برال استارز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
براول استارز
پرونده:Brawlstars.jpg
توسعه‌دهنده(ها)سوپرسل
ناشر(ها)سوپرسل
کارگردان(ـان)فرانک کینبرگ
سکو(ها)آی‌اواس
اندروید
تاریخ(های) انتشار15 ژوئن 2017(بتا) ۱۲ دسامبر ۲۰۱۸(جهانی)
ژانر(ها)بازی اکشن
میدان جنگ چند نفره آنلاین
بازی تیراندازی
بازی برخط چندنفره گسترده
حالت(ها)بازی ویدئویی تک‌نفره
بازی ویدئویی چندنفره ویرایش این در ویکی‌داده
لوگوی براول استارز ( جدال کواکب )

براول استارز یا جدال ستارگان (به انگلیسی: Brawl Stars)، یک بازی چندنفره آنلاین بر بستر بتل رویال که برای اندروید و آی او اس منتشر شده است که توسط شرکت سوپرسل انتشار یافته است.

مودهای بازی[ویرایش]

در این بازی ۱۵ مود وجود دارد. ۷ مود اصلی که در افزایش و کاهش جام بازیکن تأثیر دارد؛ ۳ مود ویژه که تنها برای جمع کردن XP ماموریت در مسیر براول‌پس هستند.

و همچنین ۵ مود موقت وجود دارند که در زمان‌های مختلف برای مدتی محدود به بازی می‌آیند و پس از اتمام این مدت از بازی می‌‌روند و مانند مودهای اصلی در افزایش یا کاهش جام تأثیر دارند. 

مودهای اصلی:

1- SHOWDOWN/شوداون: این مود دو نوع مختلف دارد. Solo و Duo. در Solo Showdown هر بازیکن برای خودش نبرد می‌کند. ۱۰ نفر در این نوع از این مود با هم به رقابت می‌پردازند و باید الکسیرهای سبز رنگ داخل جعبه‌هایی با ۶۰۰۰ جان را جمع‌آوری کنند تا به قدرت ضربه و سلامتی خود بیفزایند. همزمان با جمع‌آوری الکسیرهای سبز رنگ باید به رقابت با یکدیگر بپردازند و همدیگر را از بین ببرند. همزمان با نبرد بازیکنان دودهای سمّی سبز رنگی از همه جا لحظه به لحظه به مرکز زمین نزدیک می‌شوند. هر بازیکن به ازای هر ثانیه‌ای که درون این دودهای سمّی بماند، ۱۰۰۰ عدد از میزان سلامتی خود را از دست میدهد.آخرین نفری که زنده می‌ماند به عنوان نفر اول بازی شناخته می‌شود. Dou Showdown نیز مانند Solo است اما با این تفاوت که به‌جای ۱۰ نفر، ۵ تیم ۲ نفره به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و هر تیمی که در آخر زنده بماند برندهٔ بازی است. در صورت کشته شدن یکی از اعضای هر تیم، عضو زنده باید ۱۵ ثانیه صبر کند تا هم تیمی اش به بازی برگردد،بسته به میزان جام های جمع آوری شده با براولری که با آن بازی انجام میشود و رتبه(نفر ۱۰ام تا اول در Solo Showdown و تیم ۵ام تا اول در Duo Showdown) به بازیکن جام، اضافه و یا از آن کسر می‌شود.

2- GEM GRAB/ جم گرب: در این مود دو تیم ۳ نفره به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. دو تیم باید الماس‌های بنفش رنگ را که از چالهٔ وسط زمین استخراج می‌شوند را جمع‌آوری کنند تا مجموع الماس‌های جمع شدهٔ هر تیم به ۱۰ یا بیشتر برسد. پس از جمع‌آوری ۱۰ الماس باید به مدت ۱۵ ثانیه از الماس‌ها حفاظت کرد و سپس برندهٔ بازی مشخص می‌شود. اگر هر دو تیم به ۱۰ الماس برسند تیم‌ها باید دوباره برای جمع‌آوری الماس تلاش کنند و هر تیمی که بیشتر الماس جمع کند برندهٔ بازی می‌شود.

3- BRAWL BALL / براول بال: در این مود، دو تیم ۳ نفره به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در ابتدای بازی یک توپ وسط میدان قرار دارد. بازیکنان هردو تیم باید ضمن جنگیدن با یکدیگر توپ را درون دروازهٔ تیم حریف قرار بدهند. هر تیمی که سریعتر دو گل بزند برندهٔ مسابقه است. درصورت اتمام زمان ۲ دقیقه ای بازی، تیمی که بیشتر گل زده برندهٔ مسابقه اعلام می‌شود. درصورتی که زمان بازی به پایان برسد و دو تیم مساوی باشند، یک دقیقه وقت اضافه محاسبه خواهند شد. با شروع وقت اضافه، تمامی موانع بازی (جعبه‌ها و چمن‌ها و…) از بین می‌روند و هر تیمی که در این یک دقیقه اولین گل را بزند برندهٔ مسابقه است. درصورت تساوی دوباره بین دوتیم، بازی مساوی تمام می‌شود.

4- BOUNTY /بونتی: در این مود دو تیم ۳ نفره به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در ابتدای بازی یک ستاره آبی در وسط زمین قرار دارد و بازیکنان باید آن را بگیرند. هر بازیکنی که دارندهٔ ستارهٔ آبی را بکشد، این ستاره برای او می‌شود. بازیکنان هر تیم باید بازیکنان تیم حریف را بکشند تا ستاره کسب کنند. هر بازیکنی که ستارهٔ بیشتری کسب کند، هنگام کشته شدن، ستارهٔ بیشتری به تیم حریف واگذار می‌کند. در پایان زمان بازی، هر تیمی ستارهٔ بیشتری کسب کرده باشد برندهٔ مسابقه است و در صورتی که تعداد ستاره‌های کسب شده توسط دو تیم مساوی باشد، هر تیمی که ستارهٔ آبی را در اختیار داشته باشد، برنده خواهد بود.

5- HEIST /هایست: در این مود دو تیم ۳ نفره به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. هر تیم یک گاو‌صندوق با سلامتیِ ۴۵۰۰۰ دارد. تیم‌ها باید ضمن جنگیدن با یکدیگر گاو‌صندوق تیم حریف را از بین ببرند. تیمی که زودتر گاوصندوق حریف را از بین ببرد، برندهٔ مسابقه است. در صورت اتمام زمان بازی، تیمی که خسارت بیشتری به گاوصندوق حریف وارد کرده‌است برندهٔ بازی است و در صورت این که هر دو تیم به یک اندازه به گاوصندوق حریف آسیب وارد کرده باشند، بازی مساوی تمام می‌شود.

6- Hot Zone/هات زون: در این مود دو تیم سه نفره با هم به رقابت می‌پردازند. در این مود یک،دو یا سه دایره در زمین قرار دارد. دو تیم باید درون دایره‌ها بایستند تا به نفع تیم خود امتیاز جمع کند درصورتی که از یک تیم بازیکنی درون دایره ایستاده باشد، لحظه به لحظه درصد امتیاز آن تیم بالا می‌رود. در صورتی که یک نفر از هر دو تیم درون یک دایره ایستاده باشند درصد امتیاز هر دو تیم بالا می‌رود. تیم برنده در نهایت تیمی است که درصد امتیاز خود را زودتر به ۱۰۰٪ برساند.میزان امتیاز بر حَسْب درصد در گوشهٔ بالای صفحه نمایان می‌شود. در برخی از مپ‌های این مود، دو یا سه دایر وجود دارد.

7-KNOCKOUT/ناک اوت: در این مود دو تیم سه نفره به رقابت می‌پردازند. این مود ۳ راند دارد. هر تیم باید سعی کند تمامی افراد تیم حریف را از بین ببرد تا یک راند پایان یابد، بازی بعد از ۲ بار بردِ متوالیِ یک تیم پایان میابد و تیم برنده مشخص میشود اما اگر یک تیم در راند اول برنده شود و در راند بعدی تیم مقابل برنده شود بازی به راند سوم کشیده میشود و هر تیمی که در راند سوم برنده شد(یعنی همه افراد تیم حریف را از بین برد) برندهٔ نهایی بازی است.

مود های موقتی:

1-BASKETBRAWL/بسکت براول:در این مود، دو تیم ۳ نفره به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در ابتدای بازی یک توپ وسط میدان قرار دارد. بازیکنان هردو تیم باید ضمن جنگیدن با یکدیگر توپ را درون سبد تیم حریف قرار بدهند. هر تیمی که سریعتر اختلاف را به بالای 5 امتیاز برساند(سقف تعداد گل ها 10 امتیاز است) برندهٔ مسابقه است. هر پرتاب درون سبد از درون محوطه مشخص شده سبد 2 امتیاز و از بیرون آن 3 امتیاز دارد. درصورت اتمام زمان ۲ دقیقه ای بازی، تیمی که بیشتر امتیاز گرفته برندهٔ مسابقه اعلام می‌شود. درصورتی که زمان بازی به پایان برسد و دو تیم مساوی باشند، یک دقیقه وقت اضافه محاسبه خواهند شد. با شروع وقت اضافه، تمامی موانع بازی (جعبه‌ها و چمن‌ها و…) از بین می‌روند و هر تیمی که در این یک دقیقه اولین امتیاز را بگیرد برندهٔ مسابقه است. درصورت تساوی دوباره بین دوتیم، بازی مساوی تمام می‌شود.

2-DUELS/دوئل: در این مود دو بازیکن بصورت تک به تک باهم به رقابت می پردازند. هر بازیکن برای خود سه براولر انتخاب می کند که اگر هر کدام شکست بخورد،براولر بعدی برای او انتخاب می شود (مثل بازی های مبارزه ای). در آخر هر کسی که هر سه براولر حریف را شکست دهد ، برنده خواهد شد . اگر دوئل طولانی شود ، مانند مود های شوداون و ناک اوت، گاز های سمی کم کم زمین را در بر میگیرند تا اینکه یک بازیکن شکست بخورد.

3-WIPEOUT/وایپ اوت: در این مود دو تیم سه نفره به رقابت می‌پردازند، هر تیم باید در مجموع 10 بار افرادِ تیم حریف را از بین ببرد تا برنده شود، مدت زمان این مود ۳ دقیقه است، در صورتی که زمان بازی به پایان برسد تیمی که امتیاز بیشتری دارد( یعنی تعداد دفعات بیشتری افراد تیم حریف از بین برده است(اما کمتر از 10 دفعه)) برنده است و اگر امتیاز هر دو تیم برابر باشد بازی مساوی تمام میشود.

4-BOT DROP/بات دراپ:در این مود دو تیم سه نفره با هم به رقابت می پردازند. در طول بازی ربات هایی از آسمان به زمین میافتد(اگر روی بازیکن بیفتد از سلامتی او کم می شود)که به بازیکنی که به آن ضربه وارد کند حمله ور میشود. با کشتن هر ربات یک پیچ به زمین میافتد. هر تیمی که زود تر به 12 پیچ برسد برنده است. آخرین ربات یک ربات بزرگ تر است که به جای یک پیچ، سه پیچ می اندازد. در صورت تساوی پیچ های دو تیم، بازی مساوی تمام می شود.

5- HUNTERS /هانترز: در این مود ۱۰نفر در یک مپ بزرگ به مسابقه میپردازن. هدف بازی کشتن۶ نفر است، با هربار مردن براساس تعداد کشته هایتان در مکان جدیدی زنده میشوید. اولین نفری که بتواند ۶نفر را بکشد برنده بازی میشود و بقیه افراد براساس تعداد کشته هاشون رتبه بندی میشوند. نفر اول مسابقه با بیشترین تعداد کشته تمام مدت با یک فلش علامت داده میشود.

مودهای ویژه:

در این مود‌ها به بازیکن‌ جام اضافه و یا از آن کسر نمیشود.

1- Robo Rumble/روبو رامبل: در این مود یک تیم سه نفره باید در مدت زمان ۲ دقیقه از یک گاوصندوق در برابر ربات‌ها حفاظت کنند. ربات‌های کوچک پشت سر هم به گاوصندوق حمله می‌کنند و هر از گاهی یک ربات بزرگ نیز به گاو‌صندوق حمله می‌کند. در صورتی که تیم سه نفره بتواند مانع نابود شدن گاوصندوق شود برنده می‌شود. این مود از سطح Normal شروع می‌شود و با Insane XVI تمام می‌شود. در سطح‌های بالاتر ربات بزرگ عصبانی تر می‌شود و نابود کردن سخت‌‌تر می‌شود.

2- Big Game/بیگ گیم: در این مود یک تیم پنج نفره به رقابت با یک براولر بزرگ با سلامتی زیاد و قدرت ضربه بیشتر می‌پردازند. این مود ۲ دقیقه زمان دارد و در صورتی که تیم ۵ نفره بتواند براولر بزرگ را نابود کند برنده می‌شود و در صورتی که پس از پایان ۲ دقیقه نتوانند از پس او بر بیایند، براولر بزرگ برنده می‌شود.

3- Boss Fight/باس فایت: در این مود یک تیم سه نفره به مبارزه با یک ربات بزرگ می‌پردازند. این ربات در طول بازی لیزر شلیک می‌کند، با شتاب به سمت براولرها حمله می‌کند و موشک‌های آتشین پرتاب می‌کند. هر از گاهی ربات‌های کوچکی به سمت بازیکنان حمله می‌کنند. در صورتی که تیم سه نفره بتواند ربات بزرگ را نابود کند برنده می‌شود و در صورتی که ربات بزرگ هر سه نفر را نابود کند، این تیم بازنده می‌شود. در صورتی که یکی از اعضای تیم کشته شود و هنگامی که حداقل یکی از هم تیمی‌هایش زنده باشد، پس از ۲۰ ثانیه به زمین بر می‌گردد. این مود از سطح Normal شروع می‌شود و با Insane XVI تمام می‌شود. در سطح‌های بالاتر ربات بزرگ عصبانی تر می‌شود و نابود کردن آن در هر مرحله سخت‌تر می‌شود.

*مود های حذف شده:

1-VOLLEYBRAWL/ والی براول

2-LONE STAR / لون استار

3-PAY LOAD /پیلود

4-SUPER CITY RAMPAGE/سوپرسیتی رمپیچ

5-TROPHY THIEF/ دزدی جام

6-HOLD THE TROPHY/نگه داشتن جام

7-POWER PLAY/ پاورپلی

شخصیت‌ها (براولرها)[ویرایش]

در این بازی به کاراکترهای مبارز، براولر (به انگلیسی: Brawler) گفته می‌شود. در حال حاضر ۷۸ براولر در این بازی وجود دارد و ممکن است با شروع هر فصل از بازی به تعداد براولرها اضافه شده و شخصیت‌های جدید همراه با قابلیت‌های متفاوت به بازی اضافه شوند. از بروزرسانی دسامبر ۲۰۲۳، سطح رنگارنگ یا کروماتیک از بازی حذف شده و براولرهای این سطح بین کمیابی‌های حماسی، اسطوره‌ای و افسانه‌ای تقسیم شدند.

انواع براولرها[ویرایش]

نوع براولر تاریخ رونمایی تعداد توضیحات
براولر آغازین
(Starting Brawler)
۲۰۱۷ ۱ شامل یک براولر به اسم شِلی است که از ابتدای بازی به عنوان براولر نخست شما حساب می‌شود.
کمیاب یا رِیر
(Rare)
۲۰۱۷ ۸ این براولرها را می‌توانید به راحتی از استار رود(به انگلیسی: Starr Road) دریافت کنید.
فوق کمیاب یا سوپر رِیر
(Super rare)
۲۰۱۷ ۱۰ این براولرها کمی سخت‌تر از براولرهای کمیاب از استاررود به دست می‌آیند.
حماسی یا اِپیک
(Epic)
۲۰۱۷ ۲۵ دریافت این براولرها از استاررود کمی سخت و دشوار است.
اسطوره‌ای یا متیک
(Mythic)
۲۰۱۷ ۲۴ دریافت این براولرها از استاررود بازی کمی سخت تر از براولر های حماسی است.
افسانه‌ای یا لِجِندِری
(Legendary)
۲۰۱۷ ۱۰ دریافت این براولرها از استاررود فوق‌العاده سخت است و زمان زیادی طول می کشد.

براولرهای بازی عبارتند از:

براولر آغازین(Starting Brawler)[ویرایش]

۱. شِلی (Shelly): براولر آغازین

کمیاب (Rare)[ویرایش]

  1. بارلی (Barley)
  2. پوکو (Poco)
  3. اِل پریمو (El Primo)
  4. نیتا (Nita)
  5. کلت (Colt)
  6. بول (Bull)
  7. براک (Brock)
  8. رُزا (Rosa)


فوق کمیاب (Super Rare)[ویرایش]

  1. ریکو (Rico)
  2. جسی (Jessie)
  3. داینامایک (Dynamike)
  4. پِنی (Penny)
  5. داریل (Darryl)
  6. کارل (Carl)
  7. تیک (Tick)
  8. ایت-بیت (8Bit)
  9. جَکی (Jacky)
  10. گاس (Gus)


حماسی (Epic)[ویرایش]

  1. بو (Bo)
  2. پایپِر (Piper)
  3. پَم (Pam)
  4. فرانک (Frank)
  5. بی‌بی (Bibi)
  6. امز (Emz)
  7. بی (Bea)
  8. گِیل (Gale)
  9. نانی (Nani)
  10. کولِت (Colette)
  11. اِدگار (Edgar)
  12. استو (Stu)
  13. بِل (Belle)
  14. گریف (Griff)
  15. اَش (Ash)
  16. لولا (Lola)
  17. گرام (Grom)
  18. بانی (Bonnie)
  19. سَم (Sam)
  20. مندی (Mandy)
  21. میزی (Maisie)
  22. هنک (Hank)
  23. پرل (Pearl)
  24. لری و لاری (Larry and Lawrie)
  25. انجلو (Angelo)


اسطوره‌ای (Mythic)[ویرایش]

  1. مورتیس (Mortis)
  2. تارا (Tara)
  3. جین (Gene)
  4. مَکس (Max)
  5. مِستر پی (Mr. P)
  6. اسپرَوت (Sprout)
  7. لو (Lou)
  8. بایرِن (Byron)
  9. رافس (Ruffs)
  10. اسکوییک (Squeak)
  11. باز (Buzz)
  12. فَنگ (Fang)
  13. ایو (Eve)
  14. ژانت یا جنت (Janet)
  15. اوتیس (Otis)
  16. باستِر (Buster)
  17. گری (Gray)
  18. آر-تی (R-T)
  19. ویلو (Willow)
  20. داگ (Doug)
  21. چاک (Chuck)
  22. چارلی (Charlie)
  23. میکو (Mico)
  24. ملودی(Melodie)


افسانه‌ای (Legendary)[ویرایش]

  1. اسپایک (Spike)
  2. کرو (Crow)
  3. لئون (Leon)
  4. سَندی (Sandy)
  5. اَمبر (Amber)
  6. مگ (Meg)
  7. چستر (Chester)
  8. سِرج (Surge)
  9. کوردیلیوس (Cordelius)
  10. کیت (Kit)

منابع[ویرایش]

ایران براول «براول استارز».[پیوند مرده]

  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Brawl stars». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۷.
        • https://play.google.com/store/apps/details?id=com.supercell.brawlstars