مسجد دیدزبری

مختصات: ۵۳°۲۵′۲۲″ شمالی ۲°۱۴′۴۹″ غربی / ۵۳٫۴۲۲۷۸°شمالی ۲٫۲۴۶۹۴°غربی / 53.42278; -2.24694
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Didsbury Mosque
View from the intersection of Barlow Moor Road & Burton Road
Map
دین
وابستگیسلفی
بخشWest Didsbury
مکان
مکانانگلستان 271 Burton Road, West Didsbury، منچستر، انگلستان
مختصات۵۳°۲۵′۲۲″ شمالی ۲°۱۴′۴۹″ غربی / ۵۳٫۴۲۲۷۸°شمالی ۲٫۲۴۶۹۴°غربی / 53.42278; -2.24694
معماری
گونهChapel
پایان ساخت۱۸۸۳ / ۱۹۶۲
ویژگی‌ها
گنجایش۱٬۰۰۰
گنبد(ها)۰
مناره(ها)۱

مسجد و مرکز اسلامی دیدزبری (به انگلیسی: Didsbury Mosque and Islamic Centre). این ساختمان در اصل کلیسای متدیست البرت پارک بود که در سال ۱۸۸۳ افتتاح شد اما در سال ۱۹۶۲ بسته شد و بعداً به مسجد تبدیل شد. حدود ۱۰۰۰ نفر حضور دارند. شیخ مسجد مصطفی عبدالله گراف است.

آتش سورزی[ویرایش]

در ۱۰ و ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ یک حمله آتش سوزی باعث آسیب جزئی به یک درب شد. رهگذران به خاموش کردن آتش کمک کردند. پلیس فیلم‌های دوربین مدار بسته دارد و در حال تحقیق است، آنها از هر کسی که فیلم‌های دشکام یا سایر اطلاعات را که ممکن است در تحقیقات آنها کمک کند، درخواست کمک می‌کند.[۱]پلیس اظهار داشت: "ما معتقدیم که چندین وسیله نقلیه وجود دارد که ممکن است در ان زمان رانندگی کرده باشند و از هر کسی که ممکن است هر گونه فیلم دشکام داشته باشد، تماس بگیرد." و از شاهدان خواست تا با ۰۱۶۱ ۸۵۶ ۴۹۷۳ یا ۰۸۰۰ ۵۵۵ ۱۱۱ ناشناس تماس بگیرند. علاوه بر این، مشخص شد که آنها برای یک دوره قبل از آتش سوزی تهدید به تخریب مسجد شده بودند.[۲][۳]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Skopeliti، Clea (۲۰۲۱-۰۹-۱۱). «Police investigate arson attack on Didsbury mosque as a hate crime» (به انگلیسی). The Guardian. شاپا 0261-3077. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۳-۲۷.
  2. Greaves، Andrew (۲۰۲۱-۰۹-۱۵). «Didsbury Mosque to host 'heroes dinner' for arson attack saviours». Mancunian Matters (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۳-۲۷.
  3. «Didsbury Mosque: Police investigate fire as hate crime» (به انگلیسی). ۲۰۲۱-۰۹-۱۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۳-۲۷.

پیوند به بیرون[ویرایش]