کلش رویال

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کلش رویال
توسعه‌دهنده(ها)سوپرسل
ناشر(ها)سوپرسل
سکو(ها)آی‌اواس، اندروید
تاریخ(های) انتشار
  • ۲ مارس ۲۰۱۶
ژانر(ها)استراتژی هم‌زمان
حالت(ها)چندنفره

کلش رویال (به انگلیسی: Clash Royale) یک بازی ویدئویی در سبک استراتژیک است که توسط سوپرسل در تاریخ ۲ مارس ۲۰۱۶ در دو پلتفرم اندروید و آی او اس منتشر شده‌است.

خلاصه بازی[ویرایش]

بازی کلش رویال یک بازی جنگ تن به تن است که در یک میدان نبرد (arena) دو نفر باید با استراتژی و کارت‌های قدرتمند خود شروع به رقابت کنند و هر کسی استراتژی برتر را استفاده کنند آن هم در میدان جنگ پیروز می‌شود.

هر شخص باید برای نبرد ۸ کارت انتخاب کند. در واقع هر کارت یک نیرو به زمین می‌فرستد و هر نیرو یک ویژگی و یک قدرت ضربه و یک مقدار جان مشخص دارد. زمین بازی متشکل شده از دو قسمت که هر قسمت مربوط به یک نفر است و هر نفر ۲ برج شاهدخت و ۱ برج پادشاه دارد. ازبین بردن برج پادشاه ۳ تاج به شما خواهد داد و از بین بردن هر یک از برج‌های شاهدخت ۱ تاج. هر شخصی که در پایان بازی تعداد بیشتری تاج از ۳ تاج داشته باشد پیروز است اگر هم تعداد تاج برابر باشد بازی وارد وقت اضافه می‌شود، اگر باز هم مساوی باشند تساوی شکن کار خود را شروع می‌کند یعنی برجی که جان کمتری داشته باشد بازنده است

بازیکن با هر برد یک صندوق بدست می‌آورد و از درون جعبه‌ها کارت‌های مختلف بیرون می‌آید. هرچه تعداد کارت‌های یک نیرو بیشتر شود شما می‌توانید آن نیرو را ارتقاء دهید. در به‌روزرسانی جدید حداکثر ارتقاء تا سطح ۱۴ است. نوع صندوق‌ها باهم متفاوت است و صندوق‌ها بر اساس آرنا و لجند متفاوت است.

درون صندق ها الماس وجود دارد با الماس میتوان صندوق ها را زود تر باز کرد،شکلک های مختلف از بازی خرید کرد،با کمک الماس میتوان در چالش های مختلف شرکت کرد و اگر در جالشی 3 جان شما تمام بشود با الماس3 جان اضافه میتوان گرفت.

در ایران[ویرایش]

شرکت سوپرسل در بیانه ای رسمی در وب‌سایت سوپرسل به زبان فارسی نوشت که به زودی با ارائه یک بروزرسانی دیگر بازی کلش رویال برای کاربران ایرانی دردسترس نخواهد بود[۱]

«تصمیم سختی را گرفته‌ایم مبنی بر اینکه قرارداد خود را با «کافه بازار» تمدید نکنیم، که در نتیجه آن بازیکنان ایرانی دیگر قادر به انجام دادن بازی‌های ما نخواهند بود. بازیکنان پس از ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ قادر به انجام خریدهای درون‌برنامه‌ای نخواهند بود و بازی‌ها پس از به‌روزرسانی بعدی که همین امسال عرضه می‌شود کاملاً از در دسترس خارج می‌شوند.

بازیکنان ما، در هر کجا که هستند، از همه چیز برایمان مهم‌ترند، و واقعاً متأسفیم که نتوانستیم در حال حاضر راهی را برای ادامه ارائه کلش آف کلنز و کلش رویال به بازیکنانمان در ایران پیدا کنیم.

ما این در را برای همیشه نمی‌بندیم؛ ما به نظارت بر وضعیت و همکاری با «کافه بازار» ادامه می‌دهیم تا در صورت امکان راهی برای بازگشت پیدا کنیم.»[۱][۲]

اما همچنان این بازی در ایران در پلتفرم گوگل پلی قابل دسترسی است.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "Update on Supercell Games in Iran × Supercell". Supercell (به انگلیسی). Retrieved 2020-09-12.
  2. https://itresan.com/?p=311244
  3. گوگل پلی. «Clash Royale».

پیوند به بیرون[ویرایش]

وبگاه رسمی خبرهای بازی انجمن رسمی کلش رویال