قلیان (الیگودرز)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
قلیان
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانلرستان
شهرستانالیگودرز
بخشبخش بشارت
دهستانپیشکوه ذلقی
مردم
جمعیت۶۲ نفر (سرشماری ۹۵)
اطلاعات روستایی
کد آماری۲۱۶۸۹۵
پیش‌شمارهٔ تلفن۰۶۶[۱]

قلیان، روستایی از توابع بخش بشارت شهرستان الیگودرز در استان لرستان ایران است.

ازشهرستان الیگودرز که وارد میشویم از گردنه قلیان شروع میشود.دهستانی که زبانزد خاص وعام بود با توجه به برافتاب بودن زمستانی بسیار خوش داشت کنون کاملا به خرابه تبدیل شده است که در این ده زیبا آقا امیر اقا رجبی به دلیری و شجاعت زبان زد خاص و عام بود که متاسفانه با مهاجرت به تهران در همنجا وفات یافت  .تمامی سکنه این روستای قدیمی از طایفه میانجایی وگروهی از مهاجرین بنام خانواده  رجبی که نوادگان رجب و رسول که معروف به رجبی که معمولا این خاندان لطف بزرگی به جامعه بختیاری وقوم زلکی کردنند .هرچه زیبایی چه از سنگ قبر وجه ازشیرسنگی های قدیمیکه بر مزار بزرگان قوم در کفت دلزه وقبرستان باستانی بزنوید ومکه دین است کار این خانواده است اکنون استاد مرید افروغ وجان محمد افروغ در سنگتراشی واقعا نمونه اند این خاندان هم پراکنده شدند.ساخته شد سنگ مزاری بدست افروغ.....زلقی تا ابد باشد همیشه پرفروغ.....قلیان دهی که شد کنون ویران.....مردمانش پراکنده گشتنند درایران.....خداوند همیشه یار ویاورشان....که شعر ما دهی راکند باورشان

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان پیشکوه ذلقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۵ نفر (۷خانوار) بوده‌است.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «پیش شماره شهرستان‌های استان لرستان» (PDF). وب‌گاه مخابرات استان لرستان. بایگانی‌شده از اصلی (PDF) در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۴. دریافت‌شده در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۴.