پرش به محتوا

شهردراز (ایرانشهر): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
نویسنده: حمیدالله خالصه زهی
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
جز ربات: واگردانی خرابکاری محتمل 1.0,37.153.189.100,0.2.1
خط ۳۶: خط ۳۶:
این روستا در [[دهستان حومه]] قرار دارد و براساس [[سرشماری عمومی نفوس و مسکن ایران|سرشماری مرکز آمار ایران]] [[سرشماری عمومی نفوس و مسکن (۱۳۸۵)|در سال ۱۳۸۵]]، جمعیت آن ۳٬۱۰۱ نفر (۶۵۴خانوار) بوده‌است.
این روستا در [[دهستان حومه]] قرار دارد و براساس [[سرشماری عمومی نفوس و مسکن ایران|سرشماری مرکز آمار ایران]] [[سرشماری عمومی نفوس و مسکن (۱۳۸۵)|در سال ۱۳۸۵]]، جمعیت آن ۳٬۱۰۱ نفر (۶۵۴خانوار) بوده‌است.


== جستارهای وابسته ==
شهردراز یکی از روستا های بزرگ و تاریخی شهرستان ایرانشهر میباشد که در قسمت شرقی ایرانشهر و در مسیر ایرانشهر به سرباز واقع میباشد. شهردراز در گذشته به نام شه جو یا همان جوی بزرگ آب شناخته میشده که علت آن دارا بودن کل آب رودخانه دامن بوده است،اما بعدها به دلیل کمبود آب مردم شهردراز به حفر چاه آب و موتور های آب روی آورده اند.شهردراز با داشتن مناطق تاریخی زیاد و قابل توجهی از قبیل شیح مزار ، کد شیح ، قبرستان تاریخی، ...میباشد که امروزه پس از گذشت چندین سال نشانه های سفال های شکسته در گوشه گوشه محلات شهردراز خود گواه این مدعاست.شهردراز از قدیم الایام بافت محلات خود را حفظ کرده ک شامل کرگی، بالاد ،جهلاد ،پیلردی،هوشاپان ،جاناباد میباشد،که بعد ها محله ای به اسم سربازی ها به ان اضافه شد. امروزه شهردراز به عنوان یکی از محلات ایرانشهر یاد میشود ک فاصله کم و چسبیده بودن این دهستان با ایرانشهر باعث آن شده
* [[فهرست روستاهای شهرستان ایرانشهر]]
* [[فهرست روستاهای ایران]]
* [[فهرست جمعیت شهر و روستاهای ایران]]


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۲۴ نوامبر ۲۰۱۵، ساعت ۰۵:۰۷

شهردراز (ایرانشهر)
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانسیستان و بلوچستان
شهرستانایرانشهر
بخشبخش مرکزی
دهستانحومه
مردم
جمعیت۳٬۱۰۱ نفر

شهردراز (ایرانشهر)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان حومه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳٬۱۰۱ نفر (۶۵۴خانوار) بوده‌است.

جستارهای وابسته

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. مقدار |پیوند بایگانی= نادرست است: liveweb (کمک)