کمره بالا

مختصات: ۳۳°۵۹′۵۱″ شمالی ۴۸°۴۷′۵۱″ شرقی / ۳۳٫۹۹۷۵۰°شمالی ۴۸٫۷۹۷۵۰°شرقی / 33.99750; 48.79750[۱]
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


کمره‌علیا
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانلرستان
شهرستانبروجرد
بخشاشترینان
دهستاناشترینان
نام محلیکمره‌بالا
مردم
جمعیت۱۸۳ نفر (سرشماری ۹۵)
کد آماری۲۱۷۲۷۱

کمره بالا روستایی است از توابع شهرستان بروجرد مهد تمدن ایران

جمعیت[ویرایش]

این روستا بنام کمره علیا نیز شناخته می شود. بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت کمره بالا در سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۸۳ نفر بوده‌است که از این میان ۹۱ نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند. این روستا ۶۴ خانوار دارد.[۳] در سالهای دور کوچ وسیع مردم این روستا به دلیل خشک شدن چشمه های آن و خشک سالی های پی در پی و نیز پیدا کردن فرصت های اشتغال در شهر،جمعیت آن را به سطح کنونی کاهش داده است.امروزه اشخاص زیادی در تهران و اهواز از نسل دوم و سوم و چهارم این افراد می باشند. خاندان های آن که به تیپ معروف بودند، دارابی،فتح الهی،کماسی،یاری،گودرزی،می باشند.

منابع[ویرایش]

  1. «: کمیته تخصصی نام نگاری و یکسان‌سازی نام‌های جغرافیایی ایران :». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ اوت ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۱.
  2. «سرشماری-عمومی-نفوس-و-مسکن/نتایج-سرشماری/جمعیت-به-تفکیک-تقسیمات-کشوری-سال1398». www.amar.org.ir. دریافت‌شده در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۹archiveurl=https://web.archive.org/web/20190906071718/https://www.amar.org.ir/. تاریخ وارد شده در |accessdate= را بررسی کنید (کمک)
  3. «سرشماری-عمومی-نفوس-و-مسکن/نتایج-سرشماری/جمعیت-به-تفکیک-تقسیمات-کشوری-سال-1395». www.amar.org.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۶ سپتامبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۹.