عجیب‌تر از داستان (فیلم ۲۰۰۶)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
عجیب تر از داستان
کارگردانمارک فورستر
نویسندهزک هلم
بازیگرانویل فرل
مگی جیلنهال
داستین هافمن
کویین لطیفه
اما تامسون
تونی هیل
موسیقیبرایان رایتزل
فیلم‌بردارروبرتو شیفر
توزیع‌کنندهکلمبیا پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۰ نوامبر ۲۰۰۶ (۲۰۰۶-11-۱۰)
مدت زمان
۱۱۳ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۳۰ میلیون دلار
فروش گیشه۵۳٬۶۵۳٬۲۲۴ دلار

عجیبتر از داستان (به انگلیسی: Stranger than Fiction) فیلمی محصول سال ۲۰۰۶ و به کارگردانی مارک فورستر است. در این فیلم بازیگرانی همچون ویل فرل، مگی جیلنهال، داستین هافمن، کویین لطیفه، اما تامسون، تونی هیل، تام هولس، لیندا هانت و کریستن چنووس ایفای نقش کرده‌اند.

طرح اصلی[ویرایش]

هارولد کریک (فرل) ، مأمور ممیز مالیاتی ، صدایی را می شنود که رخدادهای پیرامونی او را، دقیقاً زمانی که مشغول آن هاست روایت می کند، چنان که گویی یک راوی قصه گو در حال روایت کردن یک داستان بلند است. در همین حین، صدای این راوی، خبر از مرگ زودهنگام شخصیت اصلی داستان، یعنی هارولد می دهد و هارولد که از این ماجرا خشمگین شده است، به دنبال این است که از این رخداد جلوگیری کند.


روند تولید[ویرایش]

این فیلم در لوکیشن هایی در شهر شیکاگو فیلمبرداری شده است و به دلیل داستان ابتکاری ، هوشمندانه و بازی های خوبش مورد ستایش قرار گرفته است. فرل ، که با بازی قطعات کوتاه کمدی فاخر به شهرت رسید، توانست توجه ویژه مخاطبان این فیلم را به دلیل ارائه عملکردی ستودنی در اولین نقش دراماتیک خود جلب کند. این فیلم در 10 نوامبر 2006 توسط کلمبیا پیکچرز اکران شد. پس از اکران، فیلم بیشتر به دلیل مضامین، شوخ طبعی و عملکردش مورد استقبال صاحب نظران عرصۀ سینما قرار گرفت.

داستان فیلم[ویرایش]

هارولد کریک یک مأمور سرویس درآمد داخلی است و زندگی تنهایی دارد و روزهایش را به تنهایی سپری می کند، در عین حال، تمامی زمان روزمرۀ او توسط ساعت مچی اش برنامه ریزی می شود. در یکی از روزهایی که هارولد کریک مأموریت می یابد، درآمدهای یک نانوائی به مالکیت آنا پاسکال را به دلیل فرار از پرداخت مالیات مورد ارزیابی قرار دهد، صدای زنی ناشناس، قصۀ زندگی او را شروع به روایت می کند، به طوری که خود هارولد توانایی شنیدن این صدا را دارد.


منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]