباه خود شد و ضمن عذرخواهی عنوان موسیقی ثبت شده را به عنوان مقامهای موسیقی محلی شوشتر تغییر داد. به نظر می رسد این رفت و برگشتها و تغییرات برخی پژوهشگران را که مستقیما این نوع موسیقی آشنا نبوده اند به خطا انداخته است.

در تارنمای سازمان میراث فرهنگی کشور و تارنمای سخنگو یا سایر وبگاههای خبری می توانید می توانید شرح ماجرا را پیگیری کنید و بخوانید. http://chn.ir/NSite/FullStory/News/?Id=101317&Serv=3&SGr=22 http://sokhango.blogfa.com/post-1135.aspx

MO (بحث) ‏۱۰ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۴۶ (UTC)پاسخ

دلیل حذف مطلب منبع‌دار

سلام دوست گرامی، دلیل خاصی برای این خنثی‌سازی ویژه:تفاوت/25630701 دارید؟ با احترام Babooneh 🌼 (بحث) ‏۳ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۰۳ (UTC)پاسخ


درود بر بابونه گرامی،

بلی، در پاسخ مطلبی که په‌راو گرامی نوشته بودند توضیحی در سه بند برای واگردانی ویرایش ایشان نوشته ام (مطلب قبل را در همین صفحه بحث ببینید). به نظر می‌رسد په‌راو نیز دلیل من را برای واگردانی ویرایشش پذیرفته باشد MO (بحث) ‏۸ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۴۹ (UTC)پاسخ

واگردانی بی مورد

در مقاله مرتضی انصاری اقدام به خنثی سازی ویرایشی کردید که تماما بر اساس منابع مقاله است. لطفا اگر ساکن شهر یا استانی هستید ، اقدام به ویرایشات جهت دار صفحات آن ها نکنید! 7‍‍RAMIN‍7 ‏۲ آوریل ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۲۱ (UTC)پاسخ