بیگانه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از بیگانه‌ها (فیلم))
بیگانه‌ها
پوستر فیلم
کارگردانجیمز کامرون
تهیه‌کنندهگیل آن هارد
دیوید گیلر
والتر هیل
نویسندهجیمز کامرون
بازیگرانسیگورنی ویور
بیل پاکستون
مایکل بین
لانس هنریکسن
پل رایزر
موسیقیجیمز هورنر
فیلم‌بردارایدرین بیدل
تدوین‌گرری لاوجوی
توزیع‌کنندهفاکس قرن بیستم
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۸ ژوئیه ۱۹۸۶ (۱۹۸۶-۰۷-۱۸) (ایالات متحده امریکا)
مدت زمان
138 دقیقه
کشور ایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۷–۱۸ میلیون دلار
فروش گیشه131،390 میلیون دلار

بیگانه‌ها (به انگلیسی: Aliens) عنوان فیلمی علمی–تخیلی اکشن ترسناک به نویسندگی و کارگردانی جیمز کامرون و محصول سال ۱۹۸۶ است. این فیلم دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های بیگانه به‌شمار می‌رود و همچنین اولین دنبالهٔ فیلم موفق بیگانه (به کارگردانیِ ریدلی اسکات) محسوب می‌شود. از بازیگران این فیلم می‌توان به سیگورنی ویور در نقش الن ریپلی، بیل پاکستون، مایکل بین، لانس هنریکسن، پل رایزر و ویلیام هوپ اشاره کرد. بیگانه‌ها، همچون بیگانه، در ژانر خود از برترین فیلم‌ها به‌حساب می‌آید.

فیلم بیگانه‌ها نامزد جایزه اسکار در هفت رشتهٔ مختلف شد و در این میان توانست جایزهٔ بهترین جلوه‌های تصویری و بهترین تدوین صدا را از آن خود کند.

خلاصه داستان[ویرایش]

۵۷ سال از زمانی که «اِلن ریپلی» برای اولین بار با موجودات بیگانه روبرو شده می گذرد و سفینهٔ نجات حامل وی، او را در حالت خلسه (خواب مصنوعی) در خود نگاه می‌داشت و به‌صورت سرگردان در فضا چرخان است. بر روی کرهٔ زمین هیچ‌کس داستان وی در مورد وجود آدم فضایی در سیارهٔ LV-426 را باور نمی‌کند. اداره‌ای که با نام «کمپانی» شناخته می‌شود، گروهی را مأمور می‌کند تا به LV-426 بروند و صحت این مطالب را بررسی کنند. پس از مدتی تمامی ارتباطات با گروه فرستاده‌شده قطع می‌شود و «کمپانی»، اِلن ریپلی و گروهی از سربازان بسیار حرفه‌ای را برای بررسی و نجات گروه قبلی به LV-426 می‌فرستد….

بازیگران[ویرایش]

دنباله[ویرایش]

بیگانه ۳ به عنوان دنباله این فیلم در سال ۱۹۹۲ منتشر شد.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]