بحث ویکی‌پدیا:ویکی‌پروژه تقسیمات کشوری ایران/فاز دوم: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
4nn1l2 (بحث | مشارکت‌ها)
←‏زیرپروژه یکم: رده: + گزارش vcmp1.1.3.2
←‏گزارش vcmp1.1.3.2: به نظر من منبعی که بشود برای نام‌گذاری مناطق جغرافیایی ایران رویش حساب کرد وجود ندارد.
خط ۶۶: خط ۶۶:
=== گزارش vcmp1.1.3.2 ===
=== گزارش vcmp1.1.3.2 ===
همهٔ رده‌ها مطابق [http://gndb.ncc.org.ir/Pages/Search.aspx?d=AIo6YdJMD3/8opW/c9uPZHCA2qyKrJFA&r=of0r1wnu پایگاه ملی نام‌های جغرافیایی ایران] (من‌بعد پمناجا) اصلاح شد بجز ۱) [[قصر شیرین]] و [[گنبد کاووس]] که هرچه با خودم کلنجار رفتم دلم نیامد آن‌ها را به [[قصرشیرین]] و [[گنبدکاووس]] منتقل کنم و رده‌ها را هم یکدست کنم؛ ۲) رده‌های [[اسلامشهر]] بصورت «اسلام‌شهر»، و [[بندرگز]] و [[بندرلنگه]] بصورت «بندر گز» و «بندر لنگه» یکدست شدند چون یکدست‌سازی رده‌ها پیش از پیدا شدن پمناجا انجام گرفت. اسلامشهر احتمالاً مشکلی نداشته باشد ولی بندرگز و بندرلنگه شاید نیاز به اجماع داشته باشند چون بر اساس املای پمناجا همهٔ شهرهایی که اولشان بندر دارند به کلمهٔ بعدی می‌چسبند و این شاید دلخواه نباشد مثلاً [[بندرامام خمینی]]. نظرتان؟ ‏[[کاربر:4nn1l2|4nn1l2]] ([[بحث کاربر:4nn1l2#top|بحث]]) ‏۱۹ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۷:۵۴ (UTC)
همهٔ رده‌ها مطابق [http://gndb.ncc.org.ir/Pages/Search.aspx?d=AIo6YdJMD3/8opW/c9uPZHCA2qyKrJFA&r=of0r1wnu پایگاه ملی نام‌های جغرافیایی ایران] (من‌بعد پمناجا) اصلاح شد بجز ۱) [[قصر شیرین]] و [[گنبد کاووس]] که هرچه با خودم کلنجار رفتم دلم نیامد آن‌ها را به [[قصرشیرین]] و [[گنبدکاووس]] منتقل کنم و رده‌ها را هم یکدست کنم؛ ۲) رده‌های [[اسلامشهر]] بصورت «اسلام‌شهر»، و [[بندرگز]] و [[بندرلنگه]] بصورت «بندر گز» و «بندر لنگه» یکدست شدند چون یکدست‌سازی رده‌ها پیش از پیدا شدن پمناجا انجام گرفت. اسلامشهر احتمالاً مشکلی نداشته باشد ولی بندرگز و بندرلنگه شاید نیاز به اجماع داشته باشند چون بر اساس املای پمناجا همهٔ شهرهایی که اولشان بندر دارند به کلمهٔ بعدی می‌چسبند و این شاید دلخواه نباشد مثلاً [[بندرامام خمینی]]. نظرتان؟ ‏[[کاربر:4nn1l2|4nn1l2]] ([[بحث کاربر:4nn1l2#top|بحث]]) ‏۱۹ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۷:۵۴ (UTC)

:سلام. نظر من را بخواهید راستش تا حالا منبعی ندیده‌ام که بشود برای نام‌گذاری مناطق جغرافیایی ایران رویش حساب کرد. حالا درست است که در [[بحث:نائین]] به پمنجا (آن الف اضافه را از کجا آورده‌اید؟ تازه بدآهنگ‌تر هم شده خخخخ) استناد کرده‌اید و مورد قبول هم واقع شده، منتها در همین منبع آمده «سیستان وبلوچستان» یا «چهارمحال وبختیاری» یا «بستان آباد» یا «عجب شیر» یا «نیک شهر» و تازه همهٔ اینها با ی و ک عربی. نتیجه اینکه پمنجا اطلاعات خوبی دارد و به نظر من اتفاقاً بدقلق هم نیامد، منتها از نظر نام‌گذاری نباید بهش اعتماد کرد. همچنین است در مورد جدول‌های مرکز آمار. برای موارد خاصی که مثال زدید، به نظر من ما می‌خوانیم قصرِ شیرین یا گنبدِ کاووس یا بندرِ گز یا بندرِ لنگه و همچنان که تربتِ جام را جدا می‌نویسیم، اینها هم باید جدا باشند و دلیلی برای چسباندنشان وجود ندارد. به نظرم بندرْعباس استثناء است و دلیل آوایی دارد.
:حالا اینجا همان بحث اثبات‌پذیری بجای صحت پیش می‌آید و بر اساس آن هر آنچه این بالا گفتم پشیزی نمی‌ارزد (مگر با توسل به [[ویکی‌پدیا:عقل سلیم]] یا [[ویکی‌پدیا:چشم]])، اما در این صورت باید پیه دو اقدام را به تنمان بمالیم: سیستان و بلوچستان را هم به سیستان وبلوچستان منتقل کنیم و دیگر اینکه فرداروزی که پمنجا فونت و کاراکترهایش را عوض کرد یا مرکز آمار ایران تایپیست جدیدی استخدام کرد آماده باشیم تا نوشتارهایمان را طبق نام‌گذاری جدید منتقل کنیم.
:آنچه در باب اعتبار مشروط منابع در [[ویکی‌پدیا:نظرخواهی/استفاده از تنوین در عنوان مقاله]] مطرح کردم شاید به روشن شدن موضوع کمک کند. [[کاربر:Saeidpourbabak|Saeidpourbabak]] ([[بحث کاربر:Saeidpourbabak|بحث]]) ‏۱۹ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۲۰:۵۵ (UTC)


== زیرپروژه دوم: نام‌گذاری ==
== زیرپروژه دوم: نام‌گذاری ==

نسخهٔ ‏۱۹ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۲۰:۵۶

کوئری فهرست

زیرپروژه یکم: رده

زیرزیرپروژهٔ یکم: حذف رده‌های اشتباه از نوشتارها

زیرزیرپروژهٔ دوم: مناطق دارای هر دو ردهٔ شهر و روستا

زیرپروژه دوم: نام‌گذاری

زیرپروژه سوم: الگوها

زیرزیرپروژه سوم: نوشتارهایی که الگوی دو شهرستان متفاوت دارند

نوشتارهایی که الگوی دو شهرستان متفاوت دارند

راه‌اندازی ویکی‌پروژه

@Mahdy Saffar: ، @KOLI: و @4nn1l2: سلام. شما را به دنبال این بحث پینگ می‌کنم. پیش‌نویس این ویکی‌پروژه به جایی رسیده که می‌تواند متولد شود. برخی زیرپروژه‌ها هنوز تکمیل نیستند، منتها همین الانش هم هزاران ویرایش برای انجام داریم. باقی زیرپروژه‌ها می‌تواند به تدریج راه‌‌اندازی شود.

همانطور که پیشتر گفتم ترجیح جدی من این است که دیگری کار را بدست بگیرد. کاری که باید بشود این است که بخش‌های راه‌نیفتاده پنهان (<!-- -->) شود، صفحه به فضای ویکی‌پدیا منتقل شود (زیرصفحه‌ای از ویکی‌پدیا:ویکی‌پروژه روستا یا ویکی‌پدیا:پروژه شهرها و استان‌های ایران) و در وپ:گوناگون از کاربران برای همکاری دعوت شود و پروژه عملاً راه بیفتد. من خود هیچ تعصبی روی شکل فعلی ویکی‌پروژه و اولویت‌هایش ندارم و احساس مالکیتی نسبت به آن نمی‌کنم. هر کس می‌تواند آن را با نظر و سلیقهٔ خود تغییر دهد. از تجربهٔ وپ:وپاز استفاده کردم و ظاهر داستان را تا حد ممکن ساده نگه داشتم. @Mahdy Saffar لطفاً محتویات کاربر:Mahdy Saffar/تقسیمات کشوری ایران را به هر شکلی که می‌دانید و می‌خواهید اینجا بیاورید و بکار بگیرید. @KOLI طبق قولی که دادید زیرپروژهٔ ششم متعلق به شماست. چه برنامه‌ای برای شروع دارید؟

فهرست‌ها هنوز نقایصی دارند. اگر نظری دارید بگویید یا اعمال کنید. ایدهٔ جدیدی هم دارید مطرح کنید. امیدوارم کسی پیدا شود زحمت قابلگی را به عهده بگیرد. در غیر این صورت تا ۱۰ بهمن صبر می‌کنم و آنگاه خودم ویکی‌پروژه را خواهم زایاند. با امید موفقیت و همکاری. Saeidpourbabak (بحث) ‏۱۱ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۲۱:۲۳ (UTC)پاسخ

پیشنهاد دادم وپ:ویکی‌پروژه روستا در وپ:ویکی‌پروژه شهرها و استان‌های ایران ادغام شود و سپس نام ویکی‌پروژه به وپ:ویکی‌پروژه تقسیمات کشوری ایران تغییر کند (لطفاً به صفحات بحث هر دو سر بزنید). من هستم و تنهایتان نمی‌گذارم چون روستاها را دوست دارم :-) سهم کار خودم را هم انجام می‌دهم ولی «ترجیح جدی»ام بر این است که شما خودتان در نقش قابله ظاهر شوید. چون بدون تعارف از لحاظ نظم کاری مثال‌زدنی هستید و فکر نمی‌کنم کاربر دیگری بتواند از پس گرداندن ویکی‌پروژه با این درجه از نظم و ترتیب بر بیاید. ‏4nn1l2 (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۰۶:۱۸ (UTC)پاسخ

زیرپروژه یکم: رده

@4nn1l2: سلام. فهرست شهرستان را تفکیک کردم و حالا آنهایی که واقعاً فرق دارند و آنهایی که ظاهراً فرق دارند جدا شده‌اند. چون فهرست عوض شده و دیدم شما کار را شروع کرده‌اید، تا آخر آرادان را گذاشتم زیر نام‌تان. بعد از پایان آرادن باز تعداد دیگری را به نام خود اضافه کنید. ببخشید بابت این قضیه و تغییر فهرست. اگر مشکل دیگری دیدید اطلاع دهید. در این تفکیک فقط «ئ» و «ی» بعلاوهٔ فاصله و نیم‌فاصله در نظر گرفته شده‌اند. اگر هم تعداد زیادی نتایج پرت مشابه دیدید (مثلاً کوه‌های فلان) بگویید با استفاده از رده مستثنایشان کنم. در فهرست دوم شهرستان می‌شود نگارش را یکسان‌سازی کرد و می‌شود دستش نزد (معمولاً منبع یا اجماعی بر اینکه کدام درست است وجود ندارد). Saeidpourbabak (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۲:۴۱ (UTC)پاسخ

سلام. بله، دومی همه چیز را می‌تواند شامل شود. نگاه به معادل انگلیسی‌اش هم نشان می‌دهد ظاهراً ایده همین بوده (en:Category:Populated places in Colorado). اینکه در فارسی کاربرد دارد یا نه بحث دیگری‌ست.
در مورد استفاده از آبادی برای آن موارد، اشکالش این است که همپوشانی با روستا پیدا می‌کند (کما اینکه الان هم هر دو رده در بسیاری از جاها در کنار هم آمده) و هر روستایی هم ردهٔ روستا خواهد گرفت و هم ردهٔ آبادی. ۲ راه حل به نظر می‌رسد: ۱. اختراع چیزی که آبادی منهای روستا را شامل شود (که می‌شود تحقیق دست اول) یا ۲. همانطور که گفتید توسل به عدم سرشناسی آبادی منهای روستا. در حالت اول آن ردهٔ با نام اختراعی به آبادی منهای روستا اضافه خواهد شد و در حالت دوم نوشتار آبادی منهای روستا حذف خواهد شد.
Saeidpourbabak (بحث) ‏۱۳ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۸:۰۶ (UTC)پاسخ
بیشتر منظورم این بود که الان رده:روستاهای شهرستان آوج موازی رده:مناطق مسکونی در شهرستان آوج است (احتمالاً ناشی از ربات‌کاری در سطح گسترده). از نظر تئوری تفاوتشان فقط در حد چند شهر (حداکثر سه چهار تا) است ولی از نظر عملی به دلیل منظم پیش نرفتن کارها، گاه اختلاف بارزی دیده می‌شود (مثل همین آوج که یکی ۸۲ صفحه دارد و دیگری ۴۳ تا). به نظرم باید یکی را انتخاب کنیم و کل ویکی‌فا را از این لحاظ یکدست کنیم. الان اوضاع کمی آشفته‌است. ‏4nn1l2 (بحث) ‏۱۳ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۹:۱۵ (UTC)پاسخ
سلام. بله، موازی بودنشان مفید نیست. به نظرتان کلاً حذفش کنیم یا آن را از همهٔ نوشتارها بزداییم و بعد رده‌های (نه نوشتارهای) روستا و شهر و بخش و دهستان شهرستان فلان را در آن بگذاریم؟ Saeidpourbabak (بحث) ‏۱۳ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۹:۳۰ (UTC)پاسخ
سلام بر دو دوست گرامی. من نیز با حذف شدن ردهٔ مناطق مسکونی فلان موافقم. شبیه چنین کاری را در اینجا، این و این رده کرده‌ام. مهدی صفار ۲۴ دی ۱۳۹۵، ساعت ۲۳:۳۷ (ایران) ‏۱۳ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۲۰:۰۷ (UTC)پاسخ
منتهای مراتب باید جلوی افزوده شدن رده همسنگ به مقالات مرتبط را بگیریم. مهدی صفار ۲۴ دی ۱۳۹۵، ساعت ۲۳:۳۸ (ایران) ‏۱۳ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۲۰:۰۸ (UTC)پاسخ
به نظرم رده:شهرهای شهرستان جوین، رده:بخش‌های شهرستان جوین، و رده:دهستان‌های شهرستان جوین عملاً بیهوده خواهند بود چون به ترتیب ۱، ۲، و ۴ صفحه خواهند داشت. برای جزئیات الگو:شهرستان جوین را ببینید. بخش بزرگی از شهرستان‌های ایران همین وضعیت را خواهند داشت. اسمش را می‌گذارم «بیش‌رده‌بندی».
فقط رده:روستاهای شهرستان جوین معنادار است که دست‌کم ۵۰ صفحه را در بر می‌گیرد. به نظرم رده:مناطق مسکونی در شهرستان جوین حذف شود چون «روستا» ملموس‌تر و طبیعی‌تر از «مناطق مسکونی» است و زودتر به ذهن می‌آید.
برای شهرها، بخش‌ها و دهستان‌ها به نظرم از رده‌های استانی استفاده کنیم: رده:شهرهای استان خراسان رضوی، رده:بخش‌های استان خراسان رضوی، رده:دهستان‌های استان خراسان رضوی (رده:شهرستان‌های استان خراسان رضوی هم که هست و مشکلی ندارد).
به مهدی صفار: من از ربات‌ران پرسیدم آیا راهی هست که برخی از رده‌ها را موقتاً از همسنگ‌دهی مستثنا کرد، پاسخ دادند ولی منظورشان را نفهمیدم. لذا مجبور شدم به روستاهای آوج در ویکی انگلیسی هم یک حالی بدهم. 4nn1l2 (بحث) ‏۱۳ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۲۰:۲۲ (UTC)پاسخ
سلام. یعنی اینطوری:
  • رده:استان فلان
    • رده:شهرهای استان فلان
    • رده:دهستان‌های استان فلان
    • رده:بخش‌های استان فلان
    • رده:شهرستان‌های استان فلان
      • رده:شهرستان بهمان
        • رده:روستاهای شهرستان بهمان
وبعد مناطق مسکونی، بخش‌های شهرستان، دهستان‌های شهرستان و شهرهای شهرستان حذف شوند؟
Saeidpourbabak (بحث) ‏۱۳ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۲۱:۵۰ (UTC)پاسخ
بله. رده:روستاهای استان خراسان رضوی هم باید باشد بگونه‌ای که زیرردهٔ رده:استان خراسان رضوی باشد و زبرردهٔ رده:روستاهای شهرستان جوین.
بنابراین رده:روستاهای شهرستان جوین دو زبررده خواهد داشت: رده:روستاهای استان خراسان رضوی و شهرستان جوین.
مقالهٔ کروژده فقط یک زبررده خواهد داشت: رده:روستاهای شهرستان جوین.
مقالهٔ نقاب (جوین) دو زبررده خواهد داشت: رده:شهرهای استان خراسان رضوی و رده:شهرستان جوین.
مقالهٔ بخش عطاملک دو زبررده خواهد داشت: رده:بخش‌های استان خراسان رضوی و رده:شهرستان جوین.
مقالهٔ دهستان حکم‌آباد دو زبررده خواهد داشت: رده:دهستان‌های استان خراسان رضوی و رده:شهرستان جوین.
اگر لازم شد به صحن عمومی رجوع کنیم، بگویید تا جدول درختی (شجره‌نامه) بکشم. ‏4nn1l2 (بحث) ‏۱۴ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۰۳:۴۷ (UTC)پاسخ
@4nn1l2: دست کم دربارهٔ دهستان‌ها به نظرم بهتر است رده‌بندی در حد شهرستان انجام شود. (تازه وسوسه شده‌بودم رده‌بندی را به بخش‌ها هم بکشانم، مثلاً دهستان‌های بخش لطف‌آباد!) حدود ۲۵۰۰ دهستان داریم! مهدی صفار ۲۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۹:۰۸ (ایران) ‏۱۵ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۵:۳۸ (UTC)پاسخ

گزارش vcmp1.1.3.2

همهٔ رده‌ها مطابق پایگاه ملی نام‌های جغرافیایی ایران (من‌بعد پمناجا) اصلاح شد بجز ۱) قصر شیرین و گنبد کاووس که هرچه با خودم کلنجار رفتم دلم نیامد آن‌ها را به قصرشیرین و گنبدکاووس منتقل کنم و رده‌ها را هم یکدست کنم؛ ۲) رده‌های اسلامشهر بصورت «اسلام‌شهر»، و بندرگز و بندرلنگه بصورت «بندر گز» و «بندر لنگه» یکدست شدند چون یکدست‌سازی رده‌ها پیش از پیدا شدن پمناجا انجام گرفت. اسلامشهر احتمالاً مشکلی نداشته باشد ولی بندرگز و بندرلنگه شاید نیاز به اجماع داشته باشند چون بر اساس املای پمناجا همهٔ شهرهایی که اولشان بندر دارند به کلمهٔ بعدی می‌چسبند و این شاید دلخواه نباشد مثلاً بندرامام خمینی. نظرتان؟ ‏4nn1l2 (بحث) ‏۱۹ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۷:۵۴ (UTC)پاسخ

سلام. نظر من را بخواهید راستش تا حالا منبعی ندیده‌ام که بشود برای نام‌گذاری مناطق جغرافیایی ایران رویش حساب کرد. حالا درست است که در بحث:نائین به پمنجا (آن الف اضافه را از کجا آورده‌اید؟ تازه بدآهنگ‌تر هم شده خخخخ) استناد کرده‌اید و مورد قبول هم واقع شده، منتها در همین منبع آمده «سیستان وبلوچستان» یا «چهارمحال وبختیاری» یا «بستان آباد» یا «عجب شیر» یا «نیک شهر» و تازه همهٔ اینها با ی و ک عربی. نتیجه اینکه پمنجا اطلاعات خوبی دارد و به نظر من اتفاقاً بدقلق هم نیامد، منتها از نظر نام‌گذاری نباید بهش اعتماد کرد. همچنین است در مورد جدول‌های مرکز آمار. برای موارد خاصی که مثال زدید، به نظر من ما می‌خوانیم قصرِ شیرین یا گنبدِ کاووس یا بندرِ گز یا بندرِ لنگه و همچنان که تربتِ جام را جدا می‌نویسیم، اینها هم باید جدا باشند و دلیلی برای چسباندنشان وجود ندارد. به نظرم بندرْعباس استثناء است و دلیل آوایی دارد.
حالا اینجا همان بحث اثبات‌پذیری بجای صحت پیش می‌آید و بر اساس آن هر آنچه این بالا گفتم پشیزی نمی‌ارزد (مگر با توسل به ویکی‌پدیا:عقل سلیم یا ویکی‌پدیا:چشم)، اما در این صورت باید پیه دو اقدام را به تنمان بمالیم: سیستان و بلوچستان را هم به سیستان وبلوچستان منتقل کنیم و دیگر اینکه فرداروزی که پمنجا فونت و کاراکترهایش را عوض کرد یا مرکز آمار ایران تایپیست جدیدی استخدام کرد آماده باشیم تا نوشتارهایمان را طبق نام‌گذاری جدید منتقل کنیم.
آنچه در باب اعتبار مشروط منابع در ویکی‌پدیا:نظرخواهی/استفاده از تنوین در عنوان مقاله مطرح کردم شاید به روشن شدن موضوع کمک کند. Saeidpourbabak (بحث) ‏۱۹ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۲۰:۵۵ (UTC)پاسخ

زیرپروژه دوم: نام‌گذاری

زیرپروژه سوم: الگوها

زیرپروژه چهارم: افزودن جعبه اطلاعات روستای ایران

زیرپروژه پنجم: ساخت نوشتار

زیرپروژه ششم: بروزرسانی تقسیمات کشوری

سلام؛ وقتِ برگشتن، دست‌به‌کار خواهم شد. آیا منظور ازاین عنوان، به‌روزرسانی و یکدست‌سازی الگوهای شهرستان‌های ایران است؟  بحثKOLI  ‏۱۶ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۰:۵۴ (UTC)پاسخ

سلام. بسیار عالی. پس منتظر برگشتن‌تان خواهیم شد.
بله، آن هم هست. علاوه بر آن متن نوشتارها هم هست. مثلاً در حسینعلی‌بیگلو بخش خداآفرین و شهرستان کلیبر باید به بخش مرکزی شهرستان خداآفرین و شهرستان خداآفرین ویرایش شود. Saeidpourbabak (بحث) ‏۱۶ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۳:۲۶ (UTC)پاسخ
متشکرم و وقت بخیر؛ نقداً نقشه راهی هم برایم تدارک دیده‌اید تا گمراه و از صراط مستقیم، دور نشوم؟ روند استخراج اطلاعات و اجرا مشخص شده؟ ممنون --  بحثKOLI  ‏۱۷ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۲۰:۵۰ (UTC)پاسخ
سلام مجدد. گر پای به راه نهی، خودْ راه بگویدت که چون باید رفت.
من کار را دومرحله‌ای می‌بینم:
  1. نوشتارهای نیمه‌بروزشده: نوشتارهایی که کاربر یا ربات بخشی از اطلاعات را بروز کرده. منظور از اطلاعات موارد زیر است:
    1. عنوان شهرستان/بخش/دهستان در ابهام‌زداییِ عنوان
    2. رده
    3. الگوی ناوبری
    4. جعبه اطلاعات روستای ایران
    5. متن نوشتار
  2. نوشتارهای بروزنشده: نوشتارهایی که هیچ بروزرسانی‌ای روی آنها انجام نشده.
به عبارت دیگر در دستهٔ اول نوشتار توی خودش تناقض دارد، ولی در دومی اطلاعات نوشتار با جدول‌های آمار مغایرت دارد.
به نظرم باید اول سراغ دستهٔ اول رفت. تناقض میان سه اطلاعات اول را می‌شود با کوئری پیدا کرد. مثلاً موارد تناقض میان ۱ با ۲ (عنوان با رده) در کاربر:Saeidpourbabak/پیش‌نویس ویکی‌پروژه/برای انجام ۰۰۳ خودش را نشان می‌دهد (بعلاوهٔ مواردی اضافه). دو فهرست تناقض دیگر (۱ با ۳ و ۲ با ۳) را هم خواهم ساخت. بعد از یک ربات‌ران برای مقایسهٔ متن و جعبه‌اطلاعات با مثلاً رده کمک خواهیم خواست. اینها که تمام شود مرحلهٔ یکم یعنی مشکل داخلی نوشتارها تمام می‌شود. بعد طبق جدول‌های مرکز آمار یا وزارت کشور یا ... مناطقی که ارتقاء یافته‌اند را پیدا می‌کنیم و آنوقت برای هر روستا همهٔ ۵ مورد بالا را با هم اصلاح می‌کنیم.
نکته‌ای که باید بهش توجه شود این است که اغلب این زیرپروژه‌ها بهم وابسته‌اند. یعنی وقتی کاربری روی یکی کار کند مواردی از فهرست دیگر خودبخود حل و رفع می‌شوند. در نتیجه تولید یکبارهٔ همهٔ فهرست‌ها مفید نخواهد بود، چون اگر الان فهرستی بسازم تا مثلاً دو هفتهٔ دیگر که شما کار را روی آن شروع کنید تعدادی از ردیف‌ها دیگر مشکل‌دار نخواهند بود و شما سردرگم خواهید شد، چرا که مثلاً 4nn1l2 دارند روی فهرست دیگری کار می‌کنند و از آن رهگذر مشکل تعدادی از موارد فهرست شما را هم حل می‌کنند. در نتیجه هر وقت خواستید روی فهرستی کار کنید پیشتر بگویید بروزرسانی‌اش کنم.
این راهی‌ست که به نظر من می‌رسد. پیشنهادی داشتید بگویید. Saeidpourbabak (بحث) ‏۱۸ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۰۰:۱۸ (UTC)پاسخ

زیرپروژه هفتم: حذف/اصلاح پیوندهای قرمز