روسیا الیوم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به ناوبری پرش به جستجو
روسیا الیوم
Rusiya Al-Yaum
Россия сегодня
Russia-today-logo.svg
راه‌اندازی‌شده۴ مهٔ ۲۰۰۷
متعلق بهریانووستی
قالب تصویرنسبت ۴:۳ (۵۷۶i، اس‌دی تی‌وی)
کشور روسیه
زبانعربی
گسترهٔ پخشاروپا، خاورمیانه، شمال آفریقا
دفترهای مرکزیروسیه مسکو
وبگاهRTarabic.com
در دسترس‌بودن
ماهواره‌ای
نیل‌ست ۱۰۳: ۱۰۸۹۲، H۲۷۵۰۰ ، ۳/۴
هاتبرد ۶: ۱۱۰۱۳ ، H۲۷۵۰۰ ، ۳/۴

روسیا الیوم (برگردان:امروز روسیه) (به عربی: روسيا اليوم) یا آر تی نام یک شبکهٔ خبری عرب‌زبان است که از مسکو، روسیه کنترل می‌شود، این شبکه در تاریخ ۴ مه ۲۰۰۷ ساعت ۰۷:۰۰ (به‌وقت مسکو) تأسیس شد. این کانال متعلق به ریانووستی است و همانند راشا تودی، کانال انگلیسی‌زبان مشابه طیف وسیعی از حوادث جهان از دیدگاه روسیه و خصوصیات فرهنگی روسیه را به نمایش می‌گذارد، ریانووستی ابتدا اکرم خوزم که رئیس سابق دفتر شبکهٔ خبری الجزیره در مسکو بود را به سمت ریاست روسیا الیوم منصوب کند، اما بعد ریانووستی تصمیم گرفت تا به سوریه بازگردند و پروژه‌ی جدید را آغاز کنند، در حال حاضر سردبیر روسیا الیوم اِیدار آجانین است.[۱]

شبکه‌های رقیب[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Rusiya Al-Yaum». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۷ ژوئن ۲۰۱۱.