پیش‌نویس:علی سوفسطایی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
علی سوفسطایی
دکتر علی سوفسطایی
شهروندیکوینزلند استرالیا
تحصیلاتدکتری
محل تحصیلUniversity of Queensland
دانشگاه تهران
دانشگاه صنعتی اصفهان
پیشینه علمی
شاخه(ها)هوش مصنوعی, مهندسی معدن
محل کارVale S.A.

دکتر علی سوفسطایی (انگلیسی: Ali Soofastaei)، زاده ایران فارغ التحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه صنعتی اصفهان، رشته مهندسی مکانیک است. علی پس از ان در دانشگاه تهران فوق لیسانس مهندسی صنایع گرفت. او کتاب ها و مقالات علمی زیادی در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای پیش بینی رویدادها، بهینه سازی فرآیندها و تصمیم گیری های هوشمند نوشته است. پس ان علی به استرالیا مهاجرت کرد و در دانشگاه University of Queensland استرالیا موفق به دریافت مدرک phd با درجه عالی شد. وی در حال حاضر مدیر هوش مصنوعی شرکت واله (vale)، و سخنران اولین‌همایش معدن و فناوری ایران هست.[۱][۲]

او به عنوان نویسنده در در سالهای اخیر بیش از هفتاد مقاله علمی و چندین کتاب در زمینه هوش مصنوعی برای توسعه مدل‌های پیش‌بینی، بهینه‌سازی و تصمیم‌گیری منتشر کرد.علی به عنوان سخنران اصلی، در بیش از چهل کنفرانس بین المللی در ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا سخنرانی کرده است و بیش از ده اختراع بین المللی را به ثبت رساند.

کتاب ها[ویرایش]

Virtual Assistant (دستیار مجازی): این کتاب به بررسی کاربردهای IVA در زمینه های مختلف می پردازد و چشم انداز روشنی از نحوه استفاده از این فناوری جدید در فعالیت های فعلی و آینده ارائه می دهد. فصل‌ها موضوعاتی مانند توسعه علمی فناوری VA، ایجاد صدا برای IVA، اخلاق استفاده از IVA و استفاده از IVA در بانکداری و مالی را پوشش می‌دهند.

ناشر: IntechOpen، شابک: 9781839688089، تاریخ انتشار: 13 اکتبر 2021، تعداد صفحات: 122.


  1. خبرگزاری تابناک، خبرگزاری تابناک. «اولین‌همایش معدن و فناوری ۲۸ اردیبهشت». ش. ۱۰۵۱۲۷۲. خبرگزاری تابناک. تابناک. دریافت‌شده در ۷ فوریه ۲۰۲۳.
  2. «معدن‌کاری دیجیتال در ابتدای راه». شماره خبر: ۳۸۹۹۳۶۵. ش. شماره روزنامه: ۵۵۴۷. گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد. دنیای اقتصاد. ۷ فوریه ۲۰۲۳. دریافت‌شده در ۷ فوریه ۲۰۲۳.