چناره (سنندج)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

چناره (سنندج)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سنندج در استان کردستان ایران است.

چناره (سنندج)
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانکردستان
شهرستانسنندج
بخشبخش مرکزی
دهستانآبیدر
مردم
جمعیت۱۹۰ نفر (سرشماری ۹۵)
کد آماری۲۰۴۲۸۶

مشاهیر[ویرایش]

  • آریان چناره: وی که بیشتر با نام چنار شناخته می‌شود، دانش‌آموخته‌ دبیرستان وابسته به دانشگاه کردستان (زانیاران) است. او هم اکنون در مجتمع تجاری کردستان مشغول کار بیکاری است. چناره فعالیت خود را با شاهو آغاز کرد اما دوره شاگردی وی نزد شاهو چندان ادامه‌دار نشد. هواداری چندین تیم فوتبال بصورت هیجانی در کارنامه‌اش ثبت شده که به این قرار است: رئال مادرید، تاتنهام هاتسپر، آ.ث. میلان، لیورپول (گفتنی است که هواداری چناره از لیورپول به دلیل سوپر شدن این تیم با توجه به حضور محمد صلاح و سادیو مانه در آن و به طبعش سریع شدن لیورپول در بازی ویدیویی شبیه‌ساز فوتبال "فیفا" رقم خورد). پس از احداث مرکز CSE شایعاتی پیرامون رابطه او با متین و ماهیت این رابطه در بین آشنایان گسترش یافت که علی‌رغم تلاش‌های متین برای رد این شایعات، چناره آنها را تایید کرد و افزود: "Love is love". پس از این حواشی بود که عده‌ای از افراطیان راستگرا ویدیویی منتشر کردند که حاکی از بازی چناره در یکی از فیلم‌های بزرگسال بود. این ویدیو کلیپ رابطه چناره و متین را به پایان نزدیک کرد اما با این وجود رسانه‌ها توجه ویژه‌ای به نقش‌آفرینی او کردند؛ قادرپور منتقد فیلم‌ در یک مصاحبه گفت: "چشمان اثیری و پشمان مشعشع چنار، چرخش داستانی باورنکردنی... یک کتگوری جدید، یک انقلاب اروتیک!". همچنین "راز باش ولی فراموش نشدنی، توو قفس باش ولی رام نشدنی" از مهمترین جملات اوست که در روستای چناره به نوعی به ضرب‌المثل تبدیل شده.
  • معید چناره: معید برادر چنار، معروف به یاغی است. اطلاعات چندانی از وی در دسترس نیست اما شنیده‌ها حاکی از آن است که پس از آنکه معید به راز بوی پتوها پی‌برده رفتارهای انفجاری از خود نشان میدهد. گروهی از کارشناسان بر این باورند که شروع رفتارهای انفجاری معید همچون ترک فعل در پاسی از بامداد یا خالکوبی به روش انسان‌های اولیه ریشه‌های عمیقی دارد؛ در مجموعه مصاحبه‌ای که در ژورنال بنفشه‌ها (منسوب به دانشگاه کردستان) منتشر شد مهندس ابراهیمی ادعا کرده که در ریشه‌شناسی رفتار معید حادثه‌ای معروف به "The One with Ebi's Underwear" بسیار کلیدی است. این ادعا توسط مهندس کرمی و حاجی‌امینی به چالش کشیده شد؛ این دو بیان کردند که مشاهده عشق چناره به زمین‌شناسی و در نهایت ریدمان او در نمرات این درس، معید جوان را در دل یک بحران اگزیستانسیالیستی در باب عشق و ماهیت تلاش آدمی برای بدست آوردن آن غرق کرده!
  • کاویان (جلیل) کاردوسیان: از نزدیکان چنار که با توجه به ارادت وافر خانواده چناره به وی، شهروندی افتخاری روستای چناره را بدست آورده.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان آبیدر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۵ نفر (۵۳خانوار) بوده‌است.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.