دبلیوپی‌پی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دبلیوپی‌پی
نوعشرکت سهامی عام
ISINJE00B8KF9B49 ویرایش در ویکی‌داده
صنعتبنگاه تبلیغاتی
روابط عمومی
بنا نهاده۱۹۷۱
دفتر مرکزیبریتانیا لندن، بریتانیا
جمهوری ایرلند دوبلین، ایرلند
مدیر عامل اجراییمارتین سورل
رئیس هیئت مدیرهفیلیپ لادر
درآمدافزایش ۱۰٫۳ £ میلیارد پوند (۲۰۱۲)[۱]
سود خالصافزایش ۸۹۴ £ میلیون پوند (۲۰۱۲)[۱]
تعداد کارکنان۱۶۵٫۰۰۰ نفر (۲۰۱۲)[۲]
شرکت‌های وابستهمایندشیر
لندور
ای‌کی‌کیوای
کانتار
کانتار تی‌ان‌اس
وبگاه

دبلیوپی‌پی (به انگلیسی: WPP) شرکت تبلیغاتی بریتانیایی و چندملیتی است، که با در اختیار داشتن ۳٫۰۰۰ شعبه در ۱۱۰ کشور، به‌عنوان بزرگترین بنگاه تبلیغاتی و روابط عمومی جهان شناخته می‌شود.[۳]

شرکت دبلیوپی‌پی در سال ۱۹۷۱ با نام شرکت وایر اند پلاستیک پروداکت تأسیس شد و در آغاز در زمینه تولید کابل‌های برق فعالیت می‌کرد، که در طول سال‌های بعد با خریداری و ادغام شرکت‌های فعال در حوزه تبلیغات، فعالیت‌هایش را بر این بخش متمرکز نمود.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر لندن، بریتانیا قرار دارد و دفتر عملیاتی آن نیز، در شهر دوبلین، ایرلند مستقر می‌باشد.[۴] بخشی از سهام شرکت دبلیوپی‌پی در بازارهای بورس لندن و بورس نزدک دادوستد می‌شود.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «WPP 2012 Preliminary Results» (PDF). بایگانی‌شده از اصلی (PDF) در ۳ ژوئیه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۳.
  2. «WPP Fast Facts» (PDF). WPP plc. بایگانی‌شده از اصلی (PDF) در ۱۷ فوریه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در September 2012. تاریخ وارد شده در |accessdate= را بررسی کنید (کمک)
  3. «WPP's Sorrell says Europe a sideshow ahead of U.S». Reuters. ۲۸ نوامبر ۲۰۱۱. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۳.
  4. Burke، Risn (۳۰ سپتامبر ۲۰۰۸). «WPP moves HQ to Ireland in tax-cut bid». The Irish Independent. دریافت‌شده در ۱ سپتامبر ۲۰۱۰.

پیوند به بیرون[ویرایش]