دفاع از جیکوب (مینی‌سریال)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دفاع از جیکوب
ژانرجنایی درام
سازندهمارک بامبک
بر پایهٔدفاع از جیکوب
اثر ویلیام لندی
نویسندهمارک بامبک
کارگردانمورتن تیلدام
بازیگران
آهنگسازآتلی اورواشون
کشور سازندهآمریکا
زبان اصلیانگلیسی
شمار قسمت‌ها۸
تولید
تهیه‌کننده‌های اجرایی
  • مارک بامبک
  • کریس ایوانز
  • مورتن تیلدام
  • روزالی سوئدلین
  • آدام شولمن
مدت۶۵–۴۵ دقیقه
تولیدکننده‌ها
توزیع‌کنندهاپل
پخش
شبکهٔ اصلیاپل تی‌وی پلاس
انتشار اولیه۲۴ آوریل –
۲۹ مه ۲۰۲۰
وبگاه

دفاع از جیکوب (به انگلیسی: Defending Jacob) یک مینی‌سریال اینترنتی در سبک جنایی درام است که به تهیه‌کنندگی اپل تی وی پلاس و بر اساس رمانی با همین نام نوشتهٔ ویلیام لندی ساخته شده‌است. خالق این مجموعه مارک بامبک بوده و قرار است کارگردانی آن به عهدهٔ مورتن تیلدام قرار گرفته و کریس ایوانز به عنوان بازیگر در آن ایفای نقش کند.

داستان[ویرایش]

اندی باربر (با بازی کریس ایوانز) دستیار قابل‌احترام بازپرس بخش قضایی شهر نیوتن در ایالت ماساچوست است؛ شهری که به واسطه کشته شدن پسر نوجوانی در راه بازگشت از مدرسه‌اش به لرزه می‌افتد. زمانی که اندی، پرونده را بلافاصله پس از وقوع حادثه به‌دست می‌گیرد، همه‌چیز به‌سرعت تغییر می‌کند و پسرش، جیکوب (با بازی جیدن مارتل) به اتهام قتل بازداشت می‌شود. در ادامه، والدین جیکوب به دنبال شواهدی دال بر بی‌گناهی او می‌گردند که نه‌تنها آن‌ها را در دادگاه ارائه کنند بلکه دل خودشان هم از بی‌گناهی پسرشان قرص شود. بااین‌حال در گیرودار پیداکردن این شواهد، درحالیکه اندی بر باورهایش نسبت به پسرش استوار است، همسرش لاری (با بازی میشل داکری) نسبت به جیکوب به شک می‌افتد.[۱]

بازیگران[ویرایش]

تولید[ویرایش]

توسعه[ویرایش]

در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۸ اعلام شد که شرکت اپل سفارش ساخت یک مینی‌سریال هشت قسمتی بر اساس رمان دفاع از جیکوب نوشتهٔ ویلیام لاندی در سال ۲۰۱۲ را داده‌است. این مجموعه توسط مارک بامبک ساخته شده‌است و او قرار است که علاوه بر نویسندگی مجموعه، تهیه‌کنندگی اجرایی آن را نیز در کنار کریس ایوانز، مورتن تیلدام، روزالی سوئدلین، و آدام شولمن بر عهده بگیرد. همچنین احتمال می‌رود که تیلدام نیز به عنوان کارگردان این مینی‌سریال انتخاب شود. پیش‌بینی می‌شود که شرکت‌های تولیدکنندهٔ درگیر در ساخت این مجموعه، پارامونت تله‌ویژن و انانیمس کانتنت باشند.[۲][۳]

انتخاب بازیگران[ویرایش]

همزمان با اعلان سفارش ساخت این مجموعه، تأیید شد که کریس ایوانز به عنوان بازیگر نقش اول انتخاب شده‌است.[۲][۳] در مارس ۲۰۱۹، میشل داکری و جیدن مارتل به بازیگران این مجموعه پیوستن،[۴] و پس از آن و در آوریل ۲۰۱۹، چری جونز، پابلو شرایبر، بتی گابریل و سکینه جعفری نیز به فهرست بازیگران آن افزوده شدند.[۵]

فیلمبرداری[ویرایش]

شروع فیلمبرداری دفاع از جیکوب در شهر نیوتون در ایالت ماساچوست (جایی که رمان دفاع از جیکوب در آن نوشته شده‌است) به تأیید رسید. سه لوکیشن برای فیلمبرداری این مجموعه تأیید شده‌اند که شامل پارک کولد اسپرینگ، روستای نیوتون هایلندز، و کمپ یومس آمرست مونت آیدا می‌شوند. ادامهٔ فیلمبرداری در بلمونت، ماساچوست انجام گرفته و عملیات فیلمبرداری در سیلم، ماساچوست نیز در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۱۹ آغاز شد.[۶]

منابع[ویرایش]

  1. Tallerico, Brian. "Defending Jacob movie review & film summary (2020) | Roger Ebert". www.rogerebert.com (به انگلیسی). Retrieved 2020-05-24.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ Andreeva, Nellie (September 20, 2018). "Chris Evans To Star In 'Defending Jacob' Apple Limited Series From Mark Bomback & Morten Tyldum". Deadline Hollywood. Retrieved 2019-06-17.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ Goldberg, Lesley (September 20, 2018). "Chris Evans to Star in Apple Crime Drama 'Defending Jacob'". The Hollywood Reporter (به انگلیسی). Retrieved 2019-06-17.
  4. Otterson, Joe (March 20, 2019). "Michelle Dockery, Jaeden Martell Join Chris Evans in Apple Series 'Defending Jacob'". Variety. Retrieved 2019-06-17.
  5. Petski, Denise (April 5, 2019). "'Defending Jacob': Cherry Jones, Pablo Schreiber, Betty Gabriel & Sakina Jaffrey Round Out Series Regular Cast Of Apple Series". Deadline Hollywood. Retrieved 2019-06-17.
  6. Fisher, Jenna (March 21, 2019). "Newton Picked For Apple TV Series Starring Chris Evans". Patch Media. Retrieved 2019-06-17.

پیوند به بیرون[ویرایش]