حمید ملک‌احمدی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
حمید ملک‌احمدی
اطلاعات شخصی
زادگاه اراک
پست دروازه‌بان
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۵۹–۱۳۵۷ استقلال تهران
دوران مربیگری
۱۳۷۴ استقلال تهران (موقت)
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است.

حمید ملک‌احمدی یک بازیکن و مربی فوتبال ایرانی است. وی در دوران بازیگری در پست دروازه‌بان به میدان می‌رفت.[۱]تیمهای تهران جوان و استقلال تهران باشگاهای او بود

دوران حرفه‌ای[ویرایش]

قهرمانی تاج در جام حذفی ۵۷–۱۳۵۶ حمید ملک‌احمدی، ردیف دوم، نفر چهارم از راست

تاج تهران[ویرایش]

ملک‌احمدی در سال ۱۳۵۷ به باشگاه فوتبال تاج پیوست. وی در نخستین فصل حضورش با تاج موفق به کسب عنوان قهرمانی جام حذفی ایران شد. ملک‌احمدی تا ۱۳۵۹ در این تیم بازی کرد.[۲]

مربی‌گری[ویرایش]

ملک‌احمدی سابقه مربی‌گری در استقلال را دارد.[۳]

استقلال تهران[ویرایش]

در سابقه مربی‌گری ملک‌احمدی حضور موقت و یک هفته‌ای به عنوان سرمربی استقلال دیده می‌شود. وی در دومین هفته جام آزادگان ۱۳۷۴ و بعد از استعفای نصرالله عبداللهی به شکل موقت جانشین وی شد. تنهای بازی استقلال تحت مربی‌گری ملک‌احمدی دیدار برابر کشاورز تهران بود که با نتیجه مساوی ۲–۲ خاتمه یافت. بعد از این بازی منصور پورحیدری به عنوان مربی استقلال برگزیده شد.

افتخارات[ویرایش]

باشگاهی[ویرایش]

تاج تهران[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «اختصاصی / استقلال قهرمان جام حذفی در سال 57». پایگاه اطلاع‌رسانی ناصر حجازی هواداران استقلال. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰ اكتبر ۲۰۱۸. دریافت‌شده در 2019-07-02. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  2. استقلال، کانون هواداران باشگاه. «بازیکنان و مربیان سالهای گذشته | کانون هواداران باشگاه استقلال». کانون هواداران باشگاه استقلال. بایگانی‌شده از اصلی در ۲ ژوئیه ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۷-۰۲.
  3. «بعضی می‌خواهند همیشه و به هر قیمتی در استقلال باشند». خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency. ۲۰۱۹-۰۶-۳۰. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۷-۰۲.