پرش به محتوا

خاطرات یک داروساز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
خاطرات یک داروساز
اولین جلد لایت ناول با حضور مائومائو
薬屋のひとりごと
(Kusuriya no Hitorigoto)
ژانر
مجموعه رمان
نویسندهناتسو هیوگا
ناشرشوستسوکا نی نارو
تاریخ انتشار۲۷ اکتبر، ۲۰۱۱ – اکنون
رمان
نویسندهناتسو هیوگا
نگارگرمگومی ماتسودا
ناشرشوفونوتومو
چاپری بوکس
جمعیت آماریمؤنث
تاریخ انتشار۲۶ سپتامبر، ۲۰۱۲
لایت ناول
نویسندهناتسو هیوگا
نگارگرتوکو شینو
ناشرشوفونوتومو
چاپهیرو بونکو
جمعیت آماریمذکر
تاریخ انتشار۲۹ اوت، ۲۰۱۴ – اکنون
جلدها۱۵
مانگا
نویسنده
  • ناتسو هیوگا
  • ایتسوکی نانائو
نگارگرنکوکوراگه
ناشراسکوئر انیکس
ناشر انگلیسی
اسکوئر انیکس
مجلهٔماهنامه بیگ گان‌گان
جمعیت آماریسینن
تاریخ انتشار۲۵ مه، ۲۰۱۷ – اکنون
جلدها۱۴
مانگا
Mao Mao no Kōkyū Nazotoki Techō
نویسندهناتسو هیوگا
نگارگرمینوجی کوراتا
ناشرشوگاکوکان
مجلهٔماهنامه ساندی جین اکس
جمعیت آماریسینن
تاریخ انتشار۱۹ اوت، ۲۰۱۷ – اکنون
جلدها۱۸
مجموعه تلویزیونی انیمه
کارگرداننوریهیرو ناگانوما
نویسندهنوریهیرو ناگانوما
موسیقی
استودیو
شبکهاِن‌اِن‌اس (نیپون تی‌وی)
پخش اصلی ۲۲ اکتبر، ۲۰۲۳ – اکنون
تحت لایسنس
قسمت‌ها۲۴
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

خاطرات یک داروساز (ژاپنی: 薬屋のひとりごと هپبورن: Kusuriya no Hitorigoto؟, «خودگویی داروساز») مجموعه لایت ناولی ژاپنی به قلم ناتسو هیوگا و تصویرسازی توکو شینو است. این مجموعه از سال ۲۰۱۱، به صورت آنلاین در وبگاه انتشارات رمان تولیدی کاربران شوستسوکا نی نارو پخش شده است. سال بعد، توسط انتشارات شوفونوتومو خریداری شد، که در ابتدا این مجموعه را به عنوان یک رمان تک جلدی در سال ۲۰۱۲ و سپس به عنوان یک مجموعه لایت ناول در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد.

در سال ۲۰۱۷ با الهام از این سری دو مجموعه مانگا اقتباس شده است، که یکی توسط اسکوئر انیکس در ماهنامهٔ بیگ گان‌گان و دیگری توسط شوگاکوکان در ماهنامه ساندی جین اکس منتشر شده است.[۴] یک مجموعه تلویزیونی انیمه توسط استودیوهای توهو انیمیشن و اوال‌ام و به کارگردانی و نویسندگی نوریهیرو ناگانوما با الهام از این سری دستمایه اقتباس قرار گرفت که از اکتبر ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ پخش شده است. فصل دوم آن نیز قرار است در سال ۲۰۲۵ به نمایش در آید.[۵]

داستان

[ویرایش]

داستان مجموعه در کشوری خیالی برگرفته از امپراتوری چین در زمان دودمان تانگ روایت می‌شود، و دربارهٔ مائومائو، دختری جوان است که به عنوان داروساز در منطقه سرخ کار می‌کند، و پس از ربوده شدن به عنوان خدمتکار به کاخ امپراتوری فروخته می‌شود. با این حال، او همچنان شخصیت کنجکاو و عجیبش را حفظ می‌کند و قصد دارد بدون اینکه توجه کسی را به خود جلب کند، تا اتمام سال‌های بندگی‌اش در آنجا کار کند. در یکی از روزها، پس از شنیدن شایعاتی مبنی بر اینکه نوزادان و همخوابه‌های امپراتور به شدت بیمار هستند، شروع به بررسی علت می‌کند. او با استفاده از تجربه خود به عنوان یک داروساز، معمای بیماری آن‌ها را حل می‌کند. اگرچه او قصد دارد ناشناس بماند، اما اقدامات او در نهایت توجه یک خواجهٔ با نفوذ را به خود جلب می‌کند و به زودی متوجه می‌شود که در حال حل معماهای مختلف برای دربار سلطنتی است.

منابع

[ویرایش]
  1. "The Apothecary Diaries". Square Enix Manga & Books (به انگلیسی). اسکوئر انیکس. Archived from the original on April 8, 2023. Retrieved August 1, 2020.
  2. "The Apothecary Diaries". Square Enix Manga & Books (به انگلیسی). اسکوئر انیکس. Archived from the original on April 8, 2023. Retrieved August 1, 2020.
  3. "The Apothecary Diaries". Square Enix Manga & Books (به انگلیسی). اسکوئر انیکس. Archived from the original on April 8, 2023. Retrieved August 1, 2020.
  4. 「冴えカノ 恋メト」描き下ろしイラスト&小説が楽しめる付録がBGに. Comic Natalie (به ژاپنی). Natasha, Inc. May 25, 2017. Archived from the original on January 26, 2021. Retrieved September 13, 2020.
  5. Luster, Joseph (March 23, 2024). "The Apothecary Diaries Season 2 Announced for 2025 Premiere [Updated]". Crunchyroll. Archived from the original on March 23, 2024. Retrieved March 23, 2024.

پیوند به بیرون

[ویرایش]