پرش به محتوا

نشان ملی کلمبیا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نشان ملی کلمبیا
ملازمجمهوری کلمبیا
پذیرفته‌شده۱۹۲۴
تاجرخ‌کرکس آند مناسب با بال‌های معکوس نمایش داده شده، رو به دکستر با شاخه‌ای زیتون روی منقار، روبان در پایه
نویسارلایه بریده شده به صورت لاجوردی، آرجنت و لاجوردی، در قسمت مرکزی یک انار بین در رئیس شوم یک قرنیه پر از سکه و در سرشاخه یک قرنیه پر از میوه و سبزیجات مناسب، در نقطه مرکزی یک کلاه فریگی گولز بر روی یک لنس درست، در پایه تنگه پاناما Vert، بین دو کشتی Sable، با آرجنت حرکت کرد.
نگهدارهاپرچم‌های کلمبیا
شعارLibertad y Orden
"آزادی و نظم"

نشان ملی کلمبیا حاوی یک سپر با نمادهای متعدد است. در بالای سپر یک کندور آند قرار دارد که تاج زیتون را در دست دارد و کندور نماد آزادی است. شعار ملی، Libertad y Orden (اسپانیایی برای آزادی و نظم)، در طوماری میان پرنده و سپر با فونت سیاه روی پس‌زمینه طلایی قرار دارد. کندور به صورت نمایش داده شده (با بال‌های بازشده) و به سمت راست به تصویر کشیده شده است.

شرح

[ویرایش]

پرچم ملی در هر طرف سپر پوشانده شده است. سپر به سه قسمت تقسیم می‌شود. در پایین‌ترین قسمت، کشتی‌ها به تصویر کشیده شده است که به تاریخ دریایی کلمبیا، عمدتاً به تنگه پاناما، که تا سال ۱۹۰۳ بخشی از کلمبیا بود، اشاره دارد. امروزه نمایانگر دو اقیانوسی است که با کشور هم‌مرز هستند (آتلانتیک و اقیانوس آرام). بادبان‌ها به معنای تجارت کلمبیا با سایر نقاط جهان و رشد اقتصادی است. در بخش میانی، بر روی یک میدان نقره (آرژانت)، کلاه فریگی ارائه شده است. این نماد سنتی آزادی و آزادی است. بالاترین بخش شامل یک انار بر روی یک مزرعه آبی (لاجوردی)، به عنوان نمادی از نایب‌الملک‌نشین گرانادای جدید (نام استعماری اولیه کلمبیا در سده هجدهم)، در وسط که توسط دو شاخ نعمت در کنار آن قرار دارد: یکی در سمت راست با سکه‌های طلایی و نقره ای و دیگری در سمت چپ با میوه‌های گرمسیری. این بخش نشان دهنده ثروت کشاورزی و معدنی خاک کلمبیا است.

نشان جمهوری توسط فرانسیسکو دو پائولا سانتاندر طراحی شد و از طریق قانون ۳ در ۹ مه ۱۸۳۴ با تغییرات غیر اساسی بعدی مطابق با فرمان ۸۶۱ سال ۱۹۲۴ به تصویب رسید.

نگارخانه

[ویرایش]

نشان ملی

نشان‌های تاریخی

نسخه‌های دیگر

جستارهای وابسته

[ویرایش]

کتابشناسی - فهرست کتب

[ویرایش]
  • Ortega Ricaurte, Enrique (1954). Heráldica Nacional (به اسپانیایی). Banco de la República, Bogotá. OCLC 253691402.
  • García, Júlio Cesar (2000). Himnos y Símbolos de Nuestra Colombia (به اسپانیایی). Camer Editores, Bogotá. ISBN 958-33-1489-7.
  • Castrillón M. , Aurelio (1961). Historial de las Banderas y Escudos Nacionales (به اسپانیایی). Revista de las Fuerzas Armadas de Colombia, Bogotá. OCLC 39268995.
  • Instituto Geográfico Agustín Codazzi - Ministerio de Hacienda y Crédito Público (1989). Atlas Básico de Colombia (به اسپانیایی). División de Difusión Geográfica, Bogotá. No exist ISBN.

پیوند به بیرون

[ویرایش]