پرش به محتوا

زخم‌کاری: انتقام (مجموعهٔ شبکه نمایش خانگی ۱۴۰۳)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

زخم‌کاری: انتقام یک مجموعهٔ شبکه نمایش خانگی در سبک درام، جنایی و اجتماعی است که به‌کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان برای پخش از سکوی فیلیمو در ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ آماده می‌شود.[۱] این مجموعه، دنباله‌ای بر زخم کاری بازگشت و سومین فصل محسوب می‌شود. بازیگرانی چون جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، کامبیز دیرباز، الناز ملک، مهراوه شریفی‌نیا، مهران غفوریان، سید جواد هاشمی و الهه حصاری در زخم‌کاری: انتقام نقش‌آفرینی کرده‌اند.

انتقام
فصل ۳
عکس تک پرسوناژ جواد عزتی
عکس تک پرسوناژ جواد عزتی
بازیگرانجواد عزتی
کشور اصلیایران
شم. قسمت‌هانامشخص
پخش
نخستین پخش۲۵ خرداد ۱۴۰۳
اطلاعات بیشتر
تاریخ فیلم‌برداریزمستان ۱۴۰۲-خرداد ۱۴۰۳
گاه‌نگاری فصل

در اسفند ۱۴۰۲، محمدحسین مهدویان با انتشار پستی در شبکهٔ مجازی‌ خود، از پخشِ فصل سوم زخم‌کاری طی اواسط بهار ۱۴۰۳ خبر داد.[۲] در ۱۸ خرداد سال بعد، مشخص شد که دنبالهٔ بازگشت با زیرعنوان انتقام و بر اساس نمایشنامه (تراژدی) های شاه لیر و ریچارد سوم آثار ویلیام شکسپیر در روز جمعه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ پخش می‌شود.

داستان[ویرایش]

قسمت اول:

چهل روز پس از اتفاقات فصل دوم، حالا مالک مالکی به‌عنوان شخصی که پول بدهیِ نروژی‌ها را در دست دارد با دستمالچی در قبال نحوهٔ انتقام از مسعود طلوعی بحث می‌کند. او حالا در مسافرکشی شغل پیدا کرده‌است و در هنگام انجام کار، متوجهٔ این می‌شود که یک موتورسیکلت مشکوک او را تعقیب می‌کند. مالک با کوبیدن به موتورسیکلت، او را به‌شکلی پنهان تهدید کرده و پس از تماس با دستمالچی، متوجه می‌شود که این فرد به‌دستور طلوعی مأموریت تعقیب مالک را گرفته‌است. او به محل دفن ریزآبادی‌ها رفته و ضمن وداع با پسر و دخترش، با طلوعی روبرو می‌شود که او را به بازگشت و بازپس دادن پولِ نروژی‌ها تشویق می‌کند. مالک درخواست طلوعی را رد کرده و از قبرستان خارج می‌شود. سمیرا – همسر سابق مالک – با نگاه به تصویر عزیزانش که حالا، فوت شده‌اند، به فکر خودکشی می‌افتد ولی سریعاً از این امر خودداری می‌کند. سیما، همسر شفاعت، تصمیم می‌گیرد که برای عزاداری دخترش مو‌های خود را کوتاه کند و پس از ملاقات با کیمیا، برای دیدن مالک راغب می‌شود. خیلی زود، مسعود طلوعی به منزل سمیرا رفته و از او درخواست می‌کند که به یک مهمانی بیاید که سمیرا این امر را رد می‌کند اما در روز مهمانی – که شامل افرادی چون فرجی، فرناز، سیما و پانته‌آ می‌شد – مالک حضور یافت که حضور او موجب منقلب‌شدن پانته‌آ شد که طلوعی را عصبانی کرد. مالک کیف‌ پول (وَلت) رمزارز خود را به طلوعی تحویل داد که در آن بدهی نروژی‌ها ذخیره شده‌ بود.پانته آ به مالک روی خوش نشان نمی دهد زیرا مالک به وی کم محلی کرده است. اما مالک به طلوعی می‌گوید که اگر می‌خواهد این پول‌ها را استخراج کند، این امر تنها با وجود مالک ممکن است و اگر مالک کشته شود، دیگر استخراج پول‌ها ممکن نخواهد بود و سپس مهمانی را ترک کرده و طلوعی با پانته آ جر و بحث می کند و پانته آ با عصبانیت از مهمانان دور می شود . با ترک‌کردن مهمانی، مالک لبخندی زده،کتش را درآورده و تیتراژ پایانی به‌نمایش در می‌آید.

بازیگران*[ویرایش]

بازیگر نقش وضعیت توضیح اضافه
جواد عزتی مالک مالکی زنده همسر سابق سمیرا و پدر میثم و هانیه
رعنا آزادی‌ور سمیرا بخشی زنده همسر سابق مالک و مادر میثم و هانیه
کامبیز دیرباز مسعود طلوعی زنده همسر سمیرا و صاحب شرکت ریزآبادی
الناز ملک سیما زنده همسر سابق رضا شفاعت
مهراوه شریفی‌نیا پانته‌آ بایندر زنده خواهرزاده حاج‌عمو و صاحب ارث او
مهران غفوریان رضا شفاعت مرده همسر سابق سیما و کشته‌شده طی تصادف رانندگی به‌وسیلهٔ دخترش و میثم مالکی
سید جواد هاشمی دستمالچی زنده مأمور وزارت اطلاعات و دوست مالک
الهه حصاری کیمیا زنده منشی مالک
مهدی دانایی مقدم فرجی زنده وکیل طلوعی
پانته‌آ قدیریان فرناز طلوعی زنده دختر طلوعی
فاطمه مسعودی‌فر زنده
نیوشا علیپور دختر فالگیر زنده دختر بچه فالگیری که سعی میکند به مالک هشدار بدهد

*براساس تصویر هنری رسمی.

توسعه[ویرایش]

پس از پخش فصل دوم مجموعه، کامبیز دیرباز طی مصاحبه‌ای از در دست توسعه بودن یک دنباله برای بازگشت پرده برداشت.[۳] او گفت: «فصل سه هم دارد این سریال... اما در فصل سه به‌هرحال پلات‌مان (نقشهٔ داستان) عوض خواهد شد که به‌موقع‌اش توضیح خواهیم داد». در ۱۱ آذر ۱۴۰۲، سید جواد هاشمی طی یک مصاحبه تأیید کرد که تمامی صحنه‌های مربوط‌ به شخصیت مسعود طلوعی (کامبیز دیرباز) پر شده‌است و فیلم‌نامه به‌پایان رسیده.[۴] در ۲۹ اسفند۱۴۰۲، محمدحسین مهدویان از پخش فصل سوم در میانه‌های بهار خبر داد. در اواخر فروردین، مشخص شد که زخم‌کاری: انتقام مجوزهای خود را برای پخش توسط سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) دریافت کرده‌است.[۵] در اردیبهشت، اعلام شد که زخم‌کاری ۳ به‌دلیل پخش مجموعهٔ قطب شمال از تابستان ۱۴۰۳ پخش خواهد شد.[۶] سرانجام در ۱۸ خرداد، فیلیمو از پخش اولین قسمت از فصل سوم با زیرعنوان «انتقام» در ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ خبر داد.

منابع[ویرایش]

  1. فیلیمو شات (۲۱ خرداد ۱۴۰۳). «همه‌چیز دربارهٔ زخم‌کاری ۳؛ انتقام». www.filimo.com. دریافت‌شده در ۲۲ خرداد ۱۴۰۳.
  2. «بازگشت مالک با «زخم کاری ۳» در بهار». www.daneshyari.com. ۳ فروردین ۱۴۰۳. دریافت‌شده در ۲۲ خرداد ۱۴۰۳.
  3. «زخم‌کاری فصل سوم هم دارد + فیلم». Farhikhtegan Daily. ۱۹ مهر ۱۴۰۲. دریافت‌شده در ۲۲ خرداد ۱۴۰۳.
  4. «خبر جدید از فصل سوم «زخم کاری» به روایت جواد هاشمی». اطلاعات. ۱۱ آذر ۱۴۰۲. دریافت‌شده در ۲۲ خرداد ۱۴۰۳.
  5. ««زخم کاری ۳» مجوز اولیه را گرفت/ معرفی آثار جدید شبکه نمایش خانگی». خبرگزاری مهر. ۲۱ فروردین ۱۴۰۳. دریافت‌شده در ۲۲ خرداد ۱۴۰۳.
  6. «اعلام زمان قطعی پخش فصل سوم «زخم کاری»». فرارو. ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳. دریافت‌شده در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳.