سیاست اقتصادی دونالد ترامپ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

سیاست اقتصادی دونالد ترامپ شامل بالا بردن تعرفه‌ها، کاهش مالیات، برچیدن قانون اصلاح وال‌استریت و حفاظت مصرف‌کننده (موسوم به قانون داد- فرانک)، لغو لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه و مخالفت با حق برخورداری از تأمین اجتماعی و سلامت‌همگانی است. ترامپ برنامه اقتصادی خود را در تاریخ ۸ اوت ۲۰۱۶ با تأکید بر بازنگری در قوانین مالیاتی اعلام کرد. وی در برنامه‌های اقتصادی خویش، آمریکایی سازی را مقدم بر جهانی‌ساز عنوان کرد.[۱] وی هم‌چنین در کارزار انتخاباتی وعده داد که به محض در دست گرفتن دولت، بسیاری از مقررات دست و پاگیر دولتی را متوقف خواهد کرد.[۲]

نمای کلی[ویرایش]

طرح اقتصادی اولیه[ویرایش]

در زمینه مالیات بر درآمد، ترامپ پیشنهاد تبدیل مالیات ۷ پلکانی (از ۱۰٪ تا ۳۹٪) به ۳ پلکانی شامل ۱۰٪، ۲۰٪ و ۲۵٪ را ارائه کرد. وی هم‌چنین کاهش مالیات شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به ۱۵٪ را یکی از رئوس برنامه‌ها و اولویت‌های اقتصادی خویش عنوان کرد.

رشد اقتصادی[ویرایش]

اعضای کارزار انتخاباتی ترامپ مدعی بودند که ترکیبی از قوانین و سیاست‌های مبتنی بر کاهش مالیات بر درآمد، آزادسازی، حمایت از تولید داخلی، و سرمایه‌گذاری در زیرساخت به طور قابل توجهی به افزایش رشد اقتصادی و ایجاد شغل منجر خواهد شد.

پانویس[ویرایش]

  1. "ترامپ می‌گوید مالیات‌ها را کاهش می‌دهد، کلینتون می‌گوید گول او را نخورید". euronews (به لاتین). 2016-08-09. Retrieved 2017-01-26.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:تاریخ و سال (link)
  2. «دونالد ترامپ برنامه‌های اقتصادی خود را اعلام کرد». رادیو فردا. ۲۰۱۷-۰۱-۲۶. دریافت‌شده در ۲۰۱۷-۰۱-۲۶.

منابع[ویرایش]