مونختورین لخاگواگرل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مونختورین لخاگواگرل
اطلاعات شخصی
نام کاملمونختورین لخاگواگرل
ملیتمغولستانی
زاده۴ ژانویهٔ ۱۹۹۸ ‏(۲۶ سال)
اولان‌باتور، مغولستان
پیشهورزشکار
قد۱٫۸۷ متر (۶ فوت ۲ اینچ)
ورزشی
کشور مغولستان
ورزشکشتی
سبکآزاد

مونختورین لخاگواگرل (به مغولی: Мөнхтөрийн Лхагвагэрэл، زادهٔ ۴ ژانویهٔ ۱۹۹۸) یک کشتی‌گیر اهل مغولستان در دستهٔ فوق سنگین‌وزن کشتی آزاد است.[۱]

فعالیت حرفه‌ای[ویرایش]

المپیک ۲۰۲۰ توکیو[ویرایش]

لخاگواگرل در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰ توکیو حاضر بود که با شکست دزیانیس خرامیانکو از بلاروس و گنادی کودینوویچ از آلمان به مرحله نیمه نهایی رسید اما در این مرحله مقابل گیبل استیوسون از آمریکا شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. او در این مرحله نیز مقابل طاها آکگل از ترکیه بازی را واگذار کرد و پنجم شد.

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱[ویرایش]

لخاگواگرل در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱ اسلو شرکت کرد، او در مسابقه اول به گنو پتریاشویلی از گرجستان باخت و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال، به دیدار شانس مجدد رفت. او در مرحله شانس مجدد یوهانس لودچر از اتریش را شکست داد و به دیدار رده‌بندی رسید. وی در این دیدار اولگ بولتین از قزاقستان را شکست داد و مدال برنز را بدست آورد.

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲[ویرایش]

لخاگواگرل در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات قهرمانی کشتی جهان ٢٠٢۲ بلگراد شرکت کرد، او در این مسابقات حسن‌بای رحیم‌اف از ازبکستان، اولگ بولتین از قزاقستان و گنو پتریاشویلی از گرجستان را شکست داد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی به طاها آکگل از ترکیه باخت و به مدال نقره رسید.

منابع[ویرایش]

  1. «دیتا بانک».