ویکی‌پدیا:میز کمک/بایگانی ۲

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

چنانچه سوالی در مورد مسائل فنی ویکی‌پدیا دارید آن را در پایین بیاورید،‌ پس از مدتی یکی از کاربران مطلب شما را خواهد دید و به سوال شما جواب خواهد داد.

بهتر است از قبل از پرسیدن سوال، پیوندهایی را که در خوشامدگویی معرفی شده‌اند، مطالعه فرمایید.


سوال[ویرایش]

آیا می توان در حینی که مقاله نامزد حذف شده است ، آن را تغییر نام داد؟ با تشکر یوگی و دوستان ۱۶:۳۶, ۲ مارس ۲۰۰۷ (UTC) آیا اینجا چیزی مثل باشگاه افسران دارد تا بتوان در آنجا با دیگران آشنا شد؟ میخواهم با کاربران فعال اینجا و متخصصین علوم مختلف بیشتر آشنا شوم. --سرهنگ ۱۸:۲۰، ۲۵ ژوئن ۲۰۰۷ (UTC)

سوال ۱[ویرایش]

با سلام

من یک سوال داشتم در مورد رده کشورها یا رده کشورهای جهان ايا امکان دارد که يکي را حذف کرد چون باعث گمراهی میشود.


ب.سوزني ۲۲:۳۶, ۳ فوریه ۲۰۰۷ (UTC)

جواب ۱[ویرایش]

بله باید مقالات یکی را به دیگری انتقال داد. با ربات این کار به سادگی امکان‌پذیر است. به‌آفرید ۲۳:۰۴, ۳ فوریه ۲۰۰۷ (UTC)

سؤال ۲[ویرایش]

پس من بايد دوباره سوالم را در ربات يا وپ:تار مطرح کنم

يا خودم ميتوانم اين کار را ا نجام دهم ?


ب.سوزني ۰۹:۴۶, ۴ فوریه ۲۰۰۷ (UTC)

جواب ۲[ویرایش]

اگر وقت و حوصله‌اش را دارید می‌توانید خودتان دستی انجام دهید. همچنین می‌توانید در وپ:تار درخواست را مطرح کنید تا یکی از ربات‌داران این کار را انجام دهد. به‌آفرید ۱۶:۲۷, ۴ فوریه ۲۰۰۷ (UTC)

پرسشی در همین ارتباط

رباط بیان شده در اینجا آیا نرم افزار خاص و جداگانه ای غیر از ویکی‌مدیاست یا اینکه امکان اضافی است که باید به این نرم افزار ویکی الحاق شود و بطور کلی نحوه کار با این رباط چگونه است ؟ . با تشکر حسینی ۱۹:۳۴، ۴ ژوئن ۲۰۰۷ (UTC)

سوال ۳[ویرایش]

با سلام.

ايا ممکن است که در مورد علت تغير نام الگو:Babel-3 به

الگو:Babel-۳ کمي مرا راهنماي کنيد.

با سپاس ب.سوزني ۰۹:۰۶, ۵ فوریه ۲۰۰۷ (UTC)

به‌آفرید برای ویرایش صفحهٔ کاربری شما از ابزاری استفاده کرده‌است که باعث تغییر اعداد شده، من آنها را برایتان واگردانی کردم. وحید ۰۹:۲۴, ۵ فوریه ۲۰۰۷ (UTC)


با سلام.

من از پاسخ شما خيلي ممنون هستم.

من فکر کردم که الگوي الگو:Babel-۳ در حال تهيه است.

با تشکر از شما ب.سوزني ۰۹:۵۴, ۵ فوریه ۲۰۰۷ (UTC)

پرسش درباره فرمول‌نویسی[ویرایش]

می‌توانید در مورد فرمول‌نویسی در ویکی‌پدیا مرا راهنمایی کنید.امکان استفاده از شیوه فرمول‌نویسی در ویکی‌پدیای‌ انگلیسی وجود دارد؟ با سپاس آسا ‍۰۶:۲۷, ۶ فوریه ۲۰۰۷ (UTC)

بله، فرمول‌نویسی در هر دو ویکی‌پدیا یکسان است. البته از حروف فارسی نمی‌توانید استفاده کنید. نگاهی به اینجا بیاندازید. وحید ۰۶:۳۸, ۶ فوریه ۲۰۰۷ (UTC)
البته وپ:ریاضی هم خودمان داریم! وحید ۱۲:۴۶, ۶ فوریه ۲۰۰۷ (UTC)

اکثر اعداد و فرمول های این صفحه که آن رانوشته ام مشکل دارد و درست نمایش داده نمی شود.صدیقه میرزایی ‏۲۵ فوریهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۴:۱۳ (UTC)[پاسخ]

ویکی‌واژه[ویرایش]

ايا براي ورود و ويرايش در ویکی‌واژه بايد دوباره ثبت نام کرد؟


با سپاس ب.سوزني ۱۰:۲۴, ۶ فوریه ۲۰۰۷ (UTC)

بله به‌آفرید ۱۰:۲۵, ۶ فوریه ۲۰۰۷ (UTC)

من هم سوالم رو همين جا بپرسم؟[ویرایش]

به نظر من شايد بايستي در كنار كتاب هاي مقدس نام زير را نيز اضافه كرد

ك

كنز اربا[۱]

______________

من صفحه ي مربوط به آن را ايجاد كردم اما نمي دانم چگونه بايستي آن را به صفحه ي رده كتاب هاي مقدس لينك كرد.نمي دونم شايد هم خراب كاري كردم ولي احساس كردم خيلي لازمه.البته كتاب هاي مقدس ديگه هم هست ولي اين خرابكاري!!!!

با سپاسQuranmajeed ۲۰:۳۱, ۲۶ فوریه ۲۰۰۷ (UTC)quranmajeed

مقاله به رده اضافه شد. برای اضافه کردن مقاله‌ای به رده باید [[رده:نام رده]] را در پایان مقاله وارد کنید. به‌آفرید ۰۴:۰۵, ۲۷ فوریه ۲۰۰۷ (UTC)

ممنونم به آفريد 217.218.210.4 ۰۸:۱۵, ۲۷ فوریه ۲۰۰۷ (UTC)quranmajeed

باسلام آگربخواهيم نام كاربرمان را اصلاح ويا change كنيم چكار بايد كرد.با تشكر --80.191.243.207 ۰۸:۰۱, ۲۸ فوریه ۲۰۰۷ (UTC) باید به یکی از دیوان‌سالاران گفت. شما نام کاربریتان را معرفی کنید تا انجام شود. به‌آفرید ۱۰:۵۱, ۸ مارس ۲۰۰۷ (UTC)

چسباندن تصویر[ویرایش]

من در چسباندن تصویر کنار مقاله ها مشکل دارم. میشود یکی از دوستان راه صحیح چسباندن عکس را بمن یاد بدهد. قصد من استفاده از تصاویری است که در حال حاضر در ویکی پدیا انگلیسی چاپ شده اند. «راهنمای ویرایش» در مورد الصاق عکس ها خوب توضیح نداده است.--سعید ۲۲:۴۱, ۱۴ مارس ۲۰۰۷ (UTC)

ویکی‌پدیا:خودآموز (تصاویر) را ببنید. وحید ۲۳:۰۳, ۱۴ مارس ۲۰۰۷ (UTC)

چسباندن تصویر ۲[ویرایش]

متاسفانه خود آموز کمک خوبی نیست. اگر لطف کنید و به مقاله پیرمرد و دریا مراجعه نموده و ببینید اشکال در کجاست که که تصویری در کنار متن ظاهر نمی شود خیلی ممنون خواهم شد.--Taosh ۰۹:۳۸, ۱۷ مارس ۲۰۰۷ (UTC)

با درود.

علت انکه آن عکس در صفحه ظاهر نمی‌شود اینست که اول باید آن را از منبعش دانلود کنید و بعد در اینجا بارگزاری کنید تا دیده شود. البته برای بارگزاری باید وضعیت حق تکثیر عکس هم درست باشد. استفاده از این عکس مربوطه ظاهراً فقط در ویکی‌پدیای انگلیسی مجاز است. باید با مشورت با مدیران دید که آیا اینگونه عکس‌ها را هم می شود در اینجا استفاده کرد یا نه.

اگر عکسی از ویکی‌انبار آمده باشد (نمونه) دیگر این اشکالات را ندارد و بارگزاری هم لازم ندارد.

موفق باشید.--ماني ۰۹:۵۵, ۱۷ مارس ۲۰۰۷ (UTC)

س: کلمات کلیدی و نام‌های مستعار[ویرایش]

من مقاله‌ای با عنوان پیش‌پردازنده ایجاد کردم. آیا می‌توان برای این مقاله کلمات کلیدی یا نام‌های مستعاری تعیین نمود تا جست‌وجوی آن راحت‌تر باشد؟ (مانند:‌"پیش پردازنده" یا "پیشپردازنده")

باید از تغییر مسیر استفاده کنید. صفحه جدیدی به همان نام مستعار بسازید و در آن عبارت زیر را قرار دهید:

#REDIRECT [[نام اصلی]] در صفحات بحث و نه در مقالات نام خود را به چهار مد امضا کنید. --رستم ۰۱:۵۹, ۲۴ مارس ۲۰۰۷ (UTC)

فرايند انتخاب مديريت در ويکی‌پديا[ویرایش]

اگر امکان داره کسی برای من توضيح بده که فرايند مدير شدن يک عضو عادی در ويکی‌پديا مرحله به مرحله چه طوری‌يه؟ چه راه‌هايی داره؟ آيا قواعدش در همه زبان‌ها يکی‌يه؟ يا در هر ويکی‌پديايی جور خاصی‌يه؟ کاربر:varg

به اینجا: ویکی‌پدیا:درخواست‌های مدیر شدن نگاه کنید،‌ لزوما در تمام زبان‌ها هم یکی نیست. --رستم ۲۰:۱۷, ۲۷ مارس ۲۰۰۷ (UTC)

--- متشکرم از پاسخ‌تان. اما سوال ديگرم اين اسنت که اين روند را در هر زبان (مثلن همين فارسی) چه کسی تعيين می‌کند؟ و چه کسی تصميم‌گيرنده نهايی است؟ يعنی اين‌که فلان کاربر مدير (ادمين) شود را چه مرجعی در ويکی‌پديا بايد تاييد کند؟ || varg ۱۱:۰۸, ۲۸ مارس ۲۰۰۷ (UTC)

کاربران باید تعیین کنند، و تصمیم گیرنده نهایی معمولا "دیوانسالار است"، اگر دیوانسالاری فعلا وجود ندارد،‌ باید از مسئولین meta wiki بخواهید که دسترسی را با توجه به رای‌گیری‌ای افزایش دهند. اگر باز هم سوال دارید از یکی از مدیران (مثلا کاربر:ظهیری) بپرسید. --رستم ۰۰:۱۰, ۲۹ مارس ۲۰۰۷ (UTC)

سوال[ویرایش]

ببخشید اگه ممکنه منو کمک کنید من میخواهم نامزد مدیریت شوم. از کجا باید شروع کنم؟—پیام امضا نشدهٔ قبلی توسط Misaghian (بحثمشارکت‌ها)در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۰۷ نوشته شده بود.

سوال مرتبطی بالاتر پرسده شده، جوابش را بخوانید. در کل، در ویکی‌پدیا دیگران هستند که شما را نامزد مدیریت می‌کنند، و این کار را هم زمانی می‌کنند که احساس کنند شما می‌توانید با داشتن اختیارات مدیریتی (مثل توانایی حذف مقالاتی که باید حذف شوند) به ویکی کمک بیشتری بکنید. اما برای این که به ویکی کمک کنید، الزامی به مدیر بودن نیست. کاربران عادی نقش بسیار مهمی در پیشرفت ویکی‌پدیا دارند▬ حجت/ب ۱۴:۳۱, ۱۷ آوریل ۲۰۰۷ (UTC)

سوال[ویرایش]

چطور ميتونم مقاله هاي مورد علاقه ام رو در مشاركتهام قرار بدم؟ ممنون—پیام امضا نشدهٔ قبلی توسط Aami (بحثمشارکت‌ها)در تاریخ ۱۰ آوریل ۲۰۰۷ نوشته شده بود.

فقط مقاله‌هایی در مشارکت‌های شما نشنان داده می‌شود که خودتان در آن‌ها ویرایشی انجام داده باشید. اگر می‌خواهید از تغییرات مقاله‌ای با خبر شوید، باید آن را به «فهرست تعقیبات» خودتان اضافه کنید (با کلیک روی کلمهٔ تعقیب در بالای مقاله، سمت چپ.▬ حجت/ب ۱۴:۳۱, ۱۷ آوریل ۲۰۰۷ (UTC)

سوال[ویرایش]

یونیکد: 066C جداکننده‌ی هزارهای فارسی ’

  • ۳۰۰’۰۰۰

لطفاً این مشکل حل شود. (احتمالاً این مشکل نمایش اعداد فارسی در صفحه، مربوط به style direction است و باید rtl شود)

من وقتی می‌نویسم ۳۰۰٬۰۰۰ هیچ مشکلی ندارم. گمانم شما از نویسهٔ درستی استفاده نمی‌کنید. در پایین جعبهٔ ویرایش لینکی برای نویسهٔ درست وجود دارد. آن را استفاده کنید ▬ حجت/ب ۱۰:۵۹, ۲۸ آوریل ۲۰۰۷ (UTC)

Persian Standard

استانداردِ »فنّاوریِ اطلاعات تبادل و شیوهی نمایشِاطلاعاتِ فارسی بر اساسِ یونیکُد « که پیشنویسِ آن توسطِ »شورایِ عالیِ انفورماتیکِ کشور « در کمیسیونهای مربوطه تهیه و تدوین شده و در دو جلسهی کمیتهی ملیِ استانداردِ رایانه و فرآوریِ دادهها مورخِ ۱۹ / ۱۲ / ۱۳۸۰ و ۱۸ / ۲/ ۱۳۸۱ موردِ تأیید قرار گرفته است، اینک به استنادِ بندِ یکِ مادهی ۳ قانونِ اصلاحِ قوانین و مقرراتِ مؤسسهی استاندارد و تحقیقاتِ صنعتیِ ایران، مصوبِ بهمنماهِ ۱۳۷۱ بهعنوانِ استانداردِ ملیِ ایران منتشر میشود. Farigorz ۰۹:۴۱, ۲۸ آوریل ۲۰۰۷ (UTC)

vandalism[ویرایش]

صفحهٔ توحید را ویرایش کردم و داشتم توحید در دین بهائی را می‌افزودم و کاربری زرتی زد پاک کرد. در دین بهائی و کتاب اعظم و در میان بهائیان monotheism دقیقاً توحید خوانده می‌شود. نه چیزی دیگر. من پای این مسئله تا دیدن شخص comandante RMS هم پیش می‌روم. لطفاً در اسرع وقت رسیدگی کنید.—پیام امضا نشدهٔ قبلی توسط Farigorz (بحثمشارکت‌ها)در تاریخ ۱۲:۰۴, ۲۸ آوریل ۲۰۰۷ نوشته شده بود.

لطفاً به این سرعت از کوره در نروید. به کاربری که ویرایش کرده در صفحهٔ بحثش یادآور شوید که وقتی برای مقاله‌ای برچسب {{در حال ویرایش}} می‌گذارید، انتظار دارید از تداخل در کار شما خودداری کند. به گمان من، اگر منطقی از او بخواهید، من بعد رعایت خواهد کرد ▬ حجت/ب ۱۲:۰۶, ۲۸ آوریل ۲۰۰۷ (UTC)

سانسور سلیقه‌ای[ویرایش]

من هنوز مقاله را ننوشته‌ام و ۳ ساعتی بیشتر نگذشته که مقاله ایجاد شده و فقط یک جدول ایجاد شده، شما چطور هنوز مقاله را نادیده و نخوانده پیشنهاد حذف می‌دهید!!؟ مقاله‌ای که هنوز نوشته هم نشده است؟ هنوز بر چسب در دست ویرایش را نیز بر نداشته‌ام. Farigorz ۲۱:۰۸, ۲۸ آوریل ۲۰۰۷ (UTC)

مقاله شما پیشنهاد حذفش مطرح نشده بلکه همان الگویی که استفاده کردید پیشنهاد حذف بر بالایش خورده بود که خب در همه صفحات ظاهر شده بود. سوء‌تفاهم پیش آمده! حسام ۲۱:۲۱, ۲۸ آوریل ۲۰۰۷ (UTC)

مشكلِ ي[ویرایش]

نوشتن با shift + x خيلي مشكل است. از آن خيلي بدتر اين است كه عنوانِ مقاله‌ها را با يِ فارسي بنويسيم. شرط مي‌بندم دراين‌صورت هيچ جست‌وجوگري مقاله‌اي كه در آن ي وجود دارد را نخواهد يافت. كاربرِ غريبه‌اي كه واردِ سايت مي‌شود با يِ معمولي جست‌وجو را شروع مي‌كند و هرگز نمي‌فهمد كه چه نكتهٔ ظريفي پشتِ ناكامي‌اش نهفته!

نخست آن که مشکل «ي» به راحتی با مراجعه به وپ:فارسی قابل حل است. از طرف دیگر، در مورد خیلی از صفحات، صفحهٔ هم‌نام آن‌ها با «ی» غیر فارسی (همان «ي») نیز ساخته می‌شود، که به طور خودکار شما را به صفحهٔ با نام صحیح («ی» فارسی) انتقال می‌دهد. خود شما هم می‌توانید با دستور تغییر مسیر این چنین صفحاتی را بسازید. اگر خواستید در صفحهٔ بحث من سوال کنید تا به شما توضیح بدهم. ▬ حجت/ب ۱۸:۳۶, ۳۰ آوریل ۲۰۰۷ (UTC)

دستورالعمل‌هايِ لازم را انجام دادم اما هنوز هم مجبور ام برايِ ی shift + x بزنم. ):

ShaahinKaaveh ۲۰:۴۳, ۳۰ آوریل ۲۰۰۷ (UTC)

بحث را در صفحهٔ بحث خودتان دنبال می‌کنیم ▬ حجت/ب ۲۰:۵۹, ۳۰ آوریل ۲۰۰۷ (UTC)

مشکل حق نشر تصویر[ویرایش]

۱. تصویری که صاحب نداره. آیا مشکل حق تکثیر داره؟ مثل این: تصویر:خمینی-متداول‌ترین تصویر.jpg این عکس رو همه جا می‌تونید پیدا کنید از مدرسه‌های دولتی گرفته تا پوستر‌های تبلیغاتی خصوصی و حتی اسکناس‌های ۱۰۰ - ۱۰۰۰ و ۵۰۰۰ تومانی اما هیچ شخص یا سازمانی ادعای مالکیت‌ش رو نکرده.

۲. وضعیت حق تکثیر عکسی مثل این چه‌طوریه؟ تصویر:Khomeini ۷۸.jpg تو صفحه عکس اجازه نشرش به‌صورت FDL داده شده اما سایتی که عکس ازش برداشته شده کپی‌رایت داره. کدوم یکی ملاک استفاده ما باید قرار بگیره؟

در جواب شما:
۱) در ایران قانونی نداریم که تصاویری که در مالکیت دولت باشند، در مالکیت عمومی هم باشند. هر تصویری که ۳۰ سال از گرفته شدنش بگذرد دیگر در مالکیت عمومی است. تا آن زمان، حتی اگر عکاس یا صاحب حق مالکیت مشخص نباشد، وجود که دارد؟ دوست دارید یک دفعه ظاهر شود و از ویکی‌پدیا به خاطر نشر تصویرش شکایت کند، خسارت مالی به ویکی‌پدیا (مالکان مالی آن) وارد کند، و حتی منجر به بسته شدن ویکی‌پدیا شود؟ ۲) اگر مشخصاً عکس از سایت گرفته شده، باید حذف شود، به کاربر:Raamin خبرش را بدهید. ▬ حجت/ب ۲۲:۴۴، ۳ مه ۲۰۰۷ (UTC)

اگر موضوع شکایت و این جور چیزا باشه که نمی‌تونه شکایت کنه چون ایران عضو اون قانون جهانی کپی رایت(که اسمش رو یادم نیست) نیست. و کپی چیزهای کپی رایت دار خارجی قانوناً تو ایران مجاز و کپی چیزهای کپی رایت دار ایرانی هم قانوناً تو اون کشورها(و همچنین آمریکا) مجازه. به طور مثال مترجمین ایرانی قانوناً تعهدی نسبت به ناشر اصلی اون کتاب‌ها در خارج از ایران ندارند.

مطمئن نیستم که این‌طوری که شما می‌گویید باشد. آیا شما درس حقوق خوانده‌اید و به قوانین کاملاً آشنایید یا صرفاً برمبنای برداشت شخصی‌تان این حرف را زدید؟ به هر حال توجه کنید که سرورهای ویکی‌پدیا در آمریکا هستند، و باید قوانین حق نشر آن کشور در موردشان رعایت شود. ▬ حجت/ب ۰۹:۴۵، ۴ مه ۲۰۰۷ (UTC)
این عضو نبودن ایران تو این قانون رو تقریباً هر ناشری می‌دونه. شما از هر کسی که دستی تو نشر داره می‌تونید سوال کنید. نه ما می‌تونیم از اونا شکایت کنیم نه اونا می‌تونند از ما شکایت کنند.Sepehrnoush ۱۳:۰۹، ۴ مه ۲۰۰۷ (UTC)

سوالم را تکرار می‌کنم. شاید این استنباط کلی شما تا حدی درست باشد که ما پیرو قوانین جهانی کپی‌رایت نیستیم، اما آیا مطمئن هستید که این از دید قانونی مشکلی ایجاد نمی‌کند؟ آیا شما با قوانین امریکا آشنایی کامل دارید؟ اگر ندارید، مطمئن باشید که کسانی که این سیاست ویکی‌پدیا را در ویکی‌پدیای انگلیسی نوشته‌اند، نسبت به این قوانین آشنایی کامل دارند، و همهٔ ما موظفیم به این سیاست عمل کنیم. ▬ حجت/ب ۱۷:۰۶، ۴ مه ۲۰۰۷ (UTC)

سوال در مورد تصویر تکراری[ویرایش]

یه سوال دیگه: من یه عکس بار کردم که نمونه اون قبلاً بار شده. چطور حذف‌ش کنم؟ (تصویر:خمینی در جوانی.jpg)

Sepehrnoush ۰۰:۳۰، ۴ مه ۲۰۰۷ (UTC)
برای حذف تصویر کسی نیست کمک کنه؟ Sepehrnoush ۰۹:۳۰، ۴ مه ۲۰۰۷ (UTC)
همین‌جا پیوندی به هر دو تصویر بدهید، تا یکی را حذف کنم. پیوند را این‌گونه بدهید: [[:تصویر:نام تصویر]] مثلاً [[:تصویر:ABC.jpg]]▬ حجت/ب ۰۹:۴۳، ۴ مه ۲۰۰۷ (UTC)

و چه جوری از یه عکس که تو ویکی‌پدیاهای دیگه قرار داده شده می‌شه استفاده کرد؟ مثل این: [۲] Sepehrnoush ۰۹:۳۰، ۴ مه ۲۰۰۷ (UTC)

تصویر را از ویکی مورد نظر بارگیری (download) کنید، در ویکی خودمان بارگذاری (upload) کنید، در توضیحات عکس، عین توضیحات ویکی اول را بیاورید با ذکر دقیق پیوند (link) به آن تصویر در ویکی اول. ▬ حجت/ب ۰۹:۴۶، ۴ مه ۲۰۰۷ (UTC)
همین کار رو کردم ولی بازم برچسب حق تکثیر خورد.تصویر فارسی[۳] تصویر عربی[۴] Sepehrnoush ۲۰:۰۲، ۴ مه ۲۰۰۷ (UTC)
من ویرایش‌های لازم را انجام دادم. شما هم از این به بعد، به آن سبک عمل کنید. توجه داشته باشید که در این مورد باید برچسب حق تکثیر بخورد. در ویکی‌پدیای عربی هم مشابه این برچسب را دارد، چون حق تکثیرش مشخص نیست. ▬ حجت/ب ۲۰:۳۵، ۴ مه ۲۰۰۷ (UTC)

از جواب‌تون این‌طور نتیجه می‌گیرم که کاربران عادی توانایی حذف عکس‌ها رو ندارند.این عکس اولی: [[تصویر:Ayatollah Khomeini young.jpg]] و این عکسی که دوباره آپ شده [[تصویر:خمینی در جوانی.jpg]]Sepehrnoush ۱۳:۰۹، ۴ مه ۲۰۰۷ (UTC)

نتیجه‌گیری درستی کردید. حذف در ویکی‌پدیا فقط توسط کاربرانی که دسترسی مدیریتی دارند انجام‌پذیر است. ▬ حجت/ب ۱۷:۰۶، ۴ مه ۲۰۰۷ (UTC)

پیشنهاد[ویرایش]

پیشنهادات‌مون رو کجا باید اعلام کنیم؟ من یه دو تا پیشنهاد دارم.

  • 1- اگه از نظر فنی امکان‌ش هست یه قابلیتی به صفحه option یا منو بوک اضافه بشه که کاربر بتونه با تنظیم کردن‌ش صفحات را با یک یا دو درجه فونت ریزتر ببینه. (تو لینوکس اندازه‌ست اما تو ویندوز فاجعه)
  • 2- تو ویکی پدیای عربی دیدم برا عکس گذاشتن تمام تنظیمات‌شون عربی بود ولی برای ما انگلیسی هست و موقعی که به صورت متنی داریم کار می‌کنیم جهت نوشتاری برعکس انگلیسی پدر ادیتور رو درمیاره. اگه می‌شه مال ما هم فارسی بشه.

تصویر:|thumb|left تغییر داده بشه به : تصویر:|بندانگشتی|چپ

Sepehrnoush ۱۶:۲۴، ۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)
مورد اول را با تغییری در مونوبوک خودتان می‌توانم برای همیشه انجام بدهم. اگر دوست داشتید بفرمایید تا انجام بدهم (در صفحهٔ بحث خودم مطرح کنید). مورد دوم جالب بود، لطفاً پیوندی ارائه کنید که به من نشان بدهد در ویکی عربی این دستورات به چه شکلی استفاده می‌شود. قطعاً ویکی فارسی را هم از آن بهره‌مند خواهیم کرد. ممنون از توجه شما. ▬ حجت/ب ۱۶:۴۴، ۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)

نحوه قرار دادن تصویر در ویکی عربی:[۵]Sepehrnoush ۱۹:۳۰، ۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)

ممنون. پیگیری می‌کنم ▬ حجت/ب ۱۸:۴۰، ۷ مه ۲۰۰۷ (UTC)

بازم سوال[ویرایش]

  • 1. اشکال نداره من تند تند سوال می‌کنم؟
  • 2. یه سوال زاقارت: موقعی که داریم متنی رو ادیت می‌کنیم، چه کار کنیم که متن در یه جایی بشکنه و بر سر خط(نه این که یه پاراگراف جدید اضافه بشه). اگه بعد از جایی که می‌خوایم بره سر خط فقط یک Enter بزنیم، موقع نمایش خط شکسته نمی‌شه و اگه بعد از Enter یه خط فاصله بدیم، موقع نمایش یک پاراگراف جدا می‌شه. فعلاً به صورت دستی کد br را اضافه می‌کنم.Sepehrnoush ۱۹:۳۰، ۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)

اشکال ندارد، اما بهتر است در صفحهٔ بحث خودم بپرسید. این جا را ممکن است نبینم. برای آن مورد دوم هم عین چیزی که این روبه‌رو می‌بینید را در محل شکستن متن اضافه کنید:     <br />   ▬ حجت/ب ۱۹:۴۴، ۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)

خرابکاری[ویرایش]

خرابکاری در نام‌های کوچک فارسی.

مشکل در شماره‌گذاری زیرنویس[ویرایش]

به این مقاله نگاه کنید جورج دبلیو بوش. با این که در بخش تبار ۵ مورد ارجاع به زیرنویس وجود دارد و همه هم از یه رویه برای ارجاع استفاده کرده‌اند. باز در قسمت «زیر نویس» شماره‌ها به جای این که از ۱ الی ۵ شماره گذاری شده باشند به این ترتیب هستند: ۱-۲ و بعد ۱-۲-۳.
چه کنم که موقع نوشتن مقاله‌های زیرنویس‌دار، این مشکل را نداشته باشم؟ ◄-- سپهرنوش/بحث (۱۵:۰۲) ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶

حدس می‌زنم که شما از Firefox استفاده می‌کنید. این bug در مورد شماره‌های فارسی یک باگ نسبتاً متداول (برای من) در محیط ویکی‌پدیاست آن هم فقط وقتی که با فایرفاکس در این‌جا باشم. جالب این که اگر بعد از کامل بارگیری شدن صفحه، یک بار دیگر روی دکمهٔ Go بزنم تا صفحه دوباره Load شود، شماره‌های درست دیده می‌شوند. اگر مشکل شما هم همین است، کار زیادی برای حلش نمی‌شود کرد... مگر این که بخواهید مراتب را به برنامه‌نویسان Firefox منعکس کنید که بحث دیگری است▬ حجت/ب ۱۸:۱۱، ۲۰ مه ۲۰۰۷ (UTC)
بله از فایرفاکس استفاده می‌کنم. فکر می‌کردم فقط در مقاله‌هایی که من می‌نویسم این‌گونه است.
البته مطرح کردن موضوع با بنیاد موزیلا هم بد نیست. مشکل این‌جاست که فارسی نمی‌فهمند!  ;-) ◄-- سپهرنوش/بحث (۲۱:۰۸) ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶


برنامه‌ای برای ویرایش در ویکی[ویرایش]

برنامه‌ای هست که بشه برای ویرایش کردن ازش به صورت آف‌لاین استفاده کرد، به صورتی که امکان پیش‌نمایش گرفتن از مطالب‌مون رو داشته باشیم و ابزارهایی در حد ادیتور پیش‌فرض ویکی داشته باشه.
حتی یه صفحه HTML هم می‌تونه با اضافه کردن کدهای جاوااسکریپته تقریبا همین کار رو بکنه. ◄-- سپهرنوش/بحث (۲۲:۴۹) ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶

در ویکی‌انگلیسی هست مثلا[۶] که البته باید برایش درخواست داد اگر خوش‌رفتار بودید به شما اجازه می‌دهند،‌ نمی‌دانم اینجا هم می‌شود کرد یا نه؟ از حجت مستقیم بپرسید.--رستم ۲۳:۳۰، ۲۳ مه ۲۰۰۷ (UTC)
شما مطمئن‌ید، این برنامه برای ویرایش در حالت آف‌لاین هست؟
من خودم با استفاده از همین ویرایش‌گر ویکی، یه چیزی سرهم‌بندی کردم، اما فقط ویرایش‌گر هست و امکان پیش‌نمایش گرفتن رو نداره. از این‌جا می‌شه دانلوش کرد: (ادیتور). ◄-- سپهرنوش/بحث (۰۸:۵۱) ۳ خرداد ۱۳۸۶

چرا فیلتر در ویکی[ویرایش]

تعداد زیادی از صفحات فارسی که من می خواهم به ان ها دسترسی داشته باشم روی ISP من فیلتر شده اند. کسی می تواند کمک کند؟ مثلا در این لینک: [۷]

تعدادی از لینک های نگلیسی نیز فیلتر شده اند. برای رفع این مشکل چه باید کرد؟

اگر خدا بخواهد و دوستانم یه ذره ای به خودشان بیایند سعی در تشکیل یک گروه 20 نفره برای نوشتن مقاله هستیم.

برای اضافه شدن امضا در پایان هر نوشته ۴ بار علامت ~ را قرار دهید. این گونه ~~~~

سلام. متاسفانه تقریباً راه گریزی ندارد. مقالات مذکور به علت آن‌که در آدرس خود حاوی کلمه‌ای هستند که از سوی نرم‌افزارهای خودکار فیلتر، غیر‌اخلاقی تشخیص داده می‌شوند. به صورت خود به خود فیلتر می‌شوند. ◄-- سپهرنوش/بحث (۱۸:۴۲) ۲۲ خرداد ۱۳۸۶

آیا کلمه "زن" و یا وبگاه های حمایت از حقوق بشر هم ضداخلاقی هستند؟--سندباد ۱۸:۴۵، ۱۲ ژوئن ۲۰۰۷ (UTC)
توجه کنید که در مورد نرم‌افزار صحبت کردم، نه درستی یا نادرستی اعمال نظام جمهوری اسلامی! ◄-- سپهرنوش/بحث (۱۸:۵۰) ۲۲ خرداد ۱۳۸۶

ویرایش در پوسته های ویکی[ویرایش]

احتراما پرسشی در خصوص نحوه ویرایش پوسته ها دارم با این توضیح که چگونه میتوان کد html را در پائین یا بالای قالب قرار داد تا خروجی این کد در تمام صفحات نمایش یابد؟ بطور مثال در پائین قالب (پوسته) MonoBook و در همه صفحات تصویر آیکون مدیا ویکی قابل مشاهده است و اگر بخواهیم تصویر یا نوشته یا هر چیز دیگری با استفاده از کد را در کنار آن تصویر یا بالای صفحه قرار دهیم کدام فایل باید ویرایش شود؟ با سپاس حسینی/بحث ۲۲:۴۹، ۱۴ ژوئن ۲۰۰۷ (UTC)

چگونه یک صفحه رده را باید ایجاد کنیم؟[ویرایش]

صفحه «[[رده:مقالات با منبع ناکافی]]»، با این که زیر مجموعه دارد اما خالی‌ست. چگونه می‌توان آن را ایجاد کرد؟ ◄-- سپهرنوش/بحث (۱۱:۲۴) ۲۵ خرداد ۱۳۸۶

کنتور[ویرایش]

کسی می‌تونه برای من یه کنتور درست کنه؟
به این صورت که هر وقت الگوی اون رو استفاده کردم به یک عدد نشون بده و هر بار که استفاده می‌کنم(نه هر بار که نمایش داده می‌شه) یک عدد به عدد قبلی اظافه کنه.
مثلاً «کنتور-سپهرنوش» بار اول که درج شد، «۱» را نمایش بدهد و بار دوم که درج شد «۲» را نمایش بدهد و الی آخر...
◄-- سپهرنوش/بحث (۰۴:۲۶) ۱ تیر ۱۳۸۶ ۰۴:۲۶، ۲۲ ژوئن ۲۰۰۷ (UTC)

حذف سریع[ویرایش]

کاری که با این دو کردم درست بود؟ احزاب سیاسی ایران (غیرقانونی) و فهرست احزاب ایرانی
چون درخواست مدرک برای تمامی اطلاعات مقاله شده بود و همه‌اش بی‌مدرک مانده بود و نمی‌شد همه‌اش را کامنت کرد. ◄-- سپهرنوش/بحث (۱۸:۴۶) ۸ تیر ۱۳۸۶

الگوهای ویکی[ویرایش]

در الگوی جعبه ی اطلاعاتی آلبوم اشکالات فراوانی در مقایسه با نسخه ی انگلیسی آن دیده می شود. مثلا در این الگو قسمت مربوط به عکس وجود ندارد ونیز تاریخچه ی آلبوم (گرچه در بخش کدهای اصلی این الگو دیده می شوند.) اگر کسی نسبت به عوض کردن این الگو دانش کافی را دارد خواستارم که این الگو را مطابق با نسخه ی انگلیسی ان اصلاح کند. متلا این مقاله: ارگانیک Dreamfall ۲۳:۰۹، ۵ ژوئیه ۲۰۰۷ (UTC)


چگونه می توان فونت یک صفحهٔ ویکی فارسی را عوض کرد؟[ویرایش]

می خواستم ببینم چگونه می توان فونت یک صفحهٔ ویکی را که به زبان فارسی ایجاد شده است، تغییر داد و کدام فونت ها برای زبان فارسی مناسب هستند و همه جا کار درست می کنند؟Sm hossein ۱۷:۵۱، ۱۵ اوت ۲۰۰۷ (UTC)

همان که در صفحه اصلی نوشتید کافی‌ست. معمولاً بایگانی‌ها توسط کاربران خوانده نمی‌شوند. سپهرنوش/بحث ۲۴ مرداد ۱۳۸۶ ۲۲:۳۱ (UTC)

سوال سلام میخواستم بپرسم که سوالات اینطوری رو از کجا میتونم بپرسم. مثلا تو پروفایل بعضی کاربرا مستطیل‌هایی هست که توش علایقشون یا چیزایی از این دست نوشته شده. آیا لیستی از نوشته‌هایی که با گذاشتنشون تو صفحه‌ی بحث این طرحا تو پروفایل نمایش داده بشن هست؟ اگر هست لطفا لینکشو بهم بدید. ممنون