ریوکا راویتس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ریوکا راویتس
Rivka Ravitz
راویتز (مرکز) در سال ۲۰۱۸.
زادهٔ1976 (۴۷–۴۸ سال)
اسرائیل
تحصیلاتB.S. علوم کامپیوتر، دانشگاه آزاد اسرائیل
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسرائیل
پیشهرئیس دفتر، رئیس ستاد: رئیس‌جمهور اسرائیل رووین ریولین
سال‌های فعالیت۱۹۹۹—تاکنون
همسر(ها)اسحاق راویتز
فرزندان۱۲

ریوکا راویتس (عبری: רבקה רביץ‎، متولد ۱۹۷۶) یک مدیر سیاسی حریدی اسرائیلی است. از سال ۱۹۹۹، او برای سیاستمدار اسرائیلی روون ریولین، ابتدا به عنوان رئیس دفتر و مشاور مبارزات انتخاباتی و از زمان انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور اسرائیل در سال ۲۰۱۴، به عنوان رئیس ستاد وی کار کرده‌است. او به دلیل اینکه مادر ۱۲ فرزند حریدی در یک موقعیت سیاسی برجسته است، پوشش رسانه ای گسترده‌ای دریافت کرده‌است.

سنین جوانی و تحصیل[ویرایش]

او در سال ۱۹۷۶ در اسرائیل از پدر و مادر مهاجر آمریکایی به دنیا آمد.[۱][۲] او دومین نفر از ۱۰ خواهر و برادر است.[۱] وی در مدرسه ابتدایی و دبیرستان در سیستم مدرسه بیس یاکوف شرکت کرد،[۳][۴] و با مدرک تدریس انگلیسی فارغ‌التحصیل شد.[۵]

بعدها، پس از چندین سال کار برای روون ریولین در کنست، او مدرک مدیریت و علوم کامپیوتر را در دانشگاه آزاد اسرائیل دریافت کرد.[۳] سپس مدرک مدیریت ارشد کسب‌وکار را در آن مؤسسه به دست آورد، و از سال ۲۰۱۷، در حال کار بر روی مدرک دکترای سیاست عمومی در دانشگاه حیفا است.[۵][۶]

حرفه[ویرایش]

رئیس‌جمهور اسرائیل رووین ریولین

پس از ازدواج در سن ۱۸ سالگی، راویتس شروع به کار پاره وقت به عنوان معلم کرد. با این حال، دستمزدش پایین بود - ۷۰۰ شیکل در ماه - بنابراین وقتی پدرشوهرش، خاخام آبراهام راویتز، رئیس کمیته مالی کنست، به یک دستیار پارلمانی نیاز داشت، برای این کار درخواست داد.[۵] سه سال بعد، به دلیل قانون جدیدی که مقامات دولتی را از استخدام اعضای خانواده منع می‌کرد، مجبور شد کار راویتس را ترک کند.[۴] او سپس به عنوان دستیار پارلمانی رووین ریولین، یکی دیگر از اعضای کمیته مالی، با حقوق ۴۵۰۰ شیکل در ماه شروع به کار کرد.[۵][۴] او در ادامه به عنوان رئیس دفتر او خدمت کرد و بسیاری از مبارزات انتخاباتی او را مدیریت کرد، از جمله مبارزات انتخاباتی موفقیت‌آمیز او برای ریاست کنست در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۹، و انتخاب او به‌عنوان رئیس‌جمهور اسرائیل در سال ۲۰۱۴، و پس از آن رئیس دفتر وی شد.[۴][۷]

او به عنوان رئیس ستاد، راویتز بر کل کارکنان ریولین نظارت می‌کند و تمام جلسات و بازدیدهای دولتی او را چه در اسرائیل و چه در خارج از کشور را برنامه‌ریزی می‌کند. او همچنین هدایایی را که در بازدیدهای دولتی داده می‌شود را انتخاب می‌کند.[۴] او بر صدها نامه هفتگی صادر شده از دفتر رئیس‌جمهور نظارت می‌کند، از جمله بسیاری از آنها که به زبان‌های خارجی ترجمه می‌شوند.[۴] او ریولین را در بیشتر حضورهایش در رویدادهای محلی و همچنین دیدارهای خارجی با سران کشورها همراهی می‌کند.[۵][۴]

راویتز موقعیت پرمخاطب خود را فرصتی برای نشان دادن تعهد مذهبی خود و ساختن کیدوش هاشم (تقدس نام خدا) می‌داند.[۴][۸] او لباس صنیوت می‌پوشد و موهایش را با کلاه گیس می‌پوشاند.[۴] او با همکاران مرد برادری نمی‌کند و در «روزهای تجمیع کارکنان» شرکت نمی‌کند و از دست دادن در هنگام احوالپرسی با مردان، به‌هنگام هلاخا، خودداری می‌کند.[۵][۹][۱۰] در جریان دیدار ریولین در سال ۲۰۱۵ از واتیکان، عکسی که پاپ فرانسیس را در حال تعظیم به راویتس نشان می‌داد در حالی که او ایستاده بود، منجر به جنجال در رسانه‌ها شد که نشان می‌داد این زن حریدی به دلیل اینکه فرانسیس صلیب بر سر داشت از تعظیم در سلام خودداری کرده‌است. گزارش‌های خبری بعداً روشن کردند که راویتز ابتدا به جای دست دادن به فرانسیس تعظیم کرد و او با تعظیم خود پاسخ داد، زیرا از قبل از حساسیت‌های مذهبی او مطلع شده بود.[۹] در سفر با رئیس‌جمهور، او قوانین شبات و کشروت را نیز رعایت می‌کند.[۵]

در جریان سفر ریولین به ایالات متحده در اواخر دوره ریاست جمهوری خود، پرزیدنت بایدن با شنیدن اینکه او مادر ۱۲ فرزند است، در مقابل راویتس زانو زد.[۱۱]

زندگی شخصی[ویرایش]

او در سن ۱۸ سالگی با اسحاق راویتز ازدواج کرد که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ معاون شهردار بیتار عیلیت بود.[۵][۱۲][۱۳] خانواده در اواخر سال ۲۰۱۸ به Kiryat Ye'arim (Telz-Stone) نقل مکان کردند، آنجا شوهرش برای عضویت در شورای محلی انتخاب شد. در ژانویه ۲۰۱۹ در انتخابات ویژه ای که پس از مرگ ناگهانی شهردار قبلی برگزار شد، به عنوان شهردار انتخاب شد.[۱۴] این زوج نه دختر و دو پسر دارند.[۴] آنها در خانه کارگر ندارند، هر چند یک نفر چند ساعت در هفته به نظافت منزل کمک می‌کند. ریوکا از شب قبل غذا درست می‌کند و به فرزندانش تکیه می‌کند تا لباس‌های خود را آماده کنند.[۴] او در روزهای جمعه، شبات و تعطیلات یهودیان از کار مرخصی می‌گیرد.[۸] علیرغم مسیر شغلی غیر سنتی او، برای یک زن حریدی، او و همسرش یک خانواده مذهبی هستند. آنها در خانه به اینترنت دسترسی ندارند و هیچ روزنامه ای اعم از سکولار یا مذهبی نمی‌آورند.[۵]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «חרדית ואם ל-11 ילדים: האישה שמאחורי הנשיא». www.makorrishon.co.il. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۱-۲۸.
  2. "From the President's office – to the delivery room". Israel National News. 11 June 2017. Retrieved 22 July 2017.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ "The Ultimate Multi-Tasker: Rivka Ravitz, Mother of 10 and Director of the Office of the Speaker of the Knesset". Open University of Israel. Fall 2011. Retrieved 22 July 2017.
  4. ۴٫۰۰ ۴٫۰۱ ۴٫۰۲ ۴٫۰۳ ۴٫۰۴ ۴٫۰۵ ۴٫۰۶ ۴٫۰۷ ۴٫۰۸ ۴٫۰۹ ۴٫۱۰ Frankfurter, Rechy (5 April 2017). "At the Side of the President: A conversation with Chief of Staff Rivka Ravitz". Ami Living: 134–149.
  5. ۵٫۰ ۵٫۱ ۵٫۲ ۵٫۳ ۵٫۴ ۵٫۵ ۵٫۶ ۵٫۷ ۵٫۸ Rot, Riki (24 September 2014). "חרדית ואם ל-11 ילדים: האישה שמאחורי הנשיא". Israel HaYom (به عبری). Retrieved 22 July 2017. {{cite web}}: Unknown parameter |trans_title= ignored (|trans-title= suggested) (help)
  6. Orbach, Michael (27 May 2015). "President's Chief of Staff and Mother of Eleven: Meet Rivka Ravitz". Orthodox Union. Retrieved 22 July 2017.
  7. Drukman, Yaron (10 June 2014). "מבית"ר ירושלים לבית הנשיא: מי אתה רובי ריבלין?". Ynet (به عبری). Retrieved 22 July 2017. {{cite web}}: Unknown parameter |trans_title= ignored (|trans-title= suggested) (help)
  8. ۸٫۰ ۸٫۱ Haritan, Shiffi (4 May 2015). "רבקה רביץ – הרל"שית החרדית מספר 1". Bechadrei Chareidim (به عبری). Retrieved 22 July 2017. {{cite web}}: Unknown parameter |trans_title= ignored (|trans-title= suggested) (help)
  9. ۹٫۰ ۹٫۱ Ronen, Gil (9 August 2015). "'Rivka Didn't Bow to Pope'—the True Story". Israel National News. Retrieved 22 July 2017.
  10. Cashman, Greer Fay (8 September 2015). "In Her Own Voice". The Jerusalem Post. Retrieved 22 July 2017.
  11. "Biden kneels before Rivlin's haredi advisor after learning she has 12 kid". The Jerusalem Post | JPost.com (به انگلیسی). Retrieved 2021-07-02.
  12. "מזל טוב: רל"שית הנשיא רבקה רביץ חיתנה בת". Kikar HaShabbat (به عبری). 22 July 2016. Retrieved 22 July 2017. {{cite web}}: Unknown parameter |trans_title= ignored (|trans-title= suggested) (help)
  13. "Finally, a Coalition is Formed in Betar Illit". Yeshiva World News. 17 January 2014. Retrieved 22 July 2017.
  14. Hamodia Staff (8 January 2019). "Yitzchak Ravitz Elected Head of Telz-Stone-Kiryat Ye'arim City Council | Hamodia.com". Hamodia (به انگلیسی). Retrieved 9 January 2019.

برای مطالعه بیشتر[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]