برای دختران رنگی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
برای دختران رنگی
پوستر انتشار تئاتر
کارگردانتایلر پری
تهیه‌کنندهتایلر پری
فیلمنامه‌نویستایلر پری
بر پایهبرای دختران رنگی که به خودکشی فکر کرده‌اند / وقتی رنگین‌کمان انوف است
اثر نتوزاک شانگ
بازیگران
موسیقیآرون زیگمن
فیلم‌بردارالکساندر گروزینسکی
تدوین‌گرمیسی هوی
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهلاینزگیت
تاریخ‌های انتشار
  • ۵ نوامبر ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-11-۰۵)
مدت زمان
۱۳۳ دقیقه[۱]
کشورایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۲۱ میلیون دلار آمریکا[۲]
فروش گیشه۳۷ میلیون دلار[۳]

برای دختران رنگی (انگلیسی: For Colored Girls) یک فیلم درام محصول سال ۲۰۱۰ میلادی است. این فیلم توسط تایلر پری تهیه و کارگردانی شده و بازیگرانی همچون جنت جکسون، ووپی گلدبرگ، فیلیسیا رشاد، تندی نیوتون، لرتا دیواین، آنیکا نونی رز، تسا تامپسون، کیمبرلی الیز، کری واشینگتن، میسی گری به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم، زندگی به هم پیوسته ده زن سیاه‌پوست را به تصویر می‌کشد که زندگی و مبارزات آن‌ها را به‌عنوان زنان رنگین‌پوست بررسی می‌کند.[۴][۵] این اولین فیلمی است که توسط استریت فیلمز ۳۴ تولید شده است، اثری از استودیو تایلر پری است. همچنین این اولین فیلم درجه R به کارگردانی پری است. با بودجه ۲۱ میلیون دلاری، برای دختران رنگی در ۵ نوامبر ۲۰۱۰ اکران شد و در آخر هفته افتتاحیه ۲۰.۱ میلیون دلار فروش داشت. بازیگران اصلی فیلم متشکل از ده زن رنگین‌پوست است که هفت نفر از آن‌ها بر اساس هفت شخصیت نمایشنامه هستند که فقط با رنگ شناخته می‌شوند (مانند «بانوی قرمزپوش»، «بانوی قهوه‌ای پوش» و «بانوی زردپوش»). مانند منبع اصلی، هر شخصیت با درگیری شخصی متفاوتی مانند عشق، رها شدن، تجاوز جنسی، خیانت و سقط جنین سروکار دارند.

بازیگران[ویرایش]

موسیقی متن[ویرایش]

برای دختران رنگی: موسیقی از و الهام گرفته از موسیقی متن فیلم اصلی در ۲ نوامبر ۲۰۱۰ منتشر شد. این موسیقی شامل موسیقی از بازیگران و همچنین لیونا لوئیس و نینا سیمون است.

پخش[ویرایش]

این فیلم در ابتدا برای اکران در سال ۲۰۱۰ برنامه‌ریزی شده بود، اما بعداً تا ۱۴ ژانویه ۲۰۱۱ به تعویق افتاد. با این حال، استودیو تصمیم گرفت تاریخ انتشار را به ۵ نوامبر ۲۰۱۰ منتقل کند. تایلر پری اظهار داشت که این یک فیلم جدی بود که واقعاً خود را به دوره پاییز می‌رساند.[۶] برای دختران رنگی با فروش ۲۰.۱ میلیون دلاری در هفته اول خود، برای اولین‌بار در باکس آفیس در رتبه سوم قرار گرفت، پس از ابر ذهن (۴۷.۷ میلیون دلار) و موعد مقرر (۳۳.۵ میلیون دلار).[۷]

منابع[ویرایش]

  1. "FOR COLORED GIRLS (15)". هیئت رده‌بندی سنی فیلم‌های بریتانیا. October 27, 2010. Retrieved February 14, 2015.
  2. Fritz, Ben (November 4, 2010). "Movie projector: Hollywood looking for huge weekend as 'Megamind,' 'Due Date' and 'Colored Girls' open [updated]". لس آنجلس تایمز. Retrieved November 5, 2010. That should make it another successful Perry film for independent studio Lionsgate, which spent $21 million on production.
  3. For Colored Girls (2010) – Box Office Mojo, Box Office Mojo, retrieved 2019-10-25
  4. David Noh (2010-11-04), "Film Review: For Colored Girls", Film Journal International, retrieved 2010-11-08
  5. «Is 'For Colored Girls' a double-edged sword for Tyler Perry?». Los Angeles Times (به انگلیسی). ۲۰۱۰-۱۱-۰۳. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۲-۲۳.
  6. Tyler Perry's 'For Colored Girls' to open Nov. 5[پیوند مرده] IMDb
  7. John Young (2010-11-07), Box Office: "Megamind" dominates weekend with $47.7 million, CNN, retrieved 2010-11-08

پیوند به بیرون[ویرایش]