دروغ گفتنت را دوست دارم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از عاشق دروغ‌گفتن‌هاتم)
«دروغ گفتنت را دوست دارم»
A monochrome still of Eminem, leaning on a perimeter fence to the right.
تک‌آهنگ امینم با حضورریانا
از آلبوم ریکاوری
تاریخ پخش۲۵ ژوئن ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-06-۲۵)
فرمتسی‌دی تک‌آهنگ
تاریخ ضبط۲۰۰۹–۲۰۱۰
استودیو
ژانر
زمان۴:۲۳
ناشر
ترانه‌نویس(ها)
تهیه‌کننده(ها)
گاه‌نگاری تک‌آهنگ‌های امینم
«نمی‌ترسم»
(۲۰۱۰)
«دروغ گفتنت را دوست دارم»
(۲۰۱۰)
«بی‌عشق (ترانه)»
(۲۰۱۰)
گاه‌نگاری ریانا
«ته آمو (ترانه ریانا)»
(۲۰۱۰)
«دروغ گفتنت را دوست دارم»
(۲۰۱۰)
«تنها دختر (در دنیا)»
(۲۰۱۰)
موزیک ویدئو
"Love the Way You Lie" در یوتیوب

«دروغ گفتنت را دوست دارم»[۱] (به انگلیسی: Love the Way You Lie) ترانه‌ای است از رپر آمریکایی امینم و با حضور خواننده باربادوسی ریانا است که به‌عنوان دومین تک‌آهنگ از هفتمین آلبوم خود، ریکاوری قرار گرفت. این تک‌آهنگ توسط تهیه‌کننده بریتانیای آلکس دا کید تهیه و توسط اسکایلر گری نوشته شد.[۲] صداهای اضافه‌ای که روی صداهای ریانا بود توسط مکابا ریدیک اجرا شد.[۳] این ترانه هفت هفته متوالی به عنوان ترانه اول در چارت آمریکا بود.[۴]

این ترانه بهترین ترانه رپ به انتخاب نوجوانان در سال ۲۰۱۰ انتخاب شد.[۵] تا دسامبر ۲۰۱۰ این تک‌آهنگ فقط در آمریکا چهار میلیون نسخه فروش رفت[۶] و پرفروش‌ترین تک‌آهنگ بریتانیا در سال ۲۰۱۰ گشت اگرچه در چارت بریتانیا اول نشد این اتفاق از سال ۱۹۶۹ تاکنون رخ نداده بود.[۷] تا فوریه ۲۰۱۱ این ترانه ۴٫۵۸ میلیون بار فقط در آمریکا دانلود شد[۸] و ۹٫۳ میلیون بار در کل دنیا.[۹]

چارت اجرا[ویرایش]

امینم و ریانا در حال اجرای «دروغ گفتنت را دوست دارم» در ای۳

در هفته ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۰ اولین بار در چارت ظاهر شد بدین صورت که در آمریکا دوم شد و در چارت مجله بیلبورد اول شد زیرا در اولین هفته ۳۳۸٬۰۰۰ نسخه دانلود شد.[۱۰] این آهنگ بدون احتساب منفعت ناشی از ویدئو به رتبه اول دست یافت،[۱۱] که چهارمین ترانه امینم بود که به رتبه اول دست می‌یافت (قبل از آن ترانه «نترس» به رتبه یک دست یافته بود). برای ریانا این ترانه هفتمین ترانه وی از سال ۲۰۰۵ بود که به رتبه اول دست یافت.[۱۲] همچنین در هفته چهارم از رتبه ۱۳ به رتبه هشت در چارت ترانه‌های پاپ رسید که نهمین ترانه امینم و پانزدهمین ترانه ریانا بود که به رتبه زیر ده در چارت پاپ دست می‌یافت.[۱۳] این ترانه به مدت شش هفته متوالی رتبه یک بود و یک هفته رتبه یک را از دست داد اما در ۲۸ اوت ۲۰۱۰ دوباره رتبه یک را با فروش ۲۵۴٬۰۰۰ نسخه در آن هفته بدست آورد.[۱۴] در آخرین هفته ۲۰۷٬۰۰۰ نسخه دیجیتال فروخت.[۱۵] در پادشاهی متحده در ۴ ژوئیه ۲۰۱۰ با رتبه هفتم وارد چارت شد[۱۶] و رتبه سوم در چارت آراندبی بریتانیا.[۱۷] و حتی به رتبه دو در چارت تک‌آهنگ‌ها رسید[۱۸]و رتبه یک در چارت آراندبی.[۱۹] تا پایان سال این تک‌آهنگ ۸۵۴٬۰۰۰ نسخه فروش رفت که البته بیشترین فروش نبود اما جزو پرفروش‌ترین‌ها محسوب می‌شد.[۲۰]

«دروغ گفتنت را دوست دارم» در استرالیا به مدت شش هفته[۲۱]در کانادا به مدت هفت هفته، [۲۲] دانمارک نیز هفت هفته، [۲۳] در ایرلند سه هفته نا متوالی، [۲۴] نیوزلند چهار هفته[۲۵]نروژ چهار هفته، [۲۶] و سوئد چهار هفته، [۲۷] اول بود. به علاوه این ترانه در ۲۶ چارت مختلف اول شد. این ترانه در استرالیا پنج بار گواهی پلاتین را دریافت کرد[۲۸]و دو گواهی پلاتین در نیوزلند.[۲۹]

«دروغ گفتنت را دوست دارم» به سومین ترانه پرفروش در کره جنوبی با ۱٬۲۰۰٬۶۵۳ نسخه فروش بدل شد.[۳۰] در کانادا دومین تک‌آهنگ پرفروش سال با ۳۱۸٬۰۰۰ نسخه فروش گردید.[۳۱]

اجرای زنده[ویرایش]

امینم این ترانه را در جشنواره اکسیژن ۲۰۱۰ در ایرلند اجرا کرد[۳۲] و فستیوال تی در پارک در اسکاتلند.[۳۳] در تور آخرین دختر روی زمین که ریانا اجرا می‌کرد و ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۰ در لس آنجلس بینندگان را با اجرای این آهنگ همراه با امینم غافلگیر کرد.[۳۴] همچنین این آهنگ در جوایز موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی سال ۲۰۱۰ اجرا شد.[۳۵] این اجرا به عنوان بهترین اجرا رأی آورد.[۳۶][۳۷]

موزیک ویدئو[ویرایش]

تولید و انتشار[ویرایش]

موزیک ویدئوی رسمی «دروغ گفتنت را دوست دارم» در پنج اوت ۲۰۱۰ در وو و یوتیوب قرار گرفت. در موزیک ویدئو یک زوج (که دومنیک مناگان—بازیگر نقش چارلی پیس در لاست— و مگان فاکس بازی می‌کردند) درگیر یک رابطه عشق-تنفرند. این موزیک ویدئو ۶٫۶ میلیون بازدید در ۲۴ ساعت اولش در وو (VEVO) داشت و ۱۸ میلیون بازدید در پنج روز اول.[۳۸] این ویدئو رکورد بازدید در طی بیست‌وچهار ساعت را شکاند.[۳۹] این ویدئو توسط جوزف کان کارگردانی شد؛[۴۰] کسی که «بدون من»، «من تو را ساختم» و «رابطه فضایی» را ساخته‌است. تا ژوئن ۲۰۱۱ این ویدئو بیش از ۳۵۰ میلیون بازدید داشت.

داستان[ویرایش]

ریانا در موزیک ویدئو در جلوی یک خانه در حال سوختن است و امینم ورس‌های خود را در یک گندم زار می‌خواند در انتهای آهنگ این دو بهم می‌رسند.[۴۱][۴۲][۴۳] زوج متناوباً دعوا می‌کنند، اشیا را می‌شکنند، می‌دزدند و دوباره می‌سازند همراه با صحنه‌هایی از فلاش بک به دورانی که در روابطشان خوشحال‌تر بوده‌اند.[۴۱] صحنه‌های دیگر شامل دزدی یک مشروب از فروشگاه مشروب فروشی و نوشیدن آن است.[۴۴] در انتهای ویدئو سه شخصیت امینم، مگان فاکس و دومینیک مناگان آتش می‌گیرند.[۴۵]

قسمت دوم[ویرایش]

امینم و ریحانا ترانه دیگری با نام «روش دروغ گفتنت را دوست دارم (قسمت دوم)» (به انگلیسی: Love the Way You Lie, Part II) را ساختند که در اینجا صدای اصلی از آن ریانا بود و کل ماجرا از دید زنانه نگاه می‌شد.[۴۶] ریحانا در مصاحبه‌ای با ام‌تی‌وی.کام گفت که با ساختن قسمت مخالف بود زیرا احساس می‌کرد نباید «ترانه اصلی آسیب ببیند».[۴۷] اگرچه بعداً موافق با ساختن ترانه شده‌است. وی در آلبوم بلند نسخه پیانو را به عنوان آخرین ترانه قرار داد.

نقدها[ویرایش]

این ترانه نقدهای مثبتی دریافت کرد.

جوایز و نامزدی‌ها[ویرایش]

این ترانه به عنوان ترانه برتر رپ به انتخاب نوجوانان در سال ۲۰۱۰ انتخاب شد[۵]و در پنجاه و سومین جایزه گرمی نامزد پنج جایزه شد که شامل ضبط سال (Record of the Year)، ترانه سال (Song Of The Year) و بهترین ترکیب رپ/ترانه (Best Collaboration Rap/Sung) شد. اما جایزه‌ای کسب نکرد.

سال جایزه نوع نتیجه
۲۰۱۰ جوایز برگزیده نوجوانان بهترین جایزه رپ/هیپ-هاپ برنده
جایزه موسیقی اروپای ام‌تی‌وی بهترین ترانه نامزدشده
بهترین ویدئو نامزدشده
جایزه سول‌ترین بهترین ترانه رپ سال برنده
جایزه برگزیده مردم بهترین موزیک ویدئو برنده
بهترین ترانه برنده
۲۰۱۱ جایزه موسیقی باربادوس بهترین ترکیب برنده
جایزه موسیقی ان‌آرجی بهترین ترانه بین‌المللی نامزدشده
ویدئوی سال نامزدشده
جایزه گرمی ضبط سال نامزدشده
ترانه سال نامزدشده
بهترین رپ سال نامزدشده
بهترین ترکیب رپ/ترانه نامزدشده
بهترین موزیک ویدئوی کوتاه نامزدشده
جایزه موسیقی ان‌آرجی ترانه بین‌المللی سال نامزدشده
ویدئوی سال نامزدشده
جایزه موسیقی بیلبورد بهترین ترانه هات ۱۰۰ نامزدشده
بهترین ترانه دیجیتال نامزدشده
بهترین ترانه رادیو نامزدشده
بهترین ترانه استریم (موسیقی) نامزدشده
بهترین ترانه استریم (ویدئو) نامزدشده
بهترین ترانه رپ برنده

سازندگان ترانه[ویرایش]

در توضیحات ترانه آمده‌است که سازندگان آن به صورت زیر بوده‌اند:[۴۸]

چارت و گواهی‌ها[ویرایش]

تاریخ انتشار[ویرایش]

کشور تاریخ فرمت برچسب
آمریکا[۹۴] ۸ ژوئن ۲۰۱۰ سی‌دی شیدی رکوردز، افترمث، انترسکوپ رکوردز
آلمان[۹۵] ۲۰ اوت ۲۰۱۰

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «برندگان جوایز بیلبورد معرفی شدند». بی‌بی‌سی فارسی. ۲۳ مه ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۲.
  2. "Skylar Grey 'Love The Way You Lie (Original Version)'". HipHop-n-More. HipHop-n-More. 2011-02-01. Retrieved 2011-02-19. {{cite web}}: |first= missing |last= (help)
  3. Kaufman, Gil (2010-06-30). "How Did Eminem's Recovery Have Such A Big Debut?". MTV. Viacom. Retrieved 2010-07-01.
  4. "Week Ending Aug. 29, 2010: Life's Ups & Downs - Chart Watch". New.music.yahoo.com. 2010-09-01. Retrieved 2010-09-10.
  5. ۵٫۰ ۵٫۱ Roman, Caroline M. (۲۰۱۰-۰۸-۰۸). "Teen Choice 2010 Winners Announced – Tune in Monday 8pm to Watch the Show" بایگانی‌شده در ۱۷ اوت ۲۰۱۰ توسط Wayback Machine. The Daily Truffle.
  6. Grein, Paul (December 15, 2010). "Week Ending Dec. 12, 2010: Who's Naughty & Nice". Yahoo!. Retrieved 29 January 2011.
  7. Youngs, Ian (2010-12-21). «BBC News - Alex Da Kid: The Brit behind 2010's biggest hit". BBC.
  8. «Chart Watch Extra: Eminem Bumps Off Gaga - Chart Watch». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۴ مه ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۸ ژوئیه ۲۰۱۱.
  9. "IFPI publishes Digital Music Report 2011" بایگانی‌شده در ۲۱ فوریه ۲۰۱۱ توسط Wayback Machine. IFPI. 2011-01-20.
  10. Trust, Gary (2010-07-01). "Katy Perry Holds Off Eminem Atop Hot 100". Billboard. Retrieved 2010-07-02.
  11. Anderson, Kyle (2010-07-26). "Eminem, Rihanna Video To Premiere Sometime This Week - Music, Celebrity, Artist News". MTV. Retrieved 2010-09-10.
  12. Pietroluongo, Silvio (2010-07-21). "Eminem and Rihanna Replace Katy Perry Atop Hot ۱۰۰". Billboard.com. Retrieved 2010-07-21.[پیوند مرده]
  13. Trust, Gary (2010-07-21). «Chart Beat Wednesday: Kenny Chesney, Lee Brice, Rihanna" بایگانی‌شده در ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۰ توسط Wayback Machine. Billboard.com. Retrieved 2010-07-21.
  14. Caulfield, Keith (2010-08-18). "Eminem Recovers No. 1 on Billboard 200, Matches Susan Boyle's Feat". Billboard.com.
  15. Up for Discussion Jump to Forums (2009-09-14). "Eminem Won't Budge From No. 1 on Billboard 200, Lil Wayne Tops Digital Songs". Billboard.com. Retrieved 2010-09-10.
  16. «Archive Chart». جدول تک‌آهنگ‌های بریتانیا. The Official Charts Company.
  17. «Archive Chart». UK R&B Chart. The Official Charts Company.
  18. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام sc_UK_Eminem_Ft_Rihanna وارد نشده‌است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  19. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام sc_UKrandb_Eminem_Ft_Rihanna وارد نشده‌است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  20. "Eminem/Rihanna & Take That scoop 2010 crowns". The Official Charts Company. January ۲, ۲۰۱۱. Archived from the original on 4 July 2012. Retrieved 29 January 2011.
  21. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام sc_Australia_Eminem feat. Rihanna وارد نشده‌است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  22. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام sc_Canada_Eminem وارد نشده‌است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  23. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام sc_Denmark_Eminem feat. Rihanna وارد نشده‌است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  24. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام sc_Ireland_Eminem feat. Rihanna وارد نشده‌است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  25. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام sc_New Zealand_Eminem feat. Rihanna وارد نشده‌است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  26. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام sc_Norway_Eminem feat. Rihanna وارد نشده‌است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  27. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام sc_Sweden_Eminem feat. Rihanna وارد نشده‌است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  28. ۲۸٫۰ ۲۸٫۱ «ARIA Top 50 Singles Chart". en:Australian Recording Industry Association. Retrieved 2011-01-16.
  29. ۲۹٫۰ ۲۹٫۱ «Latest Gold / Platinum Singles – RadioScope New Zealand" (July 25, 2010). RadioScope. Media Sauce. Retrieved 2010-08-28.
  30. "2010년 디지털 종합" [2010 Digital Chart]. Gaon Chart (به کره‌ای). Korea Music Content Industry Association. Archived from the original on 11 November 2011. Retrieved March 21, 2011.
    To see sales info, click the 다운로드 tab and then select 외국 for foreign sales numbers.
  31. «Morning Coffee with David Farrell, April 5». بایگانی‌شده از اصلی در ۸ مارس ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۸ ژوئیه ۲۰۱۱.
  32. "In Pictures: Fans brave mud to see Eminem and Black Eyed Peas at Oxegen festival in Punchestown". BelfastTelegraph.co.uk. 2010-07-12.
  33. «Eminem plays first European show since 2005 at T In The Park – T In The Park Festival News – Festivals Guide ۲۰۱۰». ۲۰۱۰-۰۷-۱۰. NME.com. IPC MEDIA.
  34. Forbes, Sophie (2010-07-23). "Eminem surprises Rihanna fans at her LA concert". Dailymail.co.uk. Associated Newspapers. Retrieved 2010-07-23. {{cite web}}: Text "Mail Online" ignored (help)
  35. "Eminem and Rihanna Perform At 2010 MTV VMAs". Foreign.peacefmonline.com. Archived from the original on 16 September 2010. Retrieved 2010-09-27. {{cite web}}: Text "Entertainment/Music" ignored (help); Text "Peacefmonline.com" ignored (help)
  36. "Eminem And Rihanna's Performance Voted Best Of 2010 VMAs". Newsroom.mtv.com. 2010-09-14. Archived from the original on 22 November 2015. Retrieved 2010-09-27.
  37. "Eminem Considered Best VMA Performance". TheCelebrityCafe.com. 2010-09-14. Archived from the original on 18 September 2010. Retrieved 2010-09-27.
  38. Copsey, Robert (2010-08-09). "Music – News – Eminem and Rihanna break YouTube record" بایگانی‌شده در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۰ توسط Wayback Machine. Digital Spy.
  39. McCabe, Joanne (2010-08-10). "Eminem and Rihanna Love The Way You Lie video breaks YouTube record" بایگانی‌شده در ۲۰ اوت ۲۰۱۰ توسط Wayback Machine
  40. Dinh, James (August ۹, ۲۰۱۰). "'Love the Way You Lie' Joins List Of Memorable Joseph Kahn Videos". MTV News. Retrieved July 6, 2011.
  41. ۴۱٫۰ ۴۱٫۱ Olivia SA "Eminem Love the Way You Lie Music Video" بایگانی‌شده در ۱۶ اوت ۲۰۱۰ توسط Wayback Machine.
  42. "Eminem's 'Love the Way You Lie' hits 15 million views in two days". OnTheRedCarpet.com. 2010-08-08. Retrieved 2010-09-10.[پیوند مرده]
  43. Trent (2010-08-06) "Watch: Eminem Featuring Rihanna, 'Love The Way You Lie'" بایگانی‌شده در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۰ توسط Wayback Machine. tv.com. CBS Interactive.
  44. Montgomery, James (2010-07-26) "Megan Fox, Dominic Monaghan Caught Kissing For Eminem Video – News Story»[پیوند مرده]. MTVasia.com. MTV Networks. Retrieved 2010-08-07.
  45. Bek, Rima (2010-08-07). "Megan Fox, Eminem, Rihanna Team for Domestic Violence vid" بایگانی‌شده در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۰ توسط Wayback Machine. Hollywood Today. Retrieved 2010-08-07.
  46. "Rihanna and Eminem to make a Love the Way You Lie sequel». ۲۰۱۰-۱۰-۱۹. Theboombox.com
  47. "Rihanna worried about Eminem duet sequel» بایگانی‌شده در ۲۰۱۲-۱۰-۰۳ توسط Wayback Machine. ۲۰۱۰-۱۰-۳۰. WENN.com/torontosun.com.
  48. (۲۰۱۰) Release notes for Recovery by Eminem (liner notes). Interscope Records (B۰۰۱۴۴۱۱–۰۲)
  49. "Eminem feat. Rihanna – Love the Way You Lie". ARIA Top 50 Singles. بازیابی‌شده در 2010-09-23.
  50. "Eminem feat. Rihanna – Love the Way You Lie" (به آلمانی). Ö3 Austria Top 40. Retrieved 2010-09-23.
  51. "Eminem feat. Rihanna – Love the Way You Lie" (به هلندی). Ultratop 50. Retrieved 2010-09-25.
  52. "Eminem feat. Rihanna – Love the Way You Lie" (به فرانسوی). Ultratop 50. Retrieved 2010-09-23.
  53. "Eminem Chart History (Canadian Hot 100)". Billboard. Retrieved 2010-09-23.
  54. "ČNS IFPI" (به چکی). Hitparáda – Radio Top 100 Oficiální. IFPI Czech Republic. Note: Change the chart to CZ – RADIO – TOP 100 and insert 201042 into search.
  55. "Eminem feat. Rihanna – Love the Way You Lie". Tracklisten. Retrieved 2010-09-23.
  56. "Eminem feat. Rihanna: Love the Way You Lie" (به فنلاندی). Musiikkituottajat. Retrieved 2010-09-23.
  57. "Eminem feat. Rihanna – Love the Way You Lie" (به فرانسوی). Les classement single.
  58. "Archívum – Slágerlisták – MAHASZ" (به مجاری). Rádiós Top 40 játszási lista. Magyar Hanglemezkiadók Szövetsége.
  59. "Chart Track: Week 29, 2010". Irish Singles Chart.
  60. "Eminem feat. Rihanna – Love the Way You Lie". Top Digital Download. Retrieved 2010-09-23.
  61. "Eminem feat. Rihanna – Love the Way You Lie". Top 40 Singles. Retrieved 2010-09-23.
  62. "Eminem feat. Rihanna – Love the Way You Lie". وی‌جی-لیستا. Retrieved 2010-09-23.
  63. "Listy bestsellerów, wyróżnienia:: Związek Producentów Audio-Video". Zpav.pl. Archived from the original on 2 October 2011. Retrieved 2010-11-17.
  64. Romanian Top 100 - October 10
  65. "Russian music charts. Week ۴۲–۲۰۱۰". Lenta.Ru. October 29, 2010. Retrieved 29 January 2011.
  66. "Official Scottish Singles Sales Chart Top 100". Official Charts Company.
  67. "ČNS IFPI" (به اسلواکی). Hitparáda – Radio Top 100 Oficiálna. IFPI Czech Republic. Note: insert 201037 into search.
  68. "Eminem feat. Rihanna – Love the Way You Lie" Canciones Top 50. Retrieved 2010-11-24.
  69. "Eminem feat. Rihanna – Love the Way You Lie". Singles Top 100. Retrieved 2010-09-23.
  70. "Eminem feat. Rihanna – Love the Way You Lie". Swiss Singles Chart. Retrieved 2010-09-23.
  71. "Official Singles Chart Top 100". Official Charts Company.
  72. "Official Hip Hop and R&B Singles Chart Top 40". Official Charts Company.
  73. "Eminem Chart History (Hot 100)". Billboard. Retrieved 2010-09-23.
  74. "Eminem Chart History (Pop Songs)". Billboard. Retrieved 2010-09-23.
  75. "Eminem Chart History (Hot R&B/Hip-Hop Songs)". Billboard.
  76. "ARIA Charts – Accreditations – 2010 Singles". en:Australian Recording Industry Association. Retrieved 2010-08-07.
  77. «ultratop.be - ULTRATOP BELGIAN CHARTS" (in Dutch). ultratop.be. ULTRATOP & Hung Medien / hitparade.ch. Retrieved 2010-11-18.
  78. «Guld og platin 2010 [Gold and platinum in 2010]». IFPI Denmark. Retrieved 2011-11-27.
  79. الگو:Cite gold platin
  80. "Nielsen Certifications Week ۴۸, ۲۰۱۰" (PDF). فدراسیون صنعت موسیقی ایتالیا. Archived from the original (PDF) on 5 May 2012. Retrieved 8 July 2011.
  81. Lenta.ru: Музыка: Имеющие уши
  82. http://promusicae.es/files/listastonos/Top%2050%20Canciones%20(PUBLICAR)_w13.2011.pdf[پیوند مرده]
  83. «The Official Swiss Charts and Music Community". swisscharts.com. Hung Medien. Retrieved 2010-09-30.
  84. "ARIA Charts – End Of Year Charts – Top 100 Singles ۲۰۱۰". Australian Recording Industry Association. Retrieved 2010-01-09.
  85. "Jahreshitparade 2010 - austriancharts.at". austriancharts.at (به آلمانی). Hung Medien. Retrieved 2011-01-04.
  86. "Track 2010 Top-۵۰". Tracklisten (به Danish). Nielsen Music Control. 2010. Archived from the original on 22 January 2011. Retrieved 8 July 2011.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:زبان ناشناخته (link)
  87. "dutchcharts.nl - Dutch charts portal". dutchcharts.nl (به هلندی). Hung Medien / hitparade.ch. Retrieved 2011-01-03.
  88. "Best of 2010: European Hot 100 Albums". Billboard. Prometheus Global Media. Retrieved 2011-01-03.
  89. "Die deutschen Top 20 Singles von 2010 (The German Top 20 Singles of 2010)". 1LIVE (GfK). January 4, 2011. Retrieved 29 January 2011.
  90. "MAHASZ Rádiós TOP ۱۰۰ ۲۰۱۰" (به مجاری). Mahasz. Retrieved 10 March 2011. {{cite web}}: Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)
  91. "An". swisscharts.com. Hung Medien. {{cite web}}: Missing or empty |url= (help)
  92. "Top 40 UK Singles of 2010 - The biggest tracks of 2010". (Archived by WebCite® at). BBC. Retrieved 2011-01-02.
  93. "Top 100 Music Hits, Top 100 Music Charts, Top 100 Songs & The Hot 100: Best of ۲۰۱۰". Billboard. Prometheus Global Media. Retrieved 2011-01-03.
  94. "Love the Way You Lie: Eminem: Music". Amazon.com. Retrieved 2010-09-10.
  95. "Love the Way You Lie (2-Track): Eminem Feat.Rihanna: Amazon.de: Musik". Amazon.de. 2009-09-09. Retrieved 2010-09-10.