ویکی‌پدیا:درخواست راهنمایی

دربارهٔ این تالار

به ویکی‌پدیا:درخواست راهنمایی خوش‌آمدید!
  • این صفحه، تنها برای سؤالات پیرامون چگونگی استفاده از ویکی‌پدیاست.
  • برای امنیت خودتان، لطفاً جزئیات تماس و ایمیل‌تان را در اینجا ننویسید. پاسخ‌هایتان تنها در این صفحه نوشته می‌شوند؛ ما از فرستادن پاسخ به ایمیل شما معذوریم. برای بارگذاری یا راهنمای تصویر وپ:راهنمای تصویر را ببینید.
جستجو یا مطالعهٔ پرسش‌های رایج:
جستجو در بایگانی‌های درخواست راهنمایی:
رد کردن تا پایان · بحث‌های بایگانی‌شده · راهنمای پاسخ‌دادن
بایگانی‌ها:۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۲، ۲۳، ۲۴، ۲۵، ۲۶، ۲۷، ۲۸، ۲۹، ۳۰، ۳۱، ۳۲، ۳۳، ۳۴، ۳۵، ۳۶، ۳۷، ۳۸، ۳۹، ۴۰


گفتگوهای پیشین در تاریخ ۲۰۱۶-۰۳-۱۱ در ویکی‌پدیا:درخواست راهنمایی/بایگانی 1 بایگانی شده‌اند.

بازی ۳ (بحثمشارکت‌ها)

درود؛ من می‌خواهم پیرامون چیزی یک رده‌بندی در قالب جدول بسازم ولی چون کمی طولانی است خواستم آن را به دو نیم تقسیم کنم و بخشی از رده‌بندی در سمت راست و بخش دیگر در سمت چپ جدول باشد و خط (مرز) این دو پررنگ باشد تا تشخیص‌شان راحت‌تر باشد اگر می‌شود راه‌نمایی کنید چگونه این کار را انجام دهم؛ با سپاس.

پاسخ به «پررنگ‌سازی مرز‌های جدول»
Amirbehi6229 (بحثمشارکت‌ها)

سلام دوستان بنده امیرهستم یه تازه کار . جسارتا میخواستم یه صفحه بیوگرافی درست کنم اگر لطف بفرمایید همراهی کنید و کمکم کنید . با این اوضاع اقتصادی مجبورم خودم انجام بدم . ممنون از همه اساتید

WASP-Outis (بحثمشارکت‌ها)

درود، درباره‌ی چه موضوعی میخواهید مقاله بنویسید؟

Amirbehi6229 (بحثمشارکت‌ها)

برادر همسرم فوتبالیست هستن میخواستم صفحش رو درست کنم با تشکر

WASP-Outis (بحثمشارکت‌ها)

پیشنهاد میکنم ابتدا این صفحه (وپ:بازیکن فوتبال) را مطالعه کنید، مقاله‌ای که مینویسید اگر این معیارها را نداشته باشد حذف خواهد شد.

همچنین پیشنهاد میکنم حتما قبل از شروع ویرایش به این صفحه ها هم برای اطلاعات بیشتر سر بزنید:

سپاس

Amirbehi6229 (بحثمشارکت‌ها)

خیلی لطف کردید ممنونم

WASP-Outis (بحثمشارکت‌ها)

با آرزوی موفقیت

پاسخ به «ساخت صفحه»
M4HD1400 (بحثمشارکت‌ها)

با سلام و عرض ادب کتاب پیش‌نویس:مغز فریبنده مغز فریبنده . منابع که ذکر شدند . ویکی پدیا و انواع مجله های معتبر هستند . ممنون میشم درباره این مقاله بنده رو راهنمایی بفرمایید

WASP-Outis (بحثمشارکت‌ها)

کتاب از قبل در اینجا: قدرت عادت وجود دارد! نیازی به نوشتن مجدد آن نیست. ترجمه‌های مختلف کتاب (آن هم تنها یک فصل از کتاب!) سرشناسی مستقل ندارند و امکان انتشار در فضای نام اصلی میسر نیست.

پاسخ به «منابع کتاب»
جمع‌بندی توسط Jeeputer

نامربوط؛ در بحث مقاله مطرح کنید.

Munmu the greatt (بحثمشارکت‌ها)

سلام خسته نباشید امیدوارم حالتون خوب باشه، ببخشید خواستم بگم لطفا این صفحه را باز کنید، یا اینکه لطفا خواهشمندم لطفا اگر میشه زندگی نامه پادشاه مونمو بزرگ را از ویکی پدیا کره ای بگیرید اگر میشه کلمه بزرگ رو به پادشاه مونمو اضافه کنید چون واقعا پادشاه بزرگی بوده من میتونم اثبات کنم.

Mrt.rahimzade (بحثمشارکت‌ها)

سلام دوستان،

تصویری در این آدرس از هنرمند فوویسم، موریس ولامینک موجودست، در توضیحات حق نشر نوشته شده:

1. The image is unsuitable for commercial purposes: it is cropped and is low resolution.

2. It is representative of Maurice de Vlaminck, which The Art Story - a non-profit educational institution - discusses in detail in the article page. It is believed that the image is useful to illustrate the topic in question, for critical commentary on this topic and to enhance reader's comprehension of this topic.

3. No free-use equivalent is available.

4. This usage qualifies as 'Fair Use' under United States copyright law. This image may otherwise be subject to copyright any other use of this may be copyright infringement.

با توجه به این توضیحات (خصوصا مورد شماره 3) امکان بارگذاری تصویر در ویکی‌انبار وجود داره؟

پایدار باشید!

پاسخ به «مجوز "Fair Use" برای بارگذاری تصویر»
Alirezaafrasiyab (بحثمشارکت‌ها)

سلام کجا رو باید امضا کنم

کپلر (بحثمشارکت‌ها)

@Alirezaafrasiyab: درود. اگر منظورتان در ویکی‌ست، در انتهای پیام‌ها با استفاده از چهار مدک به صورت: ~~~~

پاسخ به «درخواست راهنمایی دربارهٔ امضا»
Amiria703 (بحثمشارکت‌ها)

شخصی به بنده از ویکی‌پدیای آلمانی شخصاً رایانامه فرستاد که در ویرایش زیر خرابکاری صورت گرفته است:

https://fa.wikipedia.org/w/index.php?title=%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86_%DA%A9%D9%88%D9%87%D8%B3%D8%B1%D8%AE&diff=prev&oldid=39391208

متأسفانه با توجه به کمبود تجربه و دانش، امکان بررسی صحت این درخواست برای بنده محیا نیست. کما اینکه ارسال رایانامه‌ی شخصی برای این مورد، خود جای فکر دارد.

Gharouni (بحثمشارکت‌ها)

@Amiria703: این مهم است که اصلا پاسخ ندهید چون شاید اسکمر باشند و ایمیل شما برایشان هویدا میشود. ویرایش شما در همینجا (ویکی فارسی) بررسی میشود و اگر کسی مخالفتی دارد در صفحه بحث شما یا مقاله باید گفتگو کند.

Mrt.rahimzade (بحثمشارکت‌ها)

با سلام، امروز صفحه ویکی‌پدیا:ویکی‌پروژه/فهرست رو چک میکردم و متوجه شدم ویکی‌پروژه هنر مدتی ست که غیر فعال شده در حالی که تعداد زیادی مقاله مرتبط با هنر در ویکی پدیای فارسی ناموجوده. بخش مقالات تکمیل شده این پروژه هم اساسا خالیه. فک میکنم مجددا فعال کردن این پروژه فرصت خوبی فراهم کنه تا وضعیت بخشی از مقالات ناموجود مشخص و تعدادی از اونها تکمیل بشه.

ضمنا دستورالعمل یکی‌پدیا:ویکی‌پروژه رو مطالعه کردم و به نظر نمیرسه مجددا فعال کردن این پروژه مشکلی داشته باشه (مگر اینکه یک پروژه زمان انقضا داشته باشه که در متن ویکی‌پروژه بهش اشاره ای نشده یا حداقل من ندیدم). ممنون میشم برای دوباره فعال کردن این پروژه راهنماییم کنید.

Jeeputer (بحثمشارکت‌ها)

سلام. فعال کردن پروژه اشکالی ندارد. می‌توانید از کاربران دیگری که به‌نظرتان می‌رسد علاقه‌مند باشند، در صفحهٔ بحث‌شان دعوت کنید که در پروژه مشارکت کنند.

Mrt.rahimzade (بحثمشارکت‌ها)
Jeeputer (بحثمشارکت‌ها)

به نظر من نباید مشکلی باشد. جسور باشید و انجام دهید؛ اگر کسی مخالف باشد، خنثی می‌کند.

پاسخ به «ویکی‌پروژه هنر گستر»
Farshad.h (بحثمشارکت‌ها)

چگونه میشه یک‌مقاله که اشتباهی به صفحه انگلیسی لینک شده اصلاح کنیم و مقاله صحیح رو جایگزین مقاله قبلی کنیم؟

Mehrshad Mehdi pour (بحثمشارکت‌ها)

ممکنه با انتقال حل بشه. ولی یا اینجا یا توی صفحه بحثم بگید چه صفحه ای رو در نظر دارید، من ببینم با انتقال میشه یا نه. اگه انتقال کارساز نبود باید از ویکی داده اقدام کرد.

Mehrshad Mehdi pour (بحثمشارکت‌ها)
Farshad.h (بحثمشارکت‌ها)

بله صفحه فوق توسط یک‌کاربر نا اشنا به زبان ایتالیایی ساخته شده بود و کامل نیز نبود . از این رو در جستجو ویکی بالا نیاورد . خودم صفحه جدید با مطالب کامل و جامع براش راننده ساختم . حالا لینک زبان میخام اصلاح کنم و مدیران بیان صفحه قبلی ک توسط اون کاربر ایجاد شده رو پاک کنند .

Mehrshad Mehdi pour (بحثمشارکت‌ها)

البته با توجه به تاریخچه صفحه فرانسیسکو بانیا، اونم اول فرانچسکو بود ولی بعد یکی از کاربرا تغییرش داد به فرانسیسکو.

Farshad.h (بحثمشارکت‌ها)

مثل این است یک مقاله باید به اسم فرشاد یاوری باشه ولی یکی به اشتباه فرهاد یاسری ثبت کرده باشه . دقیقا مقاله فوق نیز همچین حالتی است . خب وقتی من میدونم اسم درست فرشاد یاوری است و در سرچ ویکی بالا نمیاد از کجا بدونم یک نفر قبلا به اسم اشتباه مقاله ای براش ساخته ؟

Farshad.h (بحثمشارکت‌ها)

تلفظ صحیح فرانچسکو بانیایا می باشد چرا که وی یک ایتالیایی و بنده شناخت دارم به این زبان . مثل فرانچسکو توتی است . ادغام بشه مطالب چی میشه ؟ مطالب صفحه ای ک من ساختم میمونه یا مطالب صفحه ای ک فرد قبلی ساخته ؟ اگر میشد اون مقاله کلا حذف میشد بهتر بود

Mehrshad Mehdi pour (بحثمشارکت‌ها)

ادغام یعنی اینکه مطالب از یکی از مقاله ها وارد مقاله دیگر میشن.(چیزی حذف نمیشه) و مطالب تکراری یک بار نوشته میشه. وپ:ادغام رو ببینید.

Farshad.h (بحثمشارکت‌ها)

ممنون ولی منتظر میشم یکی از مدیران بیاید جواب بده ببینم کمک بهتر میکنه ، اگر‌نیومدن بهت میگم چراکنه تو تازه کار هستی و شاید کامل اشنایی با این موضوع نداشته باشی برای حلش .

Shahnamk (بحثمشارکت‌ها)

درود اتصال مقاله ها در زبانهای مختلف در ویکی دیتا است هرچند با کلید واژه در صفحه مقاله قابل انجام است اما اصولی نیست باید در ویکی دیتا ثبت شود راحت ترین راه حل مشکل این است که به مقاله انگلیسی و یا زبان دیگر رفته و روی زبانهای دیگر در بالای مقاله کلیک کنید و تغییرات را انتخاب و در فهرست زبانها و نامهای مقاله ویرایش را زده و تغییر لازم را اعمال فرمایید ضمنا اگر مقاله از پیش وجود دارد حتی اگر کامل هم نباشد باید مقاله جدید در قدیمی ادغام گردد اولویت با مقاله قدیمیتر حتی اگر تک خطی باشد است. با مهر

MJXVI (بحثمشارکت‌ها)

مقاله‌ها ادغام شدند.

Hadii.artist (بحثمشارکت‌ها)

چطور میشه عکس گذاشت؟

کپلر (بحثمشارکت‌ها)
کپلر (بحثمشارکت‌ها)
Shahnamk (بحثمشارکت‌ها)

درود اگر مایل به اضافه نمودن تصویر به ویکی‌پدیا هستید، پیش از هر کاری برای آگاهی از قوانین حق تکثیر به ویکی‌پدیا:حق تکثیر#رهنمودهای تصویر مراجعه کنید. همچنین راهنمای ویکی‌انبار برای کاربران فارسی‌زبان و راهنمای بارگذاری محتوای غیرآزاد به شما در این مورد کمک خواهند نمود.
همه چیز در مورد تصاویر را می‌توانید یکجا در راهنمای تصاویر بیابید و اگر تصویری که می‌خواهید بارگذاری کنید، کار خودتان است و یا مطابق با قوانین حق تکثیر مشکلی برای بارگذاری ندارد، می‌توانید از صفحهٔ بارگذاری در ویکی‌انبار و یا از امکان جدید جادوگر بارگذاری استفاده فرمایید.
برای اطلاع از نحوهٔ درج تصاویر در صفحه‌ها ساختار درج پرونده یا راهنمای درج پرونده در ویرایشگر دیداری را مطالعه کنید. با مهر

پاسخ به «درخواست راهنمایی دربارهٔ رثانو»