بیستارز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بیستارز
ビースターズ
(‏Bīsutāzu‏)
ژانر
مانگا
نویسندهپارو ایتاگاکی
ناشرآکیتا شوتن
دستهشونن
انتشار درهفته‌نامه شونن چمپین
پخش اصلی۸ سپتامبر ۲۰۱۶ – ۸ اکتبر ۲۰۲۰
شمار کتاب‌ها۲۲ جلد
مجموعه تلویزیونی
کارگردانشینیچی ماتسومی
نویسندهنانامی هیگوچی
آهنگ‌سازساتورو کوساکی
استودیوآرنج
صاحب امتیازنت‌فلیکس
شبکهفوجی تلویژن، +اولترا، تی‌ان‌سی، کی‌تی‌وی، تی‌اچ‌کی
پخش اصلی۸ اکتبر ۲۰۱۹ – ۲۶ دسامبر ۲۰۱۹
قسمت‌ها۲۴
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

بیستارز (ژاپنی: ビースターズ هپبورن: Bīsutāzu؟) یک مجموعه مانگا ژاپنی است که توسط پارو ایتاگاکی نوشته و مصورسازی شده‌است. ایتاگاکی در ۸ سپتامبر ۲۰۱۶، مجموعه مانگا را در مجلهٔ شونن هفته‌نامه شونن چمپین از انتشارات آکیتا شوتن منتشر کرد و تا ۸ اکتبر ۲۰۲۰ ادامه داشت. این سری تا کنون برنده چندین جایزه شامل جایزه سالانه مانگا تائیشو شده‌است. یک مجموعه تلویزیونی انیمه ۱۲ قسمتی نیز بر پایه نسخه مانگا و به کارگردانی شینیچی ماتسومی توسط استودیو آرنج دستمایه اقتباس قرار گرفت که از ۸ اکتبر تا ۲۸ دسامبر ۲۰۱۹ پخش شد. خبر ساخت فصل دوم مجموعه انیمه نیز در پایان فصل اول آشکار شد، و در نهایت از ژانویه ۲۰۲۱ پخش شد.

عنوان مجموعه برگرفته از رتبهٔ دنیای خیالی بیستارز یا «Be a Stars» (به معنی یک ستاره باش) است، که به فردی با استعداد، فداکار و مشهور اعطا می‌شود.

داستان[ویرایش]

داستان مجموعه در دنیای مدرن، متمدن، و حیواناتی انسان‌نما با طبقه‌بندی فرهنگی بین گوشت‌خوار و گیاه‌خوار اتفاق می‌افتد. لگوشی شخصیت اصلی داستان یک گرگ خاکستری، دانش‌آموزی خجالتی و ساکت در فرهنگستان چریتون است که در خوابگاه با چندین دانشجوی گوشت‌خوار دیگر از جمله دوست خوش‌مشربش جک زندگی می‌کند، که یک لابرادور رتریور است. به عنوان یکی از اعضای باشگاه درام، لگوشی وظیفه کار در پشت صحنه و پشتیبانی از هنرپیشگان باشگاه را به رهبری یک گوزن قرمز ستاره به نام لوئیس بر عهده دارد.

ناگهان یک آلپاکا به نام تم، هنگام شب به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیده و خورده شد، و همین مسئله باعث ایجاد موجی از اضطراب و بی‌اعتمادی بین دانش‌آموزان گوشت‌خوار و گیاه‌خوار گردید. در این بین، لگوشی برخوردی سرنوشت‌ساز با هارو، یک خرگوش دورف کوچک داشت و احساسات پیچیده‌ای در مقابلش پیدا کرد.

منابع[ویرایش]

  1. "ANIME NEWS: Second season of 'Beastars' animal anime gets the go-ahead". Anime Anime Japan via The Asahi Shimbun. March 1, 2020. Archived from the original on June 6, 2020. Retrieved June 6, 2020. It is an ensemble coming-of-age story set in a world where carnivorous and herbivorous animals coexist.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ "The Official Website for Beastars". Viz Media. Archived from the original on April 19, 2019. Retrieved March 28, 2020.

پیوند به بیرون[ویرایش]