دارلینگ در فرنکس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دارلینگ در فرنکس
پوستر انیمه که جوخه ۱۳ را نشان می‌دهد
ダーリン・イン・ザ・フランキス
(Dārin In Za Furankisu)
ژانرمکا
عاشقانه
خلق‌شده توسطCode:000
مجموعه تلویزیونی انیمه
کارگردانآتسوشی نیشیگوری
تهیه‌کننده
  • یوسوکه توبا
  • میکیو اوتسوکی
  • ایچی هماکادو
نویسنده
  • آتسوشی نیشیگوری
  • نائوتاکا هایاشی
موسیقیآسامی تاچیبانا
استودیوای-۱ پیکچرز
استودیو تریگر
کلوورورکس
شبکهتوکیو متروپولیتن تلویژن، GYT, GTV, BS11, آساهی برادکستینگ، Mētele, HOME, BSS, BBC, ای‌تی-ایکس
شبکه انگلیسیانیپلکس آسیا در جنوب شرق آسیا
پخش اصلی ۱۳ ژانویه ۲۰۱۸ ۷ ژوئیه ۲۰۱۸
تحت لایسنسPlus Media Networks Asia در جنوب شرق آسیا
کرانچی‌رول در استرالیا
فانیمیشن در آمریکای شمالی
قسمت‌ها۲۴
مانگا
نویسندهCode:000
نگارگرکنتارو یابوکی
ناشرشوئیشا
ناشر انگلیسیسون سیز انترتیمنت در آمریکای شمالی
چاپجامپ کامیک+
مجلهٔشونن جامپ+
جمعیت آماریشونن
تاریخ انتشار۱۴ ژانویه ۲۰۱۸۲۶ ژانویه ۲۰۲۰
جلدها۸
مانگا
دارلینگ در فرنکس!
نویسندهماتو
ناشرشوئیشا
مجلهٔشونن جامپ+
جمعیت آماریشونن
تاریخ انتشار۱۴ ژانویه ۲۰۱۸۱۱ ژوئیه ۲۰۱۸
جلدها۱
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

دارلینگ در فرنکس (به انگلیسی: Darling in the Franxx)  (ژاپنی: ダーリン・イン・ザ・フランキス هپبورن: Dārin In Za Furankisu؟, که به صورت DARLING in the FRANXX هم نوشته می‌شود) مجموعه تلویزیونی انیمه عاشقانه هیولایی علمی-تخیلی محصول ۲۰۱۸ ژپن ساخته مشترک استودیوهای ای-۱ پیکچرز و تریگر و کلوورورکس است که در ژانویه ۲۰۱۸ شروع به پخش کرد.[۱][۲] این مجموعه در ژوئیه ۲۰۱۷ در در پنل استودیو تریگر در انیمه اکسپو ۲۰۱۷ معرفی شد. یک مانگا اقتباس شده از انیمه توسط کنتارو یابوکی و یک مانگای کمیک استریپ چهار پنل در ژانویه ۲۰۱۸ همزمان با پخش مجموعه منتشر شدند.

داستان[ویرایش]

انیمه دارلینگ در فرنکس در آینده ای پسا آخرالزمانی روایت می‌شود که در آن بقایای تمدن بشری کمی باقی مانده‌است. بزرگسالان و کودکان در محیط‌های متضاد از یکدیگر زندگی می‌کنند. بزرگسالان در شهرهای پیشرفته زندگی می‌کنند و جاودانه هستند، اما تولید مثل و روابط بین آنها منسوخ و نامطلوب شده‌است. کودکان به‌طور مصنوعی تنها برای دفاع از بقایای تمدن خلق می‌شوند که به آنها انگل گفته می‌شود و فقط برای خلبانی فرنکس آموزش می‌بینند تا از بشریت دفاع کنند. خلبانی فرنکس‌ها به صورت جفت انجام می‌شود. کودکان در انزوا از جامعه بزرگسالان در محیط‌هایی با نام مستعار «قفس پرندگان» نگهداری می‌شوند.

در اوایل قرن بیست و یکم، پیشرفت تمدن بشری با اکتشافات در فناوری معدن شتاب گرفت و امکان استخراج انرژی ماگما فراهم شد. ماگما یک منبع انرژی جدید کم‌هزینه و فراگیر محسوب شد. سازمان APE نام سازمانی است که دانشمندان آن در این پیشرفت مشارکت داشته‌اند که اکتشافات آنها بر سیاست جهانی و اقتصاد جهانی تأثیر قابل توجهی گذاشته‌است. پس از کشف جاودانگی انسان، بشر تصمیم گرفت با وجود عوارض جانبی مثل تولید مثل، جاودانه شوند.

بشریت در معرض تهدیدات دائمی موجودات غول پیکر است. کودکان تحت نام انگل باید ربات‌های غول پیکر را به صورت جفت دختر و پسر خلبانی کنند. تیمی متشکل از ده انگل به جوخه آزمایشی ۱۳ مزرعه ۱۳ اختصاص داده می‌شود. یکی از آنها به اسم هیرو (کد: ۰۱۶)، یک کاندیدای خلبانی است که نمی‌تواند با شریک خود هماهنگ شود. پس از عدم موفقیت در هماهنگ‌کردن، هیرو از تیم خلبانی اخراج می‌شود ولی ناگهان با زیرو تو (کد: ۰۰۲) مواجه می‌شود. زیرو تو یک خلبان نخبه فرنکس با خون کلاکسوسور، شاخ‌های قرمز است که به عنوان «قاتل شریک» شهرت دارد و شایعه شده که شرکای زیرو تو پس از جفت شدن با او در بار سوم کشته می‌شوند.

بعد از اخراج شدن هیرو در حین مراسم فارغ‌التحصیلی، یک موجود غول پیکر حمله می‌کند مراسم مختل می‌شود و شریک زیرو دو در عملیات کشته می‌شود. زیرو تو که بدون شریک مانده به هیرو اجازه می‌دهد تا با او سوار شود و هیرو تبدیل به «دارلینگ» زیرو تو می‌شود و پس از مدت‌ها هیرو می‌تواند خلبانی کند که باعث تعجب همگان می‌شود.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "DARLING in the FRANXX Anime Video Reveals Story Teaser, January Premiere". Anime News Network. October 18, 2017. Archived from the original on October 19, 2017. Retrieved October 18, 2017.
  2. "DARLING in the FRANXX Anime Reveals January 13 Premiere, Opening Theme Song". Anime News Network. December 13, 2017. Archived from the original on December 14, 2017. Retrieved December 14, 2017.

پیوند به بیرون[ویرایش]