سیل ۱۳۹۵ جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سیل ۱۳۹۵ جنوب کرمان، سیستان و بلوچسستان
تاریخ۴ مرداد ۱۳۹۵
محلکرمان
سیستان و بلوچستان
گونهسیل
کشته‌ها۴ نفر در سیرچ کرمان

۲ نفر شهر دُراز ایرانشهر سیستان و بلوچستان

در مجموع ۶ نفر
آسیب مالی۳۰ میلیارد تومان در کرمان

۶۶ میلیارد تومان در راه‌های سیستان و بلوچستان ۴۵ میلیارد تومان در ابنیه و زمین‌های کشاورزی

در مجموع ۱۴۵ میلیارد تومان

سیل ۱۳۹۵ جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان در روز ۴ مرداد به دلیل فشار بسیار ضعیف توده هوای مانسونی به مرزهای جنوب شرق ایران و باران زیادی نیامده بود اما در برخی از شهرهای جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان جاری شد و باعث طغیان رودخانه‌های روتک ماشکید بمپور سرباز و گاندو و هلیل رود شد و خسارات جانی و مالی را در این دو استان به جا گذاشت.

خسارات در کرمان[ویرایش]

سیل در سیرچ کرمان ۴ نفر را طعمه خود کرد.[۱] خسارات سیل در جنوب کرمان ۳۰ میلیارد تومان برآورد شد[۲] سیل تنها به راه‌های جنوب کرمان ۳ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.[۳]

خسارات سیل در سیستان و بلوچستان[ویرایش]

سیل به راه‌های سیستان و بلوچستان ۶۶ میلیارد تومان[۴]و به ابنیه و زمین‌های کشاورزی ۴۵ میلیارد تومان خسارت به جا گذاشت.[۵] سیل جان دو نفر در شهر دُراز ایرانشهر را گرفت.[۶]

منابع[ویرایش]

  1. «شمارقربانیان سیل کرمان به 4 نفر رسید». ایرنا. ۱۰/۵/۱۳۹۵–۹:۳۸. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  2. «براورد خسارت سیل در کرمان روبه افزایش است». باشگاه خبرنگاران جوان. ۱۱ مرداد ۱۳۹۵–۱۲:۲۹. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  3. «سیلاب بیش از 38 میلیارد ریال به راه‌های جنوب کرمان خسارت زد». ایرنا. ۱۰/۵/۱۳۹۵–۱۲:۳۷. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  4. «سیلاب 660 میلیارد ریال به راه‌های جنوب سیستان وبلوچستان خسارت واردکرد». ۱۳/۵/۱۳۹۵–۱۵:۳۱. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  5. «خسارت 450 میلیارد ریالی سیلاب در جنوب سیستان وبلوچستان». ایرنا. ۱۲/۵/۱۳۹۵–۱۳:۰۵. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  6. KG (۳۱ ژوئیه ۲۰۱۶). «۴ تن در کرمان و ۲ تن در سیستان وبلوچستان در پی سیل کشته شدند». دویچه وله فارسی.

پیوند به بیرون[ویرایش]