ترسا وینچنزو باند

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ترزا "تریسی" باند ( متخلص به دراکو ، سابقاً کونتسا ترزا دی ویچنزو ) یک شخصیت خیالی و دختر اصلی باند در رمان جیمز باند در سال 1963 در خدمت سرویس مخفی ملکه است، جایی که او اولین باند گرل است که با 007 ازدواج می کند. در فیلم 1969,اقتباس شده از رمان، تریسی توسط بازیگر زن دیانا ریگ بازی می شود .

دایانا ریگ در نقش تریسی
تریسی باند
اولین ظهور رمان در خدمت سرویس مخفی ملکه

فیلم : در خدمت سرویس مخفی ملکه

خلق شده توسط ایان فلمینگ
به تصویر کشیده شده توسط دایانا ریگ
نام و نام خانوادگی ترزا دراکو دی ویچنزو
جنسیت مونث
عنوان ترزا، کنتس دی ویچنزو
اشتغال کنتس
همسر جیمز باند (شوهر)

کنت جولیو دی ویچنزو (شوهر سابق)

فرزندان دختر بی نام
بستگان مارک آنژ دراکو (پدر)
طبقه بندی

گفته می‌شود که الهام‌بخش تریسی باند از عشق دوران جنگ ایان فلمینگ با موریل رایت است، که در حین اسکی در کیتسبوهل با او آشنا شد. مرگ ناگهانی رایت در اثر بمباران آپارتمانش در لندن در سال 1944 و اندوه متعاقب فلمینگ در مرگ غیرمنتظره خود تریسی و تأثیر آن بر باند، که در رمان‌ها و اقتباس‌های فیلم بعدی مشهود است، منعکس شده است.

زندگی نامه[ویرایش]

ترزا تنها فرزند مارک-آنژ دراکو، رئیس اتحادیه کورس است. ترزا از اسم "تریسی" استفاده می کند، زیرا احساس می کند اسم "ترزا" برای او مناسب نیست. هنگامی که خود را به باند معرفی کرد، اظهار داشت: "ترزا یک قدیس است ؛ من به عنوان تریسی شناخته می شوم."

مادر تریسی یک فرماندار انگلیسی بود که در سال 1955 درگذشت. سپس پدرش او را به یک مدرسه شبانه روزی در سوئیس فرستاد. تریسی که از یک زندگی خانگی باثبات محروم شد، به "ست سریع بین المللی" پیوست و "رسوایی یکی پس از دیگری" را مرتکب شد. وقتی دراکو کمک هزینه خود را قطع کرد، تریسی از روی کینه توزی مرتکب "حماقت بزرگتری" شد. او با کنت ایتالیایی جولیو دی ویچنزو ازدواج کرد که بخش بزرگی از پول او را قبل از ترک او بدست آورد. دراکو تاوان طلاقش را داد، اما دی ویچنزو در حالی که با یکی از معشوقه‌هایش رانندگی می‌کرد، درگذشت. تریسی فرزند خود را داشت که بعداً بر اثر مننژیت نخاعی درگذشت .

تریسی که از غم فرزندش ناامید است، با قدم زدن به دریا در پرتغال اقدام به خودکشی می کند، اما جیمز باند او را نجات می دهد.

هنگامی که پدرش با باند ملاقات می کند، او از باند درخواست می کند که به رابطه اش با تریسی ادامه بدهد و ادعا می کند که رابطه آنها او را برای بهتر شدن تغییر داده است. باند در ابتدا قبول نمی‌کند، اما وقتی مارک آنژ منابع خود را برای هر چیزی که باند می‌خواهد ارائه می‌کند، نظرش تغییر می‌کند. از زمان وقایع Thunderball و نابودی SPECTRE، باند به دنبال ارنست استاورو بلوفلد بود و در یک مقطع حاضر شد از MI6 بازنشسته شود. با این حال، باند با استفاده از منابع دراکو می‌تواند بلوفلد را تا سوئیس ردیابی کند . در عوض، باند به دیدن تریسی ادامه می دهد و در نهایت عاشق او می شود. در روز عروسی‌شان، بلوفلد و ایرما بونت به ماشین باند و تریسی تیراندازی می کنند و تریسی در این حمله کشته می‌شود.

در این فیلم، تریسی با یک ماشین کانورتیبل مرکوری کوگر XR-7 مدل 1969 قرمز رنگ رانندگی می کند.[۱]

میراث[ویرایش]

در رمان های فلمینگ، باند پس از مرگ تریسی، مردی شکسته است. در فیلم فقط دوبار زندگی میکنید ، او به شدت شروع به نوشیدن الکل کرده است که بر کار او تأثیر گذاشته است. M مجبور است تصدیق کند که باند دیگر برای خدمت مناسب نیست. با این حال، او تصمیم می گیرد آخرین فرصت را به باند بدهد و او را به یک امر دیپلماتیک مرتبط با اطلاعات در ژاپن منصوب می کند . این به نوبه خود منجر به دوئل مرگ با بلوفلد در اوج رمان می شود و باند در نهایت انتقام خود را دریافت می کند اما از ناحیه سر آسیب می بیند که او را دچار فراموشی می کند .

در این فیلم، جیمز باند در حال ردیابی بلوفلد در سکانس تیتراژ پیش از عنوان الماس‌ها همیشه هستند . این فیلم توضیح نمی دهد که چرا و به تریسی اشاره نمی کند. در ابتدا، برنامه ریزی شده بود که سرویس مخفی اعلیحضرت با فرار باند و تریسی از عروسی خود به پایان برسد. صحنه هایی که او در آن فیلمبرداری شد همزمان با این هدف فیلمبرداری شد که سکانس پیش از عنوان الماس ها همیشه هستند . در نتیجه ترک نقش جورج لازنبی ، این صحنه ها به بخشی از سرویس مخفی اعلیحضرت تبدیل شدند .

سنگ قبر همسر جیمز باند ،تریسی،که باند در فیلم فقط برای چشمان تو از آن بازدید می کند.

فیلم‌های بعدی، تا پایان خط زمانی اصلی در سال 2002، به این واقعیت اشاره می‌کنند که باند قبلاً ازدواج کرده بود، اما به‌طور زودگذر:

  • در Live and Let Die ، پس از ورود باند به سن مونیک، دربان هتلی که در آن اقامت دارد به او اطلاع می‌دهد که «خانم باند» از قبل آنجاست. او ابتدا مبهوت می شود، اما با آن همراه می شود و وقتی با زن مورد نظر، مامور سیا، رزی کارور ملاقات می کند، چندین بار به شوخی او را خانم باند خطاب می کند.
  • در جاسوسی که مرا دوست داشت ، وقتی باند با آنیا آماسووا در بار کلاب مجابا در قاهره ملاقات می کند ، زندگی حرفه ای و شخصی خود را برای او خلاصه می کند. وقتی او می‌گوید: "... بسیاری از دوستان خانم، اما فقط یک بار ازدواج کردند. همسرش کشته شد -"، باند او را کوتاه می‌کند و می‌گوید: "بسیار خوب، تو حرفت را زدی". آنیا اظهار می کند که او حساس است. باند پاسخ می دهد: "در مورد برخی چیزها، بله
    • در «فقط برای چشمان تو» ، در سکانس پیش از عنوان ، باند قبل از سوار شدن به هلیکوپتر ، گل‌هایی را بر سر قبر تریسی در حیاط کلیسای کلیسای سنت گیلز، استوک پوگ می‌گذارد . روی سنگ قبر نوشته شده است: "TERESA BOND، 1943-1969، همسر محبوب جیمز باند / ما تمام وقت را در جهان داریم" - با اشاره به کلمات پایانی در سرویس مخفی اعلیحضرت ، که به آهنگ تم آن فیلم تبدیل شد . این سنگ قبر نشان می‌دهد که تریسی در سال 1969 درگذشت، همان سالی که سرویس مخفی «On Her Majesty's Secret Service» منتشر شد.
    • در مجوز کشتن ، پس از عروسی فلیکس لایتر ، دلا همسر جدید فلیکس بند خود را به سمت باند پرتاب می کند و او را اذیت می کند، "کسی که این را می گیرد، نفر بعدی است که..." باند به طرز مشهودی دردمند به نظر می رسد. وقتی دلا در مورد آن از فلیکس می پرسد، فلیکس اشاره کوتاه و غم انگیزی به باند می کند که زمانی ازدواج کرده بود، "اما این مدت ها پیش بود."
    • در GoldenEye ، الک ترولیان به باند می گوید: «ممکن است از شما بپرسم که آیا تمام آن مارتینی های ودکا فریاد تمام مردانی را که کشته اید خاموش می کند... یا اینکه در آغوش همه آن زنانی که مایلند برای همه بخشش پیدا کنید. مرده هایی که نتوانستی از آنها محافظت کنی."
    • در کتاب «دنیا کافی نیست »، الکترا کینگ از باند می پرسد که آیا «تا به حال یکی از عزیزانش را از دست داده است». باند مکث می کند و سوال را کنار می گذارد.

وسایل فیلم[ویرایش]

لباس عروس تریسی به همراه مجموعه ای از وسایل جیمز باند اکنون در هتل آدمیرال میلان نگهداری می شود.

منابع[ویرایش]

  1. "On Her Majesty's Secret Service (film)". Wikipedia (به انگلیسی). 2024-03-07.